Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

bundyland

Sziasztok!

Szétkaptam az EU-400 főorsóházát olajcsere és olajozás átnézés végett és az egyik cső nincs beforrasztva/lötyög.
Azt gondoltam hiba mert kézzel megtekerve a behajtást felnyomja a szivattyú az olajat de mivel a cső lötyög az elosztóhengerbe körülötte ki is folyik. De aztán tovább
nézegetve úgy látom a fogaskerekekre nem is megy olaj kivéve ha ez a pontatlan illesztés tervezett és a fogaskerékre csöpögve szétverődik a többire. Aki szedett már szét ilyet
neki is így van ?
Fekete kört tettem a problémásnak ítélt csőre.
Másik kérdés hogy szánszekrény felülről van esetleg valakinek lefényképezve mármint ahol a fogaserekek és olajozás látszik.

Előre i köszi!

    

Csuhás

Ha a neten keresel képeket a "QCTP" kulcsszóra rengeteg megoldást találsz. A te szempontodból az a lényeg ha akkora alaptestet készíthetsz ami túllóg a késszánon és akkor a függőleges prizmában csúszó késtartó betéteket a késszán síkja alá is le tudod engedni, így azokba nagyobb késeket is be tudsz fogni. Az alaptest legyen annyival nagyobb hogy egy kis elforgatást engedjen meg, a kés beállítás érdekében. ( Esetleg a késszán is lekerekíthető, de azt nagyon gondold át. )
Nemrég készítettem én is késtartót, nekem ugyan nem kellett a lelógás de a képeken azért láthatod hogy mire gondolok.
Késtartó

VViktor

Köszönöm,így világosodik a kép :)

nah5a9frh

Berki Józsinak hívják.Vámospércsen van a műhelye,lelkiismeretesen,határidőre,jól köszörül.Tudom ajánlani mindenkinek.

iv43r83d

Az elosztó alján nincsenek furatok ahol kicsepeg a fogaskerekekre? Az E400-on van.

bundyland

Hu, ezt meg se néztem, végighúzhattam volna az ujjam az alján, na majd holnap. Viszont ha így van akkor meg nem jó a lötyögő cső.

Csuhás

A típus ismerete nélkül mondom az olaj adagoló nyílást a legritkább esetben oldják meg úgy hogy a lötyög a bevezető cső.

bundyland

Igen, ebben igazad lehet, de ha nincs az elosztó alján lyuk(ak) akkor bizony a fogaskerekekre nem megy olaj. :-(
És gyanítom hogy nem lesz mert amikor kézzel pumpáltam
így utólag belegondolva akkor kellett volna csepegést látnom.

designr

Itt egy kis rendbehozatalról pár kép..pont az ominózus rész nem látszik..ahoz szerintem nem nyultak..
EU-400

bundyland

Pont multhét vasárnap voltam náluk! Mondjuk ajánlották hogy
kérdezzek tőlük nyugodtan. De ltaláltam mégegy képet a neten és mintha ott is csak be lenne dugva a cső.
Na mindegy ha nem találom ki akkor átalakítom.
Vagy bekapcsolom majd így és menézem hova megy olaj. (reméljük nem az arcomba). :-)

ecp4rs0md

E400-on vannak furatok és onnan csepeg az olaj a fogaskerekekre legalábbis az enyémen. Szerintem az olajozás amúgy is egy gyenge pontja ezeknek a gépeknek.

Csuhás

Lehetséges hogy az alul levő pici furatokban mindig ott marad az utolsó csepp olaj, ami idővel odagyantásodik és eltömi azt.

svejk

Sokat ne gondolkozz ezeken ezek a gépek csak úgy össze vannak dobálva.
csináld értelemszerűen ahogy jónak látod.
Szerintem már a gyárban nagy volt a trehányság aztán meg már ki tudja hányan szedték szét.
Az mezei E400 olajozása is egy vicc kategória eleve a pumpás szivattyúval. (szerintem semmivel nem lett volna drágább egy fogaskerékszivattyú)
A csövezésre meg oda kell figyelni, pl. ott van egy cső aminek van egy bizonyos lejtése és ki van fúrva vagy hat helyen. Ha szerelés közben elgörbíted a csövet, vagy ne adj isten a gép nem áll vízszintben, már nem jól működik a kicsepegés, rosszakodás van vele.

Egyébként meg ha eddig elment így több évtizedet valószínű nem nálad fog beállni egy adott lötyögős cső miatt.

bundyland

Hát igen nincs is min mert elég egyszerű szerkezet.
Ezt még senki nem szedte szét, gyári állapotú.
(illetve most már én :-) )
Közben találtam a cső alján egy lyukat és annyi. :-)
Ez így amúgy se tetszik mert csak akkor van olaj ha megy a gép, jó lenne ha előbb egy kis szivattyú telespriccelné
és utána lehetne indítani. Mondjuk e400-nál lehet hogy így van. Lehet be kéne tehhem egy kis olajszivattyút és pár réz csövet ami spriccelné az olajat.


Most szétszedtem a lakatszekrényt, na ott már sokkal rosszabb a helyzet. A benne lévő kis pumpából feljön egy réz cső ami egy tengely végét olajozza és ennyi. :-)
Ezt már végképpen nem értem. Tele az egész fogaskerékkel és egy tengelyvéget olajozunk csak ??

ywathzay

Tervezett avulás..... osz't még a nyugatot szidjuk. Én épp most bosszankodtam, 3 napom ment el a strigon marógépem olajpumpája miatt. Az istennek sem tudtam gyenge pisiléstől többet kihozni belőle, azt is csak rövid időre. Pedig tele a váltószekrény olajcsővel, menne az mindenfelé ha lenne nyomás, most meg majd jön pár csapágycsere meg egyéb nyalánkságok. Egy un. mikro hidraulika tápegységet fogok bekötni a rendszerbe, a tápegység sajnos közel 100e pénz, meg még kell oldani, hogy az olaj az olajtérből be, ill a nyomott - és résolaj vissza...