Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

svager

Tényleg eléggé gány,viszont mint gyakorló kömüves mondom,a beton ebben a formában sokkal jobban csillapítja a rezgéseket mint mikor agyon van csömöszölve. [#wink]

vjanos

Neked el is hiszem :)

De nem morzsálódik, pereg szét így könnyen?

6rk75uezn

Szóval ez egy hátra húzható késtartó menetvágáshoz,hogy vissza felé ne kelljen mozdulni a kereszt szánnal csak a karral hátra engedni a kést?
Na ezzel a késtartóval szivesen megnéznék egy videót.
Nagyon ötletesnem talállom,jól használható?
Ha igen akkor azt hiszem csinállnom kell egyet.

ANTAL GÁBOR

A Tos SVR 18 as esztergán ez gyári tartozék !! Hab a tortán hogy egy szinkron kuplunggal a vezérorsó forgása könnyedén kikuplungolható . Vagyis nem kell a hajtást reverzálni . A tokmány forog tovább de a szán megáll . Aztán a kés kikapása után egy kart átváltva a kuplung egy halk kattanás után újra (szinkronozottan )  bekapcsolható és indulhat vissza a szán

6rk75uezn

Nagyszerű,és igy hogy kezd be a kés ugyan ott?

Csuhás

Van benne egy ügyes kuplung szerkezet aminek magam is kíváncsi  volnék a működésére.

Csuhás


KoLa

A melegen hengerelt köracél olyan, amilyen, de csak négypofás tokmányban tudom a leghamarabb úgy befogni hogy, a kisebbik átmérő ne üssön túl sokat!
Ott van a nyoma a hengerlésnek, ezt kell két pofa közé betenni és kicsit forgatva előre hátra az anyagot a tokmánykulccsal ráálni a legkisebb átmérőre.

6rk75uezn

Hát valahogy nekem nem derült ki hogy,hogy kezdett ugyan ott mindig![#fejvakaras]

Csuhás

Valamikor régen írta valaki, hogy egy olyan körmös kapcsoló van benne aminek csak egy körme van, így csak egyféle pozícióban tud összekapcsolódni. Ezért lesz mindig szinkronban a főorsó és a vezérorsó. De a részleteket nem tudom mert még nem láttam ilyen gépet, bár érdekelne.

6rk75uezn

Köszi,nagyon ügyesek Tos-ék,kicsit kényelmesebb menetet vágni mint egy Ean-on.

svager

Zsákos estich betont használt,ebben nem csak cement és kavics van,hanem mügyanta és egyéb adalékok is.
Nem lesz hosszú életű a projekt,a beton ebben a formában nem alkalmas gépépítésre .

A betonnak nagy a nyomoszilárdsága viszont a húzó szinte nulla,ezért is kell a betonvas bele,ráadásul a srác szép fényes csöveket használt amik majd szépen kicsúszik amikor a beton teljesen kiszáradt.

Még egy negatív tulajdonsága van a betonnak,csak akkor jó rezgéscsillapító,ha legalább 1m3 tömben van,de ha nem hiszed kérdezd meg valamelyik panelban lakó ismerősödet.[#hehe]

Csuhás

A másik fórumon kérdeztek tőlem E1N gépről de ez nekem nem volt így segítsetek ne mondjak butaságot. Szóval az E1N előtolása kikapcsol akadásra? Az emu tudom hogy lekapcsol, de azt inkább csak vészmegoldásnak tartom. Az E3N rendszerű lakatszekrényben pedig állítható nyomaték határoló van és azt üzemszerűen lehet ütköztetve megállítani.

PSoft

Itt ugyan nem említi...
De, én úgy emlékszem, van rajta automatikus hossz előtolás kikapcsolás.
Talán, a lakatszekrényen van egy kinyúló 8-as körüli átmérőjű "rúd/csap".
Amit a hosszán ha ütközéskor benyom, oldja az előtolást.
Régen volt már, de majd a mostani E1N tulajdonosok pontosítanak, ha tévednék.

Csuhás

Odát kaptam választ: "az E1N-en a vonóorsón van egy gyűrű, amit egy hernyócsavarral lehet az orsóra rögzíteni. Amikor a lakatszekrény bal oldala nekiütközik a gyűrűnek, azt a vonóorsóval együtt balra tolja ami megszünteti a vonóorsó hajtását"