Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

Csuhás

Egy pajszerrel megemelgetni és lécdarabokat dugni alá addig amíg befér a gép alá a béka, azután ahogy leírtad. Magam béka nélkül és egyedül mozgattam a gépeim, három csődarab, egy ölnyi mindenféle méretű fadarab, és egy huszas betonvasból kovácsolt feszítővas segítségével. Nem egy hatékony megoldás, de mindent meg lehet vele csinálni, a raklapról levételt, vagy a küszöbön való átsegítést is. A lépcsőhöz viszont jó ha van egy megbízható kötél és megfelelő kikötési pont is. Ha nem végeztél ilyen munkát akkor keress egy gyakorlottabb segítőt mert egy megbillenő gép könnyen csontot törhet.

Motoros

Az utánfutók közül a két kerekű 600 kg-os határeset.
Valamikor volt egy ilyen kalandom E1N -kategóriájú géppel.
Nem csinálnám még egyszer. Nem a felrakás meg a levétel a fő gond. Elég egy durdefekt, vagy vészfékezés és...

A raklap alá nem biztos hogy ajánlott mert csak enmeli a súlypontját feleslegesen
 Csak spanifereket szabad használni nem pedig himi humi köteleket egyebeket.
Ügyelni kell a horog terhelésre is, szóval szakértelmet igényel ez is meg a kötözés is.
A négy kerekes 1200 kg-os kis autószállító az már jobb, de ott meg a súlyhatárba alig férsz bele a normál jogsival.
Szóval én daruskocsit fogadnék KCR-est és kiperkálnám azt a 30 ezret. Az felveszi, lerakja és kész.

fakukac

Én már nem egy E1n, és E2N gépet hoztam haza így, több száz km távolságból!
Minden gond nélkül megoldható!
Lényeg, hogy középre kerüljön a gép z utánfutón, és az utánfutó 4 sarkába spaniferezd ki!
Meg sem fog mozdulni!
Magas emelésű békával tettem fel, és vettem le egyedül.

ii5d35wcx

Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy van-e valakinek EAN340 (kocka) olyan gépkönyve , vagy dokumentuma , ahol részlet rajzok

és metszetek is vannak. Amolyan szerelési kézikönyv , gépkönyv féle.


Ha van megfizetném, mert amiket találtam , csak egyszerű paraméteres és üzembehelyezési könyv.


Ami nekem van letöltve nagyon kevés.

                Üdv: Sanyi

Motoros

A közel 1 tonnás gépet? egyedül?[#fejvakaras]

Ügyes vagy, meg biztosan szerencsés is.
De aki itt érdeklődik, hogy hogyan is fogjon hozzá annak is tanácsolod?
Persze amíg rakodás közbe rádől a gép az magánügy, így járt oszt annyi.
De ha az úton ártatlan embereket agyoncsap az már más tészta.

Nekem apám anyám balesetet szenvedett a 4-es úton mert egy "hozzáértő" a túlterhelt utánfutójával végigszántotta a kocsijuk oldalát, amivel akkumulátorokat szállított.
Annak pedig nem fent volt a sulypontja mint az E1N-nek.
na de mindegy lefordulok a témáról.

jani300

Igazad van ! Nem játék .
Én is vittem utánfutón 1 tonnás marógépet többször , necces az biztos . Oda kell figyelni .A defekt ilyenkor végzetes , lehet .
4 tonnás volt a legnehezebb gép amit egyedül mozgattam .
A "Csuhás" által leírt módszerrel .
Még azt se szeretem ha valaki  "hatótávon" belül van .
Akinek kérdeznie kell hogyan , lehet tényleg jobb ha darust hív .
Felrakást , ha van mivel felemelni a gépet , úgy tartom a legjobbnak , ha a felemelt gép alá toljuk az utánfutót (nem magában ,hanem járműre akasztva).(emelőponton kötéllel , emelve , a gépet  )
Szir , rossz ból eszkábált rámpán feltolás , messze kerülendő . Ha a gép törik csak , az még szerencse :(
Ha valaki mégis ilyesmire vetemedne , minden figyelmeztetés ellenére .

Csuhás

Lehet rámpát használni, de az erős igazi rámpa legyen ne az alkalomhoz összetákolt. A rámpa legyen fixen erősen beakasztva ( odacsavarozva ) az utánfutóhoz. Az utánfutó a rámpa beakasztási helyénél legyen alá bakolva lehetőleg úgy ami oldalterhelést is elvisel. ( ne egy léccel hanem egymás mellé fektetett gerenda darabokkal támaszd alá. ) Jó ha a művelet alatt ki van ékelve az utánfutó kereke. Ha tényleg nehéznek érzed a gépet akkor érdemes menet közben a két rámpa között tolt bakolással követni a gépet hogy ha valami megmozdul akkor arra üljön fel a gép. Ha a rámpa nem kipróbált akkor azt is alá kell építeni legalább a közepén, vagy még inkább követve a gépet. Ez nehézkesnek és lassúnak tűnik, de ha nincs daru, targonca stb akkor csak így szabad nekifogni.

jani300

Na ehhez csak annyit , hogy dombon felfele , így vittem a 3-3,5 tonnás gépeket ,egyedül :)[#wave]
Ilyenkor jobb is a padló , mert nem csúszik .
De veszélyes , nagy figyelmet , átgondolt munkát igényel .
Dikkeken szoktam nevetni , vannak tízen , de én egyedül többre megyek ...

svejk

Mondjuk Te ritka jó erőben vagy az tény...

ANTAL GÁBOR

Csatlakozom az elöttem szólókhoz Aki ismer az tudja hogy tropa a gerincem  Ennek ellenére állítom hogy igen sok gépet szállítottam már . Többek között az egyetem alagsorából (lépcső és forduló !) egy tele talpas E400 ast egy nagy orosz marót egy nagy sugárfúrót , egy 630 as gyalugépet két tanintézeti fűrészgépet , agy Fo32 es fúrót és egy kis esztergomi marót
Felszerelés és nyugalom kell hozzá . A legnagyobb gépem egy 2000 es EE630 ami 5 tonna fölötti
  Görgők stangák komoly mennyiségű fa  5 tonnás pullift
 3 tonnás "lengyel "  egy házi készítésű nagyon alacsony nagyon masszív kocsi, Hilti , acéldűbel , kockavasak selyemkötél, sekli  nagyteherbírású csövek  fülecselt kötelek bányalánc
Varga Laci vett tőlem e E400 ast . Azt egy vasashulladékos konténerbe pakoltuk be és és mint a gullivert úgy lepányváztuk mert a felrakás és a kiszedés az ferde állapotban történt
 Kb 3 hete egy látens cnc ző barátomnak vezényeltem le egy bridgeport cnc marógépének a beszállítását . A dolog pikantériája egy gigantikus aknán való átkelés volt aminek a gerendázata az egyszál vasas beton kerítésoszlopból bolt megcsinálva  )

 Mottó : türelem , felszerelés,  szaktudás

szf

Cégünk géptelepítéssel és mozgatással foglalkozik.Nagyon sokféle feladatott csináltunk már.

Példaként álljon: Egyszer egy rendkívül bonyolult pozícióból kellet volna kiszedni egy E400/1500-at . 200000Ft-os ajánlatot adtunk a megrendelőnek (apa és fia), nagyon soknak találta. Elmondott mindenféle rabló zsivány rossz alak stb.

De megoldották, igaz a gyerekre ráborult az eszterga és belehalt. Később az apával találkoztam, és még ő kért bocsánatot és rájött , hogy 200000Ft-ba került a fia élete.
Megérte?

Ezért úgy gondolom aki még nem csinált ilyet az neki se álljon. Mindenképp hívjon egy olyan szakít akinek rutinja van benne, és megfelelő eszközei, és nem akarja utánfutón szállítani.

ANTAL GÁBOR

Volt régen egy szakma : nehézgép szállítás . Fiatalként sokszor bámultam a kigyúrt ( de nem ez a fontos hanem az hogy nyugodt és profi embereket akik a trükkösebbnél trükkösebb helyére varázsolták be a spéci gépeket. Aztán a rendszerváltás elvitte ezt is . Magam elöször a saját dolgaim mozgatására tanultam bele de a végén már pénzért is vállalkoztam . Az előbb felsorolt felszerelés nem teljes : van még hidraulikus hévérem ,  hidraulikus emelőim , gyári forgózsámolyom + kerekes tappancsaim , 2.5 tonnás békám .stb
Egy jó tanács : a kis esztergák fajlagosan billenékenyebbek ( szerintem )
 Nekem pl van egy EMU 250 esem . Azt ha kellett szállítani  (öltöztem néhányszor ) akkor a rögzítő csavarok felhasználásával rácsavaroztam egy előre hátra bőven túlnyúló ( 40*40 es vastagfalú) zártszelvény keretre . A csavarok (imbusz ) feje rejtve volt hogy a görgőzés könnyen menjen .
Mottó :  legyen stabil mint a forint

ANTAL GÁBOR

öltöztem = költöztem

szf

No egy ilyen emberke mellet dolgoztam egy darabig ! Birkabácsi, ez volt a beceneve( én azért János úrnak hívtam, tisztelet) pont olyan mint amilyenek leírtad. Mostaniak hamar gyorsan, mottó: fiatal vagyok és kapkodok, hibázhatok. Sok gépet kellet már vinnem a ilyenek miatt a MÉH telepre. (Vagy elbontanom).

r5y7cufaj

A kezikönyvben 400kg-ot írtak az e1n-re.