Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

Robika37

A mellékhajtómű (előtolószekrény norton kinek a pap,-né,-lak tetszés szerint)csöpoögtetős olajozású . az álatalad említet fékcsőszerű furatokból hiányzik a "kenőfilc/kanóc" és a hozzátartozó sodort hajlított rézdrót . Ennek az a szerepe, hogy a kanóc kiszívja az olajat az "olajtáskából" és a rézdrót végén mint egy rezgőtűn lecsöppenik egy csepp olaj . Ha igy van akkor nem folyik bele a nortonba az összes olaj egyszerre és nem áll nyakig olajban a gép.
Üdv: Robi

svejk

Jó, akkor kapcsold le a gépet és kézzel forgasd a motort, különböző sebváltó állásokban.
Majd rájössz mekkora veszteségek vannak, főleg ha a legnagyobb fordulatszámon van a sebváltó.
 
Attól, hogy Te ráaksztottál a frekiváltódra egy terheletlen 2,2-es motort máskor az még nem jelent semmit.
 
Egyébként meg alapszabály frekiváltó és ismeretlen terhelés esetén,hogy a kijelzőt árammérésre kapcsoljuk és a teljes fel és lefutás alatt ellenőrizzük a motor árammerősségét.
 
Lehet csak el van cseszve az U/f karakterisztikád.
 
Egyébként mekkora a frekiváltó?

svejk

Valóban a bél szívja fel a kis tartályból, de a dróttal én már sosem találkoztam.
Okos ötlet. Ilyen gyárilag is?

6rk75uezn

Persze persze,vannak ám veszteségek,nem is kevés,de mint ahogy irod hogy  "Attól, hogy Te ráaksztottál a frekiváltódra egy terheletlen 2,2-es motort máskor az még nem jelent semmit."  ez igy nem igaz,mert az egyik 2,2 es mocim a darabolót hajtja a másik meg egy két hengeres Rába kompresszort,szóval igencsak van mindkettőnek teljesitmény igénye.
 
A freki váltóm 2,2Kw-os.
Jó lenne azt is tudni hogy a padon mekkora az az Evig motor,dehát nincs rajta tábla,de még helye se.

gorbi

Ha javasolhatom, akkor a főorsót ne forgasd annélkül hogy nem szorítod össze vagy szét a tokmánypofákat valamilyen anyag befogásával, mert képes a síkmenet belül elforogni. Láttam már elrepülni tokmánypofákat... Csúnya nyomot hagyott a tanműhely falán, de mandínerből lepakolt a satupadról is.[#ejnye1]

Robika37

Egy MVE esztergán láttam, a géplakatos kolléga mondta el az elvet és  az Ő állítása szerint így gyári. Édesanyámtól kértem vastag szálú gyapjú fonalat (ebből köti a téli zoknit karácsonyra :-D ) a rézdrót meg valamelyik Dil behúzótekercsből jött . Könnyebb beletuszkolni a kanócot vele a furatba...és működik is .

Robika37

Buta kérdés ? Nem lehet , hogy 220V-ról használták azért van deltába kötve ..?  
Hozzáértők .. tekercs ellenállásból nem mérhető ?

6rk75uezn

Nem nem,400V-ról ment,én köttem itthon deltába.

6rk75uezn

Okés,köszi,megfogadom tanácsod.

KoLa

Szia gorbi! ezekre az intelmekre szükség van!ha egy idegen gépet kezdesz használni!de a saját gépünket le tudjuk tesztelni gyorsan!még az elején.
A tokmánypofa kirepülés tesztelésére kb 650 fordulaton végzett hirtelen irányváltások adnak némi támpontot.
Ha itt nem nagyon változik az átmérő akkor vagy új a tokmány, vagy szennyezett, vagy gyenge a motor indításkor...
Ezt a módszert át lehet képezni tokmánykulcs kirepülés tesztelésére is!
Itt is a motort teszteljük, hogy mennyire agresszívan veszi fel a fordulatszámot!
Bent hagyjuk a tokmánykulcsot, és félreállva indítunk! először mondjuk 350-es fordulaton! látjuk hogy csak leesik a lábrácsra! aztán felvesszük 700-as fordulatra, kb uoda esik, aztán felvesszük 1250-re , már majdnem messzebb repülne de, mégse! 1500 rpm és ez esik ki a legrövidebb távra a lábrácson!
Ezekből az adatokból azt lehet leszűrni hogy régi a tokmányunk és kopottak a diók, nem szorul benne a tokmánykulcs, és hogy GYENGE a motorunk és a gyorsulása kicsi ahhoz hogy elrepítse a kulcsot messzire , tehát biztonságos!
Ha agresszív az indításunk a gépen, akkor érdemes frekiváltóval lágyindítani hogy biztonságos legyen.

000000000

Mi gépünk először beleforgatná a motorba  a tokmánykulcsot, aztán a gépágyba, mert simán eléri, a 250 es csúcstávolságával. :D

KoLa

A tokmánykulcs súlya és a sugárirányú g-re gondoltam!

6rk75uezn

Köszönöm mindenkinek a segitséget,a főorsó fogja meg a gépet :( mintahogy kaiser tibor irta.
Méghozzá a tokmányhoz közeli,ezek szerint kicsit túl van feszitve.
Na innen tovább nem tudom mi tévő legyek,csak lazitsak és pörgessem meg ismét majd mérőórával nézzek lógást?
Ezen az oldali csapágyon észre is vettem hogy hamarabb langyosodik.
 
Amire még nagyon jó lenne választ kapni az az hogy a mérnökök mikor tervezték mennyi olajat szántak odaszállitatni a két bronzcsapágynak!
Ezt azért irom mert bizony az a furat amin keresztül ellátja olajjal,az úgy nyeli el az olajat (mint kasa a nokedlit :)),egy nagyobb olajzót nem birtam úgy nyomni hogy ......
Itt igazából arra akarok kijukadni hogy vajon van-e elég olajam a főorsó szekrénybe,mert szórja az fel,de ha kicsit több lenne benne akkor több fogaskerék érne olajba és jobban szórná fel ezáltal több olaj jutna a két furatba.
Fogalmam nincs hogy,hogy van megoldva a csapágynál az olajzás mert nyeli el az olajat a furat pedig belenézve lámpával olyan mint egy zsákfurat aminek az alja ugye sárga (bronz).
Átnézem majd a gépkönyvét ujra nem-e irja az olajszintet.
Egyenlőre ennyi,és továbbra is köszönöm a segitségeket.
(Annyit azért csak megkérdezek hogy ezt igy hogy használták?valószinű csak alacsony fordulaton,de nem hiszem hogy egéséges ennyire megfesziteni a ....

István83

Ezekkel a siklócsapágyas gépekkel az probléma,ha megvásik a siklócsapágy ,a tokmány felöl leginkább,ezt nem körkörösen teszi ,hanem alul illetve felül kopik jobban.Így már viszont az  
után állítás nem lesz tökéletes.Hiába van szorosságra jól beállítva,leszúráskor még így  
is megemeli főorsót.Javítás csak a csapágy újrahántolással orvosolható.

svejk

Azért állították szorosra, hogy a vevő ne vegye észre a lógást.