Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

Csuhás

Konkrétan melyik nem jön le? Megnéztem a link checker szerint most épp minden file letölthető.

ysc3kmx9v

Elég rafinált dolog a várhatóan oválisra kopott csapágy beállítása, de nem biztos, hogy annyira kopott. Nyugodtan állítsd be arra a méretre amire előző hozzászólásomban utaltam, utána közepes fordulaton indítani, figyelni mikor akar szorulni, ha lassul megállítani, ilyen esetben még nem károsodik semmi.Egy új csapágyat könnyebb beállítani, mert nem ovális.

6rk75uezn

Nekem balos a kéziszáné is.mindkettő 14x3 bal.

jani300

Biztos ami biztos ,most néztem hármat ...
????[#fejvakaras]

6rk75uezn

3 kéziszán orsót?mind balos ugye?

jani300

Hát , szerintem jobbos .
De ez mind attól függ mit minek nevezünk éppen :)
Volt kecskelábú géped asszem , abban a típusú kéziszánban viszont a balos menet a jó .

6rk75uezn

Igen volt,jól emlékszel,de abba jobbos volt a kéziszán orsô.
Ean-nál pedig mind a kettő balos.

jani300

Hát jó !
Az ean nincs itt . De este megnézem .
Az enyém mondjuk régebbi , de van egy újabbnak a szánrendszere és főorsóháza is .
De nem vitázom , csak nem értem mitől lenne balos .
Láttam nincs rajta a kéziszán , csinálj már egy képet róla hogy is néz ki .

jani300

Láttam a videót .
Ha befele tekered akkor neked hátrafele megy a kéziszán ? Akkor balos benne az orsó .
Össze lehet rakni balos orsóval is , csak meg kell szokni . De erről ennyi . [#wave]

6rk75uezn

Igen hátra,tehát balos.Nem tudom ez eredetileg igy volt-e.

jani300

Tehát ha úgy tekered a tekerőkart mindha behajtanál egy csavart , akkor a szegnyereg fele mozdul a kéziszán . Akkor ez érdekes .
Akkor valóban balos az orsó de minek ?
Nem így kéne működnie .

Csuhás

Szerintem a kereszt és a késszánnak úgy kell működnie  hogy ha úgy tekered mint egy normál csavart befelé, akkor egy tipikus munkadarabon növekedjen a fogás, azaz a keresztszán a tengelyvonal felé míg a késszán a tokmány felé mozduljon el. A hossz szán esetén a tekerő felső fele azonos irányba mozdul mint maga a szán.

KoLa

Szia! ez az EU-175 kéziszán maradéka! közben elhasználtam másra a többi részét! mert cnc-re nem nagyon kell kéziszán, gondoltam annak idején!most már látom hogy hobbi kategóriába még van értelme, néha amikor balhé van, könnyebb lenne visszaállni a menetbe, kézzel!
http://cnctar.hobbycnc.hu/KoLa/M%C5%B1helyforg%C3%A1csok/EUk%C3%A9zimarad%C3%A9k.jpg" border=0>

6rk75uezn

Pontosan én is igy tartom helyesnek,kézreállónak,de az is lehet hogy ezen az An on gyárilag jobbos volt kéziszån orsó,csak lecserélték,nem tudom.
Közbe kérdeznék is.
Az oké hogy van ütköző melyet használhatunk arra hogy véletlen se menjünk bele a tokmányba,vagy neki a szegnyeregnek,vagy ép egy sorozt gyártásnál méretre ållunk vele,(bár ez nem tudom mennyire lenne pontos),de mi védelem van pl a kereszt előtolásnál,semmi?
Pl egy E400 on sincs?

hostya

Az EAN-on gyárilag jobbos a kézi szán orsó..!
 
A keresztszánon is 'létezik' ütköző, egyes gépeknél,(az EAN-on nincs ilyen..) de a keresztszán ütköző semmi védelmet nem nyújt.. (Értsd: nem kapcsolja ki az előtolást..!  Nincs is szükség rá..)
 
Az EAN-on az ágyra szerelhető ütközőt se használnám(a helyedben) az előtolás kikapcsolására, (inkább csak fizikai ÜTKÖZTETÉSRE kézi előtolással) mert nem biztos hogy a lakatszekrényben levő mechanizmus hiba nélkül teszi a dolgát... (Nagy "reccs" lehet belőle..)