Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

9a8r3iviv

Nagyon szépen köszönöm !
 
Keresni foglak mail- ben.

KoLa

Szia Gábor!
Ezt a," lusta menet " módszeredet, én is használom, csak kicsit másképpen!
Századolós simításra van egy-két ilyen kódom!
G91 az alapja, tehát inkrementális lépések, a végén mindíg a kezdőpontba áll vissza!aztán mérek, majd léptetek pár századot ha kell! sorozat gyártásnál erre nincs szükség, ott van hogy 5mm-es fogással századolok!:)

ysc3kmx9v

Nem látom az  értelmét annál a a kis gépnél, hogy 22 fúrónál nagyobb fúróval keljen fúrni, nem is erre készült.Furatkéssel szépen fel lehet bővíteni a készülő furatot.A nagyobb fúrókat valóban le lehet esztergálni kisebb méretű kúpra, de a kúpot nagyon pontosan tartani kell,mert ha megfordul a fúró, tönkre mehet a szegnyereg kúpja. Nem is beszélve arról, hogy milyen nagy a fúró elfordulásának a veszélye fúrat bővítéskor.

7cim5mm0

Ilyen tanácsokat szerintem inkább ne adj senkinek...  
Minden gépen azért van akkora morse kúp, amekkora, mert ahhoz a mérethez illeszkedő szerszám által okozott igénybevételt bírja el.
Sajnos bevett gyakorlat ez, meg is van általában az eredménye: gép vagy szerszámtörés, de örülhet a szivar, ha csak annyival megússza, amennyit crosspisti írt.
A másik, hogy pontos morse kúpot esztergálni nem lehet.

KoLa

Valahogy! sajnos! az esztergagépek nem fúrógépnek készülnek!pedig ha kihasználnák a gyártók, a kúpos szárú fúrók végén lévő lapolást, elfordulás ellen!
Talán érne valamit hogy nem sérülnek meg a belső kúpok.
Sajnos, idáig, még nem jutottak el a szegnyereg tökéletesítésében.
Az 50-es fúrómon 4-es kúp van, évtizedek óta használom!meg is kopott az élszalag!
Nem szabad már vele átfúrni mert akkor beszorul!és megfordul, zsákfurathoz tökéletes, a 4-es kúppal nem fordul meg.

jani300

Azért a szegnyereg kúpok közt is van kivétel .
Az agyonstrapált SN 63 as Tos gépem szegnyergében van helye a menesztőlapnak , igaz a Morse is 5 ös benne .
Lehet szándékosan hagyják ki a nenesztőlapot kis gépeknél . Nem lehet annyira túlterhelni megfordul a kúp [#nemtudom]

Miki2

A szegnyergekben álltalában egy orros ék gátolja a hüvely elfordulását.
Annak a terhelhetősége határt szab a max. forgácsolási erőnek.
 

ysc3kmx9v

A fúrók szárából, ha le akarunk esztergálni, tokmányban fogva, elég pontatlan. Azon részt kell a fúróból a pofáknak fogni, ami még hengeres. Az élszalagos résznél fogva nem lehet központosítani, még az egyenként szorítópofás tokmányban sem, mert szorításkor ott is keresztben húzódik a fúró.

hostya

Én még eszterga szegnyeregben nem láttam orros éket... (ettől persze még lehet..)  :)
 
Orros ék:
http://cnctar.hobbycnc.hu/hostya/orros%20%E9k/orros%20%E9k2.jpg" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/hostya/orros%20%E9k/orros%20%E9k1.jpg" border=0>
 
Orros ékkel való tengelykötést, egykori nagyapám, egykori szecskavágóján láttam... :)
http://cnctar.hobbycnc.hu/hostya/orros%20%E9k/Szecskavago.jpg" border=0>

000000000

Helló megint, sajnos nem hozott eredményt a csúszócsapágy feszítése... Valaki el tudná nekem mondani a sorrendjét a főorsó kivételénem, esetleg mire figyeljek oda. Előre nem lehet -vagy legalábbis én arra jutottam, hogy nem lehet- lehúzni a bronzcsapágyat mert felütközik abba az anyába amivel fel lehet húzni a tokmányhátlapját a főorsó kúpjára. Ha kell megpróbálok képet felrakni. Előre is kösz!!!

Csuhás

Ezt nem igazán értem: Hogyhogy ütközik a tokmány hollandijába? Úgy akarod kivenni a csapágyat hogy benne van a főorsó?

000000000

Csak a csúszócsapágyat szerettem volna a tokmány irányába lehúzatni a főorsóról de nem sikerült mert felütközik az anyába amivel fel tudom huzatni a tokmányt a főorsó rövidkúpjára. Lehetséges egyáltalán így kivenni a csapágyat vagy az egész főorsót kell kivenni előre és azt a csúszócsapágyat a házból?

Csuhás

Az általam látott valamennyi gépen első lépésként a főorsót kell kivenni a tokmány irányába. Ez néhány körmös anya levételét igényli. Pár fadarab és egy menetes szár megoldja a kihúzást. Azért figyelni kell nehogy beakadjon valami retesz. Ezután lehet a csapágyakhoz hozzáférni.

000000000

Tehát akkor:  
körmös anyák lehajtása a menetekről
menetes szár átfűzése a főlrsón
a főorsó végére valami ütközőt csavarni a menetes szárnak
a tokmány felől fával alátámasztani a főorsóházhoz képest a menetes szárat és kihajtatni a főorsót. Jól értettem a műveletet? :) a fogaskerekekkel mi lesz? Simán lejönnek a főorsól vagy huzatás közben nem árt kiékelni esetleg? Bocsi hogy ennyire szétszabdalom csak nem akarom elrontani...

Csuhás

Nagyjából úgy ahogy írod. Persze lehet hogy nem kell menetes szár, gyakran elég egy fadarabot az orsó hátsó végére illesztve egy kicsit megkocogtatni majd simán kézzel kicsúsztatni. Fogaskereket csak meg kell fogni hogy ne essen be az orsóházba. Jegyezd meg a sorrendet és az irányokat. Ha elakad akkor ne nagyon erőltesd inkább tapogasd körbe hogy megtaláld azt ami esetleg beakad. Ha így aggódsz akkor esetleg próbálj egy rutinosabb szakit keríteni segítségül.