Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

VighLajos

Az én csemetéim életkorának összege már 58 év (30+28).
A legkisebb "befektetéssel" legnagyobb bajt, kárt csinálni... verhetetlenek voltak...
[#csodalk]

PSoft

 
Úgy van(lehet), ahogy Jani is írja.
Szerintem is mezei 3f motor lesz az.
 
De, lehetne kétsebességű Dahlander is, hisz annak is hat kivezetése van.
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Vegyes/Dahlander.GIF" border=0>
 

Motoros

Na ez a csicsa LED-es világ is csak egy nagy vakítás.
Akkora e-szmogot generál hogy a CCIR URH nem jön ha betekerem. :((((((((((((((((((((((((

PSoft

 
De amúgy...vakít?:)
 
Az eszterga, veszélyes üzem!!!
Minden más figyelem elvonó tevékenység, erősen ellenjavallott esztergálás közben.
Többek között, a rádióhallgatás is!:)))
[#ejnye1]
 

Motoros

 
Az eszterga valóban https://www.youtube.com/watch?v=bb-4A7ssYHg" TARGET=_fnew>VESZÉLYES üzem.
 
De apám a Csepel Művek-nél volt https://www.youtube.com/watch?v=YIf7oR9pwqA" TARGET=_fnew>horizont esztergályos.
 Akkor énnekem csak lehet felmentésem rádióhallgatásból meló közben. Akarommondani izé ...rádiónemhallgatásból..vagy mi.

Motoros

De akkor is a a ledes pislák jobban zavarja az URH-t mint az oroszok a Szabad Európát.
Ide jutottunk!!!

6rk75uezn

Jani300 és PSoft,köszi a mocis válaszaitokat,szerintem is az lesz,azért szerintem azzal meg lehetne erősiteni hogy nem Dahlander hogy deltába nem kellene mennie.
Ha jól tudom Ean sose kapott Dahlandert,nem úgy mint az E1n stb.

6rk75uezn

Egy kis  ,pár kérdéssel.
Köszönöm mindazoknak akik válaszolnak!![#worship]
https://www.youtube.com/watch?v=dgha5OV0YVU&feature=youtu.be" TARGET=_fnew>videó

Csuhás

Ez a videó privát. :-(

6rk75uezn

Bocsánat,már nyilvánossá tettem.

svejk

Az EAN-okból mindből folyik az olaj, amíg folyik addig van benne elég, örülj. :)
Javarészt elől a seb. váltó kapcsoló karjánál szokott leginkább folyni.
Az orsóházfedél fém a fémen tömít, nehogy tömítést rakj az olajcsatornába!!
Hátul a csuklópántot lazára szoktuk hagyni, hogy rendesen fel tudjon feküdni a fedél a saját súlyától.
A végén a kerek "valami" egy vakdugó ezt eltávolítva lehet az előtéttengelyt szerelni.
 
A norton tetején szintén kenőhely, a kis csövek juttatják el a megfelelő helyre az olajat.
a főorsóházba olajnak TCL46-ot ajánlok ha nem használod nagyon hidegben. Ez tökéletes a siklócsapágyaknak elég híg de nem folyik ki azonnal.
(egyébként a TCL46 olyan mint a francia kártyában a Jolly Joker, mindenre jó, főleg ha csak az van kéznél :) )
Rögtön nagy fordulaton sose használd bemelegítés nélkül.
 
A ferkiváltód túlterhelésel áll le. ha kisebb fokozatba kapcsolsz akkor nem vesz fel akkora áramot.
A hideg olaj miatt is a felvett teljesítmény lehet akár másfél, kétszerese is az üzemmelegének.
Úgy emlékszem az EAN-okon 2,2 kw-os motor van, legalább 3,7 kW-os frekiváltó ajánlott fékellenállással.

hwhs45ci6

Szia
Szerintem szoros a csapágy, melegszik és megfogja a motort. Az én E1N esztergám ugyanezt csinálta. Bár nem tudom ebben milyen csapágy van.Ha sikló akkor tuti ez van.

6rk75uezn

Szia.
Elősször is köszi a válaszod.
 
"Az EAN-okból mindből folyik az olaj, amíg folyik addig van benne elég, örülj. :)"
 
Ennek annyira nem örülök,szeretném ha nem nagyon nyomná sehol az olajat :)
 
"Javarészt elől a seb. váltó kapcsoló karjánál szokott leginkább folyni. "
 
Nekem pont itt nem nyomja egy kicsit sem :)
 
"Az orsóházfedél fém a fémen tömít, nehogy tömítést rakj az olajcsatornába!!"
 
Igen,közbe rájöttem hogy abba a csatornába van két furat és onnan kap olajzárt a főorsó bronz siklócsapágya.
 
"A ferkiváltód túlterhelésel áll le."
 
Igen igen,de az eddigi 2,2-es mocikkal is meg volt ám dolgoztatva és mégsem állt ki túlterheléssel.

6rk75uezn

Siklócsapágyas ez is,vizsgáltam hogy mikor leáll túlterheléssel akkor rögtön utánna hogy birom forgatni kézzel a tokmányt,én teljesen úgy érzem  hogy frankón megy mint hidegen az elején.
 
 
Azt nem tudom hogy túl lehet-e feszitve,de 5-10 perc járás után (500-800 as fordulat) kézmeleg a főorsó csapágyazása,de csak ugye a csapágyazás környéke,szerintem ez korrekt.Szerinted?

Robika37

Üdv !
Nos hát az EAN, leírnám saját tapasztalataimat.
Az olajat Csuhás kolléga jól megfogalmazta, amit hozzátennék bár magad is megfejtetted ez egy siklócsapágyas a főorsóházban szóróolajozású gép.
Én melegítéskor az előtétkapcsolót (az a nagy kar ami a lassú tartományt kapcsolja) üresbe szoktam tenni a kör alakú fokozatválasztót a legnagyobb fokozatra (3-as) és elindítom a gépet ekkor a főorsót még nem forgatja , de már elkezdi felszórni az olajat a fedélre és körbe folyik az olaj a főorsóház peremében lévő csatornában. 1-2 perc után eljut az olaj a főorsó csapágy olajozó furataihoz amiket említettél a videoban . Ekkor már lehet lassú fordulaton (előtét a lassabbikon fokozatválasztó 1-2 fokozatban) még egy két perc és rendesen kialakulnak az olajfilmek és indulhat a munka :-D