Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

000000000

No ezt én sem.A menet mindig ugyanoda tekeredik nem?

4um5b65d

Milyen a főorsód vége? Van rajta illesztő átmérő és menet is egyben, vagy csak menet van ?

pa0n9mw

Szerintem van rajta illesztő átmérő is.
Megnézheted a rajzát a végyé mappában, de nem tom melyik oldalon van a gépkönyvében.

4um5b65d

Azt én végig nem nézem...akkora file-okat raktál be hogy reggelig itt ülhetek mire betölti.
Az illesztő átmérő és a tokmány azonos méretű furata határozza közti hézag határozza meg a visrosszakott tokmány futási pontosságát. Képzeld csak el ha csak úgy találomra feldobod a tokmányt a gravitáció miatt alul hézag marad a főorsó és a tokmánytárcsa között. Felszabályzod a tokmánypofákat , majd egy másik alkalommal a főorsót nem ugyanabba a pozícióba forgatod be és úgy rakod fel a tokmányt. Máris máshol lesz az a hézag és már kalimpál is a tokmányod. Ez lehet 1 század is, de lehet 8 század is. Ha eredetileg kitér mondjuk 5 századot aztán legközelebb a másik irányba tér ki 5 századot akkor másodszorra már 1 tizedet üt a tokmányod.
A menet az sosem fogja középen tartani, ahhoz nagyon profi módon köszörült edzett menetek kellenének. A menet az csak a felhúzásért felel.

pa0n9mw

Hát ezen még rágódnom kell, valami dereng de nem az igazi:)
Az zavar meg, hogy meghuzáskor a tokmány és a föorsó mindig ugyan abban a pozicióben lesz

4um5b65d

A menetet felejts el !
Mi történik mikor egy 40,00 mm-es főorsóra felteszel egy 40,05 mm-es furatú tokmánytárcsát.
Lógni fog lefelé 5 századot. Aztán ezzel a lógással rögzíted. De legközelebb nem ugyanarra fog lógni, hisz átforgattad a főorsót...

pa0n9mw

OK köszi érthető.

hyn6ys8wt

A tokmányt egy illesztő kúp központositja és 3 csavarral van rögzitve a föorsóra. De mivel ezeknél a gépeknél (Erba Multipro 550, Sieg C6, Quantum d250x550, Bernardo Profi 550) a 100-as tokmánynak kiképzett főorsóra gyárilag egy 125-ös tokmányt szereltek, ezt az illesztést egy nagyon béna tokmánmytárcsával oldották meg. Hétvégén szétszedem és lefotozom...

4um5b65d

Persze ha nagyon pontosak az illesztések akkor ez nem jön létre.

ywathzay

Ezt bemutathatnád, kíváncsi vagyok hatszög anyagot hogy fogsz meg a 4 pofás tokmánnyal.

4um5b65d

Nálad is ezt javaslom. Mindig azonos ponton álljon a főorsó és azonos helyre rakd a kúpos részeket. Ne forgasd el soha a tokmányt 90 vagy 120 fokkal (csavartszámtól függő)

4um5b65d

Nem a lapjára fog rá, hanem majdnem 4 élre...

pa0n9mw

Köszi
Ezután odafigyelek rá.
Megnéztem, a p4 nevű fájlban vam a főorsó rejza.
 
végyé

4um5b65d

Igen, ott van az a 28h6-os méret. Ez megfelelően szűk tűrésű. -0,01 körül van, most nem szedem elő a tűréstáblázatot. Kérdés, hogy a tokmánytárcsa pontosan mekkora méretű...

pa0n9mw

Hát ez az, kérdés mekkora pofonokat kaphatott az eddigi élete során.
Mégegyszer köszi, lassan aludni is kellene már.
 
végyé