Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

jani300

Amit linkeltél ott aggyal egybeszerelt előfeszített csapágyakat láttam , jók ezek jó drágák . A kerékcsapágy hézagot a "régi" kúpgörgős  beállítandó csapágyakkal szerelt agyakra értettük (legalábbis én ). Más technológia , nem kell összehasonlítani .  

svejk

Tuti, hogy ott sem az agyban van megmunkálva a futópálya.
Tudod ezek olyan szép színes mórickarajzok...

jani300

Na majd ha lesz a méhbe megműtök egyet :(
Az a bajom az egybeszerelt nudlival hogy az öreg autómba 5ezer körül van egy dupla csapágy ebből meg még a hátsó is 30 .

svejk

Idézet a cikkből:
"Az X-Tracker-t először 2006-ban használták a GM nagyteljesítésű Cadillac STS-V járművén"
 
Fasza kis MÉH telepek vannak felétek ha ilyeneket találni ott. :))
 
Az SKF mérnökei alig álmodták még meg...

jani300

Kormányoszlopra szerelt , szerintem nyomatékra induló szervót már hoztam , az se öregebb . Csak még nem mertem kérdezgetni róla :)
A Fiat hátsókereke már ezer éve hasonlóan van megoldva .
Szakszervíz bármit kicserél . Biztos van oka , csak én nem értem .

svejk

Elektromos kormányszervo? Az úgy 15-20 éves technika.
 
Melyik Fiatban van ilyen aszimetrikus csapágyazás?

jani300

A szervó típusát most azért is beírom :)
Olyasmi motorja van mint a romlott padlizsán színű. Háromfázisú durábel vastag vezetékekkel .
Az asszimetrikus csapágy meg nem is tud forogni :)
Az egybeszerelére gondoltam egyébkét , az asszimetrikus csapágyon átsiklottam :)

svejk

Nálunk talán a Fiat Puntókkal kezdett közismertté válni a brushless motoros kormányszervo.
De ennek is már több mint 10 éve.
 
A Peugeot 205-ösömbe meg a hátsó fékdobba volt beépítve a csapágy.

jani300

Delphi  
26096580 16c
BLM022
A5291-00357
LUNGTAN, TAIWAN
date 17/12/05
Valóban Fiat , hátha mondasz róla valamit ,lehet é cnc témában hasznosítani ?

jani300

Peremezett csapággyűrűs megoldású hátsóagyam (valami Japán )van is itthon ,párban , de azt most nem szívesen szedném szét . De meg fogom lesni valóban nincs e külön futógyűrűje .

jani300

Elolvastam nézegettem ezt az asszimetrikus csapágyat . Nem értem mitől akkora durranás hogy visszatértek az évtizedekig bevált formához . Rájöttek hogy az előző rosszul volt tervezve , miért kell ezt még reklámozni is ? A rúgós szorítógyűrű is , mindig is menettel volt szerelve a kerékcsapágy . Persze lehet egyszerűbb egy vállat leperemezni , meg utána már tuti nem javítható . Na ezt most jól megmondtam :)

Motoros

Nem tudom mi az igazság, lehet hogy kúpgörgős, de veszek egyet és megnézem. :))
A rajzok minőségéhez: A magyar gépkönyvek rajzai azért egy fokkal komolyabbak. A kínai nem is ad rajzot vagy ha ad akkor az amolyan szabadkézi móricka, összehánnyák a cuccot de már dokumentálni nincsen idejük.
A multkor valakitől kaptam egy 40 évvel ezelőtti Deckel gépkönyvet, na az egy élvezet, pedig akkor még sehol semmi cad meg mifene.
 

wm94bppdn

Sose voltam jó ábrázoló geometriából, de nem lehet, hogy az alsó görgő kissé takarásban van (páratlan számú görgő), és azért látszik majdnem hengeresnek?

jani300

Már van is egy alany a műtétre .
RY SKF 467 le van ezen is peremezve a belső gyűrűre a tengelycsonk vége .

r6cvn479y

Üdv !
Érdeklődnék hogy ismeri-e valaki ezt az esztergát ?
Milyen gyártmányú ?
http://aprod.hu/hirdetes/fem-eszterga-ID1p3on.html#28b02a9d21