Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

000000000

Annak idején én is megadtam a módját, mint ahogy az meg van írva. Igaz, kellő gyakorlat után már nem kell az óra. a holtjáték azért is szükséges, mert ez is kell a tárcsafék dugattyúinak alaphelyzetbe állításához.

svejk

Igen a zsigánál én is így csináltam, lehet abból az időből maradt a téveszmém.

svejk

Én az Uni3 rajzán is kúpgörgőset látok.

svejk

Mondom, lehet csak az irigység mondatja velem. :)
Osztrák, Német nekem egy kutya...

svejk

"a holtjáték azért is szükséges, mert ez is kell a tárcsafék dugattyúinak alaphelyzetbe állításához."
 
Ezt Zsigánál a négyszögletes keresztmetszetű karmantyúk végezték el. Fékezéskor rombusz formát vettek fel, majd a pedál felengedése után visszahúzták a dugattyúkat visszanyerve eredeti négyszögletes alakjukat.
Ez a szükséges pár tized mm-t jelentette.
 
Persze ez csak akkor működött, ha fékbetét cserénél nem felejtette el a dolgozó polgár megtisztítani a kint levő dugattyút és nem nyomta vissza koszosan.

595852ar

Csúnya lenne, ha a tárcsa ütné vissza a dugattyút. :)

svejk

No pl. szimeringgel sem találkoztam még esztergánál, ezt a funkciót mindig egyszerűbb-bonyolultabb labirint tömítéssel oldják meg.

595852ar

Ez nem teljesen így van, mert a főfékhenger rugója intézte ezt a dolgot.

jani300

Hát ? Nem tom .
De akkor hogy folyik utána az olaj ha kopik a betét ?

svejk

Volt egy fékes könyvem, melyben a szocialista kocsik fékrendszerei vannak kitárgyalva, abban olvastam, illetve 7 évig volt egy 2103-am.
 
Sajnos már valahova elkallódott a könyv, így nem tudom bizonyítani, de mivel ez már úgy 25 éve volt ezért valószínű erre még jól emlékszem. :)

jani300

A tömítőgyűrű rúgóként is működik az igaz .nem kell bizonyítani .

000000000

Zsigánál az első agy csapágyhézag  beállítását következőképpen írja a szakkönyv: meghúzási nyomaték 0,7 mkp majd 20-25 fokkal visszaereszteni az anyát, a csapágyhézagnak 0,08-0,2 mm-nek kell lennie. A kerékcsvarhoz rögzítettIndikátorórával mérve a tengelycsonknál.Az első tárcsafék dugattyúja mögött nem volt semilyen rugó,a gond akkor kezdődött amikor a tükrösített felületet a korrózió megrágta és a torzult gumikarmantyú nem tudta visszamozdítani.

ptt99m53

Szaktársak!  
Szükségem lenne egy olyan kolléga segítségére, aki rendelkezik nagy méretű eszterga paddal.
Adott egy 5 mm vastag 700*700-as lemez. Átlók metszéspontjára fel van hegesztve egy 70 mm-es agy. Feladat az lenne, hogy a lemezt le kellene esztergálni D 700 mm-re.

ptt99m53

Délpest - Gyál környékén...

jani300

[#eljen]A o,7mkp ra nem emlékszem mert az érzésre ment , és egy fél laptávval kellett visszalazítani . (kb 30 fok ? )
Egyébként főfékhenger rugót írt .