Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

000000000

A főfékhengerben természetes hogy rugó nyomja alaphelyzetre a dugattyút megnyitva az olaj útját  a kiegyenlítőtartály felé,így nem marad nyomás a rendszerben.A dobféknél meg rugók húzzák vissza, az optimális hézag elérését az automata utánállító biztosítja.

Dakota25

A tömítőgyűrű csak addig működött rúgóként, amíg el nem csúszott benne (a betét folyamatos kopása miatt) a dugattyú egy picit. Ekkor automata utánállító "üzemmódba kapcsolt", és már csak a fékfolyadék egy részét volt képes visszanyomni a tartályba, így telt meg szépen lassan a munkahenger fékfolyadékkal. A maiak is teljesen így működnek.
Persze az elöregedett gyűrűk és porvédők, korrodált felületek nem így akarták...

keri

Én is gondoltam erre, de annyira egyszerű, hogy lényegében mindent újra kéne gyártani rajta, szóval ez már így marad.
A csapágyak új SKF-ek, anyával előfeszítve kottyanás mentesre, de csak annyira hogy finoman fusson.

Dakota25

Esztergás kérdés:
Az örökzöld, "milyen olajat használjak" témában.
Tos SV18RD
A fellelhető gépkönyvek 5Engler°/50C°viszkozitású olajat írnak elő. Szerintetek a MOL SPINOL-5 (aminek a viszkozitása ilyen) megfelel bele?
Van valakinek tapasztalata erről az olajról? Ki mit használ? Az 5W-s motorolaj túl sűrű, próbáltam.

keri

Nár nincs rajta nóniusz, léptető motor került a helyére, MACH alatt meg könnyű bekalibrálni orsótól függetlenül.
 

keri

Ezért jó ez a fórum. Esztergára szerelt útmérőtől a fékrendszer működéséig jutottunk...de Svejknek igaza van, a karmantyú húzza vissza a dugattyút hogy ne érjen a tárcsához folyamatosan.
 
A főfékhenger nem tudja nagyon visszahúzni, mert ha vákumot csinál a rendszerben, akkor a tartályból szív be folyadékot, így oldják meg az után állítást.

jani300

Az hogy hogyan folyik utána az olaj , csak egy költői kérdés volt , Alex felé . Értem én amit írtok :)
Keri leírta mire gondoltam .
Alex szerintem arra gondolhatott hogy a vákum húzza vissza valami módon , és utána nyit a tartály felé .

svejk

Nosztalgiáztam kicsit.
A mai csoda autóitok alkatrészeihez vannak http://zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=121" TARGET=_fnew>ilyen szép ábráitok? :))
 
 

jani300

De ha már zsiga fék ...
A dugattyút valóban a tömítőgyűrű húzza vissza .
De a dugattyú és a fékpofa közt nincs merev kapcsolat . A fékpofán átmegy két biztosító szeg és ehhez rugó is szorítja .
Szegelgeteknek is lehet némi igaza hogy a csapágyjáték is segít valamennyire visszatolni a fékpofákat .

keri

Álló helyzetben megnézed, akkor is visszamennek a pofák. Bár ez inkább csak motoron látszik, autón nem olyan hozzáférhető.

vjanos

Ha nem is ilyen szép színesek, de azért körvonalas rajzok akadnak :)
 
A mai márkaszervizekben ugye egyre inkább a tervezett alkatrészcserélgetés dívik. A gyártók ehhez kiadják a lépésről-lépésre szerelési utasításokat, amik előbb-utóbb kiszivárognak és az interneten tovaterjednek...

jani300

Hát nem olyan kevés az amihez volt szerencsém hozzáférni , meg valahogy mozgásra bírni . :(
Tetszik hogy benzintankot is hegesztettél , kevesen merik már bevállalni , pedig csak vízből kell hozzá némi plusz :) [#integet2]

Dakota25

Zsiguli fék...
Van még ott egy-egy alkatrész betétenként. Az a kunkori izé... hajcsat acéldrótból hajlítva. Két vége a tüskéken, közepe a betéten. No az emeli el a betéteket a tárcsáról, nem a csapágyhézag.
Ugyanúgy "automata utánállítóként" dolgozik, mint a karmantyúban előresikló dugattyú.

jani300

"A fékpofán átmegy két biztosító szeg és ehhez rugó is szorítja ." gondolom ez a kunkori izé :)  
A hajcsat inkább a szeget biztosítja , kiesés ellen .
De amit az utánállítóról írsz azt elfogadom .
Jobb későn rájönnöm hogy működött mint bután meghalni :)

Dakota25

Nem a pici "hajcsat", ami a tüskéken lévő furaton megy át, hanem a nagy (kb. 6-7 cm-es), ami a két tüske közt feszül és a betét peremén támaszkodik.
Olyan mint egy kapcsos zárójel. Eza "kunkori izé". :-)
Amúgy mind bután halunk meg, mert a megértendő dolgok gyorsabban szaporodnak, mint ahogyan követni tudnánk őket. :-) De azért igyekszünk...