Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

jani300

"A fékpofán átmegy két biztosító szeg és ehhez rugó is szorítja ."
Ugyanarról beszélünk :)
És az előbb is igazat adtam Neked !

Dakota25

Igen, én is rájöttem közben, bocs!
Elnézést Mindenkitől az offért! A tanulságos egyébként az a dologban, hogy sok megoldásban látszólag lényegtelen alkatrészek hogyan valósítanak meg fontos funkciókat "titokban", "másodállásban". Itt is két, egymástól függetlenül működő automata utánállító rendszer bújt el.

svejk

Annak a "hajcsattnak" a szerepe csupán az, hogy menet közben ne vergődjön a pofa.  
A visszahúzáshoz vajmi kevés köze van.
Ha nem hiszed próbáld ki.  

000000000

Így van ahogy írod a betét rezgését lötyögését gátolja.Mivel a betétnek lazán kel a féknyeregben lennie.Sok utángyártottnak kellett a lemezét megköszörülni mert szorult a fészekben.

000000000

A fékkel kapcsolatos dolgokban szerintem Svejk polgártárs áll a legközelebb a valósághoz. (az is lehet, hogy tökéletesen igaza van)
Ha sikerül, ma nézek könyvet a témához.
 
A kerékcsapágy holtjátéka meg csak rásegít az alaphelyzetbe álláshoz, ha a dugattyúk már szorulnak egy kicsit.
 
Mielőtt még bezzeg a zorosz...
A LADA, az FIAT után gyártás.
A hajcsat és egyéb bizgentyű, tényleg csak a zörgés megakadályozása miatt van.
Köze nincsen a dugattyú mozgatásához.

000000000

A holtjáték kell a megszorulás ellen illetve a kenőanyag bejut a görgők közé,a dugattyú visszanyomásához semmi köze.Mégis hogyan csinálná mikor kétoldalt vannak a dugattyúk,illetve az úszóágyazásúnál egyoldalt.

svejk

Minden fékezés után csinálsz egy jobbos-balos kormánymozdulatot. :)

000000000

A héten itt az új kisvárosunk határába egy nyergeskamionos is ezt csinálhatta mert beleborult 20 tonna búzával az utszéli árokba.[#nyes]

000000000

Amikor megszűnik a nyomás (fékezés) akkor a fékbetétek csak lazábban érintkeznek a féktárcsával. Nincsen rugó, ami visszahúzná őket.
A főfékhenger rájuk eső részén annyi a "könnyítés" számukra, hogy nincsen fenékszelep.
Vissza tud folyni az olaj a tartályba, de valaminek "noszogatni" kell egy kicsit.
Ebbe segít be a féktárcsa "kalimpálása".
Akár néhány század milliméter elég ahhoz, hogy a betét ne érjen hozzá a tárcsához.
Délután majd hátha találok könyvet a témában.

svejk

Tegyük fel, hogy igazad van.
A néhány század kevés lenne mert a gumi fékcsövek rugalmassága is felvesz annyit
Ha meg többet kalimpál az fékezéskor csúnyán berázza a kormányt.

mxjj54gxi

Az pont belevaló olaj, molosok ezt ajánlják ezekre a feladatokra

Dakota25

Köszönöm a válaszod!
Sokan próbálnak lebeszélni róla, mondva, hogy az csak mosóolaj, csak orsóolaj. A leszólást az ára sem indokolja, másrészt ilyen viszkozitás van előírva, meg végülis ez egy orsó....:-)
Kicsit elbizonytalanodtam a vélemények miatt, kösz a megerősítést!

mxjj54gxi

Én felhívtam a molosok kenőolajosztályát, és elküldtem mélben a gépkönyvet, mert a franc se tudja már azonosítani a 67-es év olaját ma.
Ők ajánlották ezt.

w0hgtwf3w

A keréknek magának van egy kis ütése (nem direkt viszik bele) ez teljesen elég arra, hogy hézag legyen a tárcsa és a pofa között. A mellékelt cikkben az taglalják, hogy precízebb csapágyazással ezt a hézagot hogyan lehet csökkenteni és ez által a fékpedál útja is csökken, ezzel még jobb vezetési élmény érhető el.
 
http://autotechnika.hu/futomu-kormanymu-kerek-fek/2574,x-tracker-az-aszimmetrikus-kerekagy.html" TARGET=_fnew>Cikk[url]

7cim5mm0

Szervusz!
A lényeg megint az apró részletekben lakozik!
Maga a kúpgörgős csapágyazás alkalmas ilyen célokra, de hátránya, hogy tisztán radiális terhelésnél axiális erő ébred a csapágyban. Nagy támaszköz esetén ez terheli a főorsót axiális irányban, ami esetleg hátrányos lehet pl. a rezonancia szempontjából. Ugyanígy a rezonancia elkerülése miatt a pontosabb futású orsók kúpgörgős csapágyait minden esetben előfeszítik. A másik apróság, hogy a kétsoros hengergörgős csapágynak sokkal nagyobb a futáspontossága. (geometriájából adódóan) Barkács gépeknél meg igazából tökmindegy, csak megfelelően méretezett legyen a csapágy. :)