Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

7cim5mm0

Szervusz!
Viszkozitásban megegyező nagy terhelésre alkalmas hidraulika olaj is megfelel, amit a hajtóművekkel egybeépített hidraulikus rendszerek kenésére ajánlanak. Jó az orsó olaj is.

000000000

"gumi fékcsövek rugalmassága"
 
Gumi? [#nevetes1]
 
Szerintem vágj el egyet.

3wm3x3zz

sziasztok   m melyik  kép digitalizáló  free szoft  a legjobb  tárgyak  szkenneléséhez  és  azt hogy  tudok  az  artcam-ba  bevinni? köszönöm

3wm3x3zz

hát ez nem ide szolt  bocs

Motoros

Ha kicsit sasolod a rajzot akkor a felső valóban kúpos, az alsó viszont hengeres. Jellemző az orosz precizitásra ez is.

z2a2u8wf


svejk


Miki2

Én nem eröltetném.
Nincs megvezetése, minden állításnál elállítódik a központosság.
Esetleg egy külön talp alalmazásával megoldható.

z2a2u8wf

Talpat mindenképpen tennék rá mert nekem magasabb csúcsmagasság kell.
amúgy rendben lenne ez a kis szerkezet?

svejk

Te sem hiszed el hogy az üzemi hézagot a karmantyú rugalmas alakváltozása állítja be normál esetben?
Pedig benne van a linkedben:
 
" Amikor a relatív elmozdulás nagyobb, mint a fékdugattyú tömítés „sajáterős” visszahúzási határa, a dugattyú a tömítés felületén megcsúszik, hátrább jár, és a tömítés a dugattyút ezután a mélyebb visszahúzási pozícióban tartja."
 
Az már más kérdés -amit a mondat második részében taglal- hogy lógó csapágyazásnál drasztikus kanyarvételeknél bebillenhet a féktárcsa, de nem ez a jellemző és ez csak káros mellékhatás, mit a cikk is írja.
Ha ilyet észreveszel a kocsidon, hogy kanyarodás után mélyebben fog a fék, akkor vagy jelentkezz valamelyik rally szövetségnél, vagy fordulj sürgősen szerelőhöz.
Esetleg írd meg az autó típusát, hogy a legközelebbi vásárlásnál messziről kerüljem.
 
Mindazonáltal pont ezért találták ki már vagy 30 éve az úszó féknyerget, hogy ha a tárcsa bebillen, akkor ne a dugattyút nyomja vissza, hanem kövesse az egész nyereg a tárcsát anélkül, hogy a dugattyúk visszább mennének.
 
A Zsigulinál kétoldali dugattyút használtak, de fix nyereggel. Valamilyen szinten ez is követheti a féktárcsát, mivel a tárcsa két oldalán levő fékhenger rövid csővel van összekötve, és az olaj tudna a két oldal közt ide-oda mozogni, de a hidrosztatikus ellenállás sokat fog rajta.  
 
A fentiekből ítélve a linkelt cikket kissé spanyolviasznak, de még inkább üzleti fogásnak tartom, nehogymá' az autótulaj jól érezze magát a ma már 4-5ezer Ft-os boldog-boldogtalan által gyártott kerékcsapágyak mellett.
 
Egyébként csak emlékeztetőül a megértés kedvéért az elejétől:
 
Szegelgetek #27960:  
"a holtjáték azért is szükséges, mert ez is kell a tárcsafék dugattyúinak alaphelyzetbe állításához."  
 
Erre írtam én, hogy a dugattyú visszahúzódásáért a deformáló karmantyú a felelős.
 
Aztán jóval később Szegelgetek:
"Ebbe segít be a féktárcsa "kalimpálása".
Akár néhány század milliméter elég ahhoz, hogy a betét ne érjen hozzá a tárcsához. "
 
Erre válaszoltam én a #27999-et.
 
 
 
 

svejk

Láttam, de zsigerből rajzolói tévedésnek vettem, mivel a külső és belső gyűrű egyértelműen mutatja hogy kúpgörgős a csapágy.
Mutassak egy pár EAN vagy kőbányai elfuserált rajzot?? :)

w0hgtwf3w

A félreértések elkerülése végett, én nem azért linkeltem mert szerintem a tömítés huzza vissza  a pofát. Mindezt csak azért osztottam meg veletek, hogy a:
"A kerékcsapágy holtjátéka meg csak rásegít az alaphelyzetbe álláshoz, ha a dugattyúk már szorulnak egy kicsit. "
beírást abból a szempontból cáfoljam, hogy ha már holtjáték van akkor bizony már baj van (mint ahogyan ezt te is írtad)

svejk

Okszi, igazából a cikkre haragszom, mert ez már megint egy olyan csoda dolog lesz, ami csak bonyolítja, drágítja az autókat de alig hoz a konyhára valamit. :(

w0hgtwf3w

Ez az ipar most erről szól (sajnos). Igazából ezeket a mérnöki órákat már az 1-2 literes fogyasztásra és nem a vezetési élmény fokozására kellene fordítani. De hát az üzemanyag cégek még nagy urak.

w0hgtwf3w

Bocs a válaszgomb lemaradt