Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

Csuhás

Szvsz ilyen a főorsóvég. Azaz egy rövid kúpos orsó amire nem csavarokkal hanem ilyen excenrikus behúzóval fogod fel a behúzócsapokkal ellátott tokmánytárcsát.

jani300


andrasbsl

Az én gépemen is ilyen van. 6db csap a tokmányban. 6db excenter a főorsóvégben. A csap melletti 6os körüli ( col méretes ) csavart kivéve a csapot kifelé és befelé is lehet tekerni, így beállítva a pontos szoritást. A négyszögön, amik mögött az excenterek vannak van egy nyíl, és annak a jelölések közé kell esnie megszorításkor. Nem tudom érthető volt e. De a dokutárba feltöltésre került a colchester mascot 1600 gépkönyv, abban jól le van rajzolva.

595852ar

AZ Ean-nak vannak előnyei ezzel szemben ez tény.
De Pl az én gépem max fordulata 750 volt, ez a kis gép 4000-t forog. Meg az a helyzet, hogy tetszik a fazonja. :D Párhuzamosan , kinéztem egy kocka Ean 750-t is, szerintem azt is megveszem. Csak meg kell még nézegetnem mindkettőt. Amelyik jobb az marad a másik megy a levesbe. mert kettő nem kell. Vagyis három, mert van egy Tos mn-80asom is. Ez a dilim, meg a gitár. Nem vagyok komplett, de hát ez van. ;)

595852ar

Igen jól tudod, mert ezen is Röhm tokmány van.
 
Akkor erre, csak a saját tokmányát lehet feltenni?

595852ar

Szevasz Jani!
Igen gyári lehet, mert amit venni szeretnék, azon is pont ilyen tokmány van.

KoLa

Egy 'ilyen' kisebb gépnél, minél távolabb esztergálunk a főorsócsapágytól annál szakemberesebb lesz a munka! ez úgy látom tol rajta vagy 50 mm-t! Alex63 képét nézegetve!

595852ar

A 28037hsz-ban feltett szános, hántolásos kérdésemre, nincs valami okosságotok?
Más: Ki tud valami biztatót a Laslie-ről?
Tudom, hogy a drehások nagy kaszával járnak, de nem gondolom, hogy ennyi ideje lenne itt https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTdt62NAF3Iw0aQs9M82Flop7sUKfJHXdVRVscFsbG4YcmD0LSfHg" border=0>

595852ar

Akkor ez egy komoly hátrány  lehet nekem?

000000000

Az én régi gépemen nincs vonóorsó,a vezérorsóról történik a hajtás a keresztelőtolásra,kúpos hasított hüvelyt szorít rá ami együtt forog vele és ez hajt a keresztszánra.

KoLa

Itt is ugyan azt a módszert kell követni mint a többi gépnél!
A szegnyereg prizmáit kell a főorsóhoz igazítani! ez könnyen megy ha készítesz a főorsódba egy etalont!vagy ha van készen!
Úgy kell kezdeni hogy szétszeded a szegnyerget és a talpat összetusírozod az ágyazattal! ha ez megvan kiveszed a csavarodástaz ágyazatból,ha van!a szegnyeregtalpat kell prec vízmértékkel tologatni az ágyazaton!  
Ha ez megvan mérőórával a talpról végignézed az etalon felületét, függőleges és vízszintes irányban, aztán tusírozod az eltérést, és közben néha visszatérsz a vízszintezővel is!nehogy eltérj tőle!
amikor 5 századon alul van, akkor hagyd abba, és pár napot pihenjél!
Visszatérve még csodákat tehetsz vele!
Azután a szokásos! a szegnyeregtalpra fogatott órával letapogatod az ágyazat minden részét! és korrigálod!

jani300

Nekem van , de csak ha nem haragszol meg :)
Olyat vegyél amit nem kell hántolni .
Ha nem titok mikor készült ez a kis gép ?

595852ar

Köszönöm a tanácsaidat! Le is mentettem már.

uzahitefr

kérdés milyen a szánvezeték másik fele?  ha prizmás kialakitás akkor nem javaslom.. ha lapos szánvezeték van mindkét oldalt akkor nyugodtan..

595852ar

Nem haragszom meg, miért is kellene? Hisz helyettem gondolkodtok ezért köszönet jár, nem harag. Meg nem is vagyok az a haragvós fajta fickó. ;)[#worship]
Igen ez teljesen logikus tanács és zsebkímélő is egyben, de ha én beleesek valami romba akkor megszerzem. Autókkal is ezt csináltam anno. Írtam már hogy nem vagyok százas ilyen téren. Szeretem ezeket a régi cuccokat. Volt egy kis osztrák 500-s esztergám azon is ültem vagy egy évig, nem volt szívem eladni. Aztán muszáj lett mert jött egy Tos mn-80. Nem hagyhattam ki. :D
Nálam van lassan egy éve az is és még be sem kapcsoltam. Átnézegettem úgy néz ki, hogy jó és ennyi.
Az az igazság, hogy nem igen lehet bukni ezeken, mert megörzik az értéküket. Ez a tapasztalatom.  
Nem tudom, hogy mennyi idős a gép, de a 70-es évekre tenném. Orvosi műszereket gyártottak vele. 3 féle fordulatszámra képes Dahlander motor van rajta gyárilag. A főorsót ékszíj hajtja, ami a baloldali ajtó kinyitásával  egy rudazaton keresztül automatikusan meglazul, ezzel lehetővé téve az áttétel módosítását. Talán 35 fokozat közül választhatunk és állítólag nagyon merev gép. Ja és nem siklócsapágyas, hanem valamilyen precíziós csapágy van benne, elöl 2 hátul 1.