Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

4um5b65d

Na ez most olyan volt mintha azt mondanák, hogy ha kiugrunk az 5-ik emeletről akkor arra felé essünk egész végig amerre először elkezdtük az esést.
 
Magyarán, ha nem lenne a fogaskerekeknek holtjátéka akkor sem tudnánk két irányban ugyanazt a menetet vágni. :)))

mex

De legalább a már elkészült menetrészt nem roncsolná a kés. :)

r2u4n063m

Nem egészen erre gondoltam, az tiszta, hogy van kottyanás, ki kell emelni a kést, és úgy vissza menni a menet elejére.  
Ami izgatja a fantáziámat az az, hogy elbírja-e egy, illetve rendszeres hirtelen oda-vissza forgatást a fogaskerék. Autóban sem rakunk negyedik sebesség után rükvercet, akármennyire is szeretné néhány tanuló a T betűs járgányokban.

gorbi

Nem beszélve, hogy csak az egyik forgásirányba forgácsol a kés, tehát visszafelé fejre kéne fordítani a kést is.

svejk

Egy autó lendületét mondjuk 80 km/h-nál ne hasonlítsd össze egy 300 ford/perc-el forgó 125-ös tokmánnyal, még inkább ne a vezérorsóéval melynek még sokkal alacsonyabb a fordulatszáma.

svejk

Visszakanyarodva az E2N-->125-ös tokmánytárcsájához.
 
3 mm-t spórolhatunk a szélességben http://www.windfast.info/en/products_view.asp?NewsClassID=17&NewsID=90" TARGET=_fnew>DIN7984 vagy esetleg DIN6912 un. alacsony fejű imbusz csavarokkal. A DIN7984 elérhető 10.9-ben is, igaz csak 5-ös a kulcsnyílása, de a http://www.szerszamtechnik.hu/termekek.php?category=keszlet" TARGET=_fnew>Bondhus-nak ez nem lehet akadály.  
Ezeknek a feje alig magasabb a süllyesztett fejűekénél.
 
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Svejk/alacsony%20fej%fb%20imbusz.jpg" border=0>

Csuhás

Emu esztergánál gépkönyvi adatok szerint az irányváltások száma:
n=60-120 főorsó fordulatnál óránként 600 reverzálás
n=150-350 főorsó fordulatnál óránként 400 reverzálás

hostya

Több mint egy évszázada ilyen irányváltós módszerrel vágják a menetet a legtöbb esztergán.
Ha eddig jó volt, akkor jó lesz Neked is, úgy hogy ne aggódj a fogak miatt.  
 
A fogtörések inkább akkor következnek be, ha a szerszám,(ill. a hosszán) menetvágás közben ütközik... pl. tokmány, mdb.vállfelület, forgócsúcs..stb.

4um5b65d

Turning refress.

PSoft

T056  
Alátét fogságban.  
 
  "Biztos lenne aki csak simán rátámasztana egy tompa forgócsúccsal a csavarfej homlokfelületére, de az nem az igazi."
 
Épp ezért,egy állócsúccsal támasztjuk meg a rudat!!!
 
  "A rudas megoldásnál, ha forgás közben....."
 
Felizzik kissé az állócsúcs,és a rúd,senki ne lepődjön meg,ez természetes fizikai jelenség.
Mint ahogy,a kép is ezt bizonyítja.:))
 [#nevetes1][#crazya][#wave]
 
http://turning.fw.hu/t051-t060-----/t056_d.jpg" border=0>

s2k5ycubj

De a fa a főoldalon nem nőtt semmit?  
[#eplus2][#eplus2][#circling][#circling]

r2u4n063m

Köszönöm a segítséget és a türelmetek menetvágás témában! Ezek után már bátrabban neki merek esni, miután tisztázódott, nem kell tartanom töréstől.

jani300

Nem látom a képen de szerintem menetes a főorsó végződésed . Ha az irány váltástól nem is törik el semmi , azért a tokmány  még fellazulhat . Erre figyelj .

s2k5ycubj

Nekem van egy munkadarabom,egy zárókupak,amin 30x1-es menet van "tövig" vágva,minimális kifutással, 4mm-es menethosszal. Eszembe sem jut bekapcsolni a gép motorját,kézzel hajtom. Ja és a metsző nem alkalmas,mert nem lehet olyan tőbe vágni a menetet vele.

r2u4n063m

Ez a kézzel hajtós dolog eszembe nem jutott eddig, de megyek és ki is próbálom a technológiát.  
Küzdöttel ma egyet a leszúrással, naná hogy beremegett, de előbb vagy utóbb menni fog az is.