Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

jani300

Szerintem 4menet 1colban. Pedig nem árt tudni .

000000000

Látod, azért ülök még ilyenkor is itt a gép előtt, hogy tudjam, mit kel megnéznem ,megtanulnom!
Tehát mi van azzal a colos vezérorsóval?

000000000

A menetfésű megszívatott egyszer,mérem az anyát 2 mm a menet ,beállítom a gépet rávágom a 2-es menetet a tengely végére,csak nem akar jó lenni,hát mondom ez nem lehet igaz jó a beállítás meg az átmérő is oké,na akkor számolom a meneteket kiderült hogy 1,75 ami az anyában van. Gyárilag hibásan jelölték a fésűre a méretet.Azóta kaptam egy jót is hozzá.

Csuhás

Hosszú volna leírni, de ha letöltöd Kovács Ervin Esztergályos c könyvét abban remek cserekerék számítási példákat találsz. Van ott minden metrikus vagy colos vagy modul menet vágása metrikus vagy colos vezérorsójú gépen.
 
(http://cnctar.hobbycnc.hu/Csuhas/szakirodalom_linkek.txt)

jani300

Hááát . 127 a legkisebb egész szám ami osztható a collal. Ha colos a főorsó kell a 127es kerék hogy tudjál metrikus menetet vágni . Próbáld amit Laslie mondott , karcolj meg 1 rudat mintha menetet vágnál . Mérj meg mondjuk 10 karcot úgy elég pontosan látod az emelkedést . Írd fel az összes norton állásban az eredményt és kiderül mi a norton belső áttétele . Utánna jöhet a cserekerék számítás .

jani300

Na jó . Lehet 11 karc a 10 emelkedés .
 

000000000

Na ez így már számomra érthető!
Köszi.
Most elteszem magam holnapra, ez meg valamelyik nap megcsinálom és ha valakit érdekel az eredmény akkor meg is osztom!

000000000

Letöltve! Elolvasva csak a hétvégén!

000000000

Jó éjt mindenkinek.[#integet2][#integet2]

jani300

Vezérorsó helyett főorsót írtam .

wkbgzy80t

Sziasztok!
 
http://sgforum.hu/listazas.php3?azonosito=hobbycnc&id=1317627920" TARGET=_fnew>Ez a munka még mindíg aktuális (#66 hozzászólás).

mxjj54gxi

És akkor még a cserekerékváltások közül csak a gyárilag ajánlottakról beszéltél.
De ha valakinek kedve van, és számolni is szeret, akkor azoktól eltérő cserekerékkombinációkra is végigszámolhatja a teljes skálát, és kábé millió hajtássor jön ki

mxjj54gxi

127 fogú kerék minden esztergához jó, ha colos-metrikus váltást akarsz, akár oda, akár vissza.
25,4/2=12,7, ennek tízszerese 127.
Kisebb gépeken volt hogy 63 foggal oldották meg, de az csak rövid menethez jó, mert nem pontos.(63,5 kéne, ugye)

r2u4n063m

Köszönöm, ez érdekesen hangzik. Az a pillanat gondolom tényleg csak egy pillanat, felteszem, nem jó, ha elkezdi a másik irányba forgatni a motor az egész szerkezetet, a fogaskerekek nem erre a terhelésre vannak kitalálva, egy szép foktörést el tudok képzelni.

mxjj54gxi

A foGtörés már abban a pillantban is eljönne, ha akarna, nem emiatt egy pillanat, hanem amiatt, hogy a sok fogaskeréken mire átmegy a hajtás, addigra van rendes kotyogása  a rendszernek.
Tehát a visszafelé forgó tokmány elindul és forog, de az orsó még nem húzza a kést visszafelé, és így szépen eltolódik a kés és a már vágott menet egymástól.
Ha közben nem eléggé emeled ki a kést, akkor viszafelé mentében félrevágja a menetedet.
Ezért is csak mindig ugyanarrafelé vágjuk a menetet, amerre elkezdtük, tehát ha tokmányfelé kezdtük, arrafelé vágjuk az összes fázist, ha a szegnyereg felé kezdtük, akkor meg arra.