Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

jani300

Ezért írtam a 21071-et . Nem hiszem hogy megtudna szorulni mert a kúpfogaskerékpár eredő erői egymástól eltolni igyekszenek  a diót és a síkmenetű tárcsát . Szerintem a szakirodalom síkmenetű tárcsaként említi a tokmányspirált .Ha használjuk a szakkifejezéseket lehet másban is rögzül .Persze nem kötelező .

jani300

Hát! Rákerestem . Két helyen is spiráltárcsát ír .Megnézem a régi könyveimet .Ha tévedtem akkor bocsánat .

000000000

NO ITT A LÉNYEG, a Te hozzászólásodban !!! Csak én nem voltam egyértelmű.....
Csak most már az a kérdés, hogy ilyenkor mi a korrekt módja a csavarok rögzítésének ? Mert ugye ha beállítom a holtjátékot, akkor a csavarok szerintem egy nap után kilazulnak...
De ha gondoljátok inkább szétszedem és lefotózóm, nem akarok megint félrevezetni senkit se.
 
KÖSZI !

Robika37

Tisztelt Uraim !
 
Olvasom eme elég érdekes eszmefuttatást a tokmány sió-hátlap és a síkmenet-t.pofa-t.köpeny témáról.
Azt kérdezném ,de ehhez ki kell menni a műhelybe !! Befogok egy munkadarabot alaposan meghúzom , de frankón  ekkor megmozgatom a tokmánydiót (öregebb könnyen járó tokmánynál)van -e játéka ?? Mert sz.tem az összesnek van , akkor most ki tart kicsodát ki feszül hová?? Ugyan kérem tessék már gondolkodni kicsit...hogyan is működik egy kúpfogaskerékpár ill. mit okoz a menetek önzárása. Ugyanis ha nem lenne a spirál a hengeres normál menethez hasonlóan önzáró akkor meglazulna forgás közben a tokmány nem beszélve a forgácsolás közben fellépő lökésszerű terhelésekről és a rezonanciáról.
Amennyiben nem olyan két részre osztott tokmánytestről van szó az alapkérdésben amelyik a tokmánydió tengelyvonalánál van félbeszedve akkor az csak egy sima porvédő .....Üdv:Robika

Robika37


svejk

Úgy kb. Te már a 3. variációt hoztad össze, aminek semmi köze az eredeti vagy későbbi felvetéshez :)
Amit írsz igaz, de ezt senki sem firtatta.
Ráadásul csak úgy általánosságban írtál nem konkrét hozzászólásra válaszul.

jani300

Üdv . Végül is kiderült mi a hiba ?

Robika37

Igazad van , kár volt egy betűt is leütni.
Főleg ha végig sem olvasod és  topicot és a hozzászólásokat #21073; #21076....na mind egy további jó eszmefuttatást én elmentem esztergányolni...

s2k5ycubj

Várjuk a fotókat.

svejk

Nem volt kár!
Csak máskor figyelj a válasz gombra, mert már vagy három szálon folytak a miértek és hogyanok.
 

mxjj54gxi

DE azért egy picit elvárnám a kérdezőtől, hogy ha ennyire foglalkoztunk abajával, legalább a megoldást elmeséli a végén.
Nagyon zavarosan adta elő a problémát, és kiváncsi lennék, végülis mi volt a helyzet.
Merthogy tanulnának belőle mindazok, akik ezt a beszélgetés akár hetekkel-évekkel később is végigolvassák.
De ha nincs befejezés....

xg2w6ib9x

Halihó Mindenkinek !
Éppen javítani próbálok egy eszterga forgó csúcsot. A forgó tengelyt már sikerült kitolnom úgy, hogy a tokmányom megtámaszkodva egy tüske segítségével megnyomtam a szegnyereggel. A csapágy bezzeg benne maradt és az eléggé jól érzi magát ott és nem is akar kijönni. [#szomoru1]
Kérdésem a következő:
Valamilyen speciális csapágy kihúzó szerszám kellene ehhez, vagy van esetleg valami trükk, amivel ki lehetne kocogtatni ?
Egyelőre egy stabil alapon egy puha fenyő laphoz próbálom ütögetni, de a zsíron kívül más eddig nem jött ki.
Előre is köszönöm !

lari

A forgócsúcs típusától is függ, hogy hogyan lehet csapágyat cserélni...
Ha a csapágy mögé befér egy kis köröm, akkor egy húzókalapáccsal is meg lehet próbálni.

xg2w6ib9x

Szia Lari !
Sajnos nem látok a csapágy mögött annyi helyet, hogy odaférne egy lehúzó körme. A forgócsúcs típusáról nem sok mindent lehet tudni, a külső palástra 4SZ felirat van beütve. A csapágy egy MGM RADAX gyártmányú golyós csapágy.  
Lehet, hogy csak úgy tudom kihúzni, ha a belsejébe beillesztek egy csavarral szétfeszíthető magot és annál fogva próbálom kihúzatni. Valami olyasmire gondolok, mint egy acél dűbel, ami szétnyílik és befeszül a furatba.

000000000

Van ilyenre egy spéci csapágykihúzó aminek a húzókörmei ami a csapágy hornyába ahol a golyó fut oda lehet befordítani aztán kihuzatni.Én meg házilagosan úgy csinálnám hogy a kosarat szétszedném a golyókat és a közepét kivenném,aztán a csapágyat szinig tömném kenyérbél gyurmával és a csapágyba passzoló fémrúddal szépen kiütném,kifogja tolni a külső gyűrűt lehet hogy párszor után kel tömni de sikerülni fog.Nekem legalábbis bevált más dolognál.