Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

s2k5ycubj

Szia!
Ennek a skil gépnek a menete a menetfésű szerint M18x1,5,a hét végefelé,ha már lesz egy kis időm csinálok neked egyet.

s2k5ycubj

Egyébként tudom,hogy nem lehetne,de rámegy a dremel adapter az elejére,nekem a"poharas" maróhoz van adapterem,nem simán,de rá lehet tekerni.

ggdr57dg

Köszönöm. Írtam levelet.

000000000

Ilyen lapos "szíjat" hol lehet beszerezni ? Egyébként miből van ?

000000000

...és van egy kérdésem más témában is:
E1N gép, a tokmányba befogott anyag - kíméletes mozgatásra - majdnem 0.1 mm-t lóg. A főorsó peremnél nincs lógás, tehát valószínű, hogy a hátlap menete a ludas. Mit lehet tenni ? Új hátlapot kell gyártani ?

sasi

A szíj spárgából (kender) készült, a szupport eredeti szíja. Nem valószínű, hogy manapság hasonlót gyártanak.
 
http://www.powerbelt.hu/products/TYPE150" TARGET=_fnew>Itt viszont van korszerű.
 

hostya

Ha a főorsónál nem mérhető a "lógás" akkor ne a tokmánytárcsa meneténél keresd a hibát.
Annak a menetnek nem a 'vezetés' a dolga...
Én a inkább felszabályoznám a tokmánypofákat.

s2k5ycubj

Ok ,de én megnézném inkább a tokmány belsejét hátha ott lóg a (nem tudom)csigakerék a házban,hát azzal nem tudom mit lehet csinálni.

s2k5ycubj

Ja és a tokmánypofa felszabályzástól semmi nem fog változni.

s2k5ycubj

Ez előbb leírtak alapján nézd meg a tokmányháznak van e lógása,ha igen az talán a kisebbik baj.

hostya

Hmm....
 
Ezek után úgy érzem jobb ha hallgatok...
 
Válasz:#21036; #21037

nvnshmpmn

Nálam is van egy ehhez hasonló jelenség. Egy 125-ös TOS tokmánynál, ha befogok egy vastagabb anyagot bele, akkor viszonylag kis erővel megmozgatva az anyag végét mérhető 0,15 körüli lógás.
A pofákat már felköszörültem az itt már többször említett módszerrel előfeszítve, így azok elvileg nem lóghatnának a vezetékeikben, mikor befogok egy anyagot. Így aztán nem tudom, mi lóghat benne, esetleg bent a spiráltárcsa illesztő átmérőjénél lehet kopás, talán az okozza a jelenséget, de azzal nem tudom, mit lehetne kezdeni? Talán megperselyezni valahogy?
Lehet, hogy nem is akkora probléma ez, mert rövid anyagnál nem jelentős a lógás sem, hosszabbnál meg megtámasztom úgyis forgócsúccsal, vagy bábbal.

wkbgzy80t

Köszi a válaszokat, az elköszörült csigafúrót ismerem. A kérdés voltaképpen a nagyobb marók keményfémmel történő fúrására vonatkozott, mert ahhoz minden megvan, egyszerű és gyors "lett volna". De lassan kiért a dolog, hogy nem fogok vele próbálkozni. Asszem maradok az alternatív javaslatok mellett.

000000000

TOKMÁNYLÓGÁS. Mindenkinek köszönöm a hozzászólást.
 
Pár hónapos a tokmány, és bár orosz, kopás nincs. Nem is sokat volt használva. Viszont adódik a következő kérdés. A tokmányspirált rögzítő hátlapot úgy meg lehet szorítani, hogy nem lehet forgatni a szorítókat. Ha nem húzom meg, akkor meg lazák maradnak a csavarok. Hogyan kell ezt kihézagolni ? (Majdnem egy mm-rel kilóg a befogó perem a csavaroknál)

wrfwxv4t9

Csak halkan emlegetném, hogy az orosz minőség az okán hagy maga után némi kívánnivalót, mert a GOSZT (goszty) szabvány előírt mérettűrései (akár a gépgyártás területén is)jóval lazábbak, mint a DIN, avagy az ASA előírásai.
Arról, hogy esetleg selejtes gyártás is forgalomba kerűlhet, máshól essen szó.