Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

5z7aew5x

Abban azt hiszem egyet érthetünk, hogy az új gépet szinte minden alkalommal érdemes szétszedni és gondosan újra összerakni. Sajnos távolkeleti barátaink nem elég precízek.[#nyes]

nvnshmpmn

Ez pontosan így van. Egyetértek.[#nevetes1]
Kb. egy fél maréknyi homok volt a főorsó ház alján az olajban. Nem vitték túlzásba az öntvénytisztítást. A lakatszekrénnyel ugyanez volt a helyzet.

000000000

 
Nem értesz hozzá ! [#hehe]
A homok elengedhetetlen része az olajnak hogy jobb legyen a kenése a gépnek. [#hehe]
Amit kicsit szorul azt rendbe teszi egyből! [#idiota]
Aztán ha nem lenne benne ki venné meg a következő gépet, erre nem gondolsz ?
De nem csak a kínai gépekbe használják ezt homokos technikát!
Egyik haver vett egy Ural K750-es kis segg bizsergetőt.
Abból két marék fém forgács jött ki!
Lehet hogy ez az olaj szűrő ?  [#eplus2]

svejk

Lehet a http://cnctar.hobbycnc.hu/Svejk/EMUS-160%20001.jpg" TARGET=_fnew>160-as táblájánál még jobb festéket használtak??
 

nvnshmpmn

Az is lehet, hogy csak mi nem értjük a vonalat. Mert mi van, ha az a homok végzi el az utolsó csiszolást, finomítást a belső alkatrészeken?[#nyes] Én meg hülye fejjel kimostam belőle. Most aztán várhatok, míg összekopik minden.
Aztán lehet, hogy Neked lesz igazad és ez a tervezett amortizáció egyik megnyilvánulása akar lenni.[#ravasz1]

mxjj54gxi

Lehet, de szerintem inkább az a titok, hogy ez a tábla negatív a 200-hoz képest!
Szóval a 200-nál fehér alapon vékony fekete vonalak betűk vannak.
A napfényre elfakul a festék, olajra lejön a festék, és még ki tudja mire mit csinált.
Vékony vonalak, ezért sérülékeny.
Itt a sok festék széle kicsit sérül, azért még olvasható.

000000000

 
Az esztergámba dupla X elrendezésű colos méretű ferde hatásvonalú csapágyak vannak. ( az orsó futás pontossága 0.005mm)
Az egyik csapágy valamiért forgás közben kis zajokat ad.
Szétszedtem a csapágyat, kimostam acetonnal és  megnéztem a külső, belső futógyűrűket a golyókat egyenként és nem találtam semmit.
Ez is valami beépített dolog lehet, de már a 40 éves gépekben is volt ilyen ? [#idiota]

9pk59nuy

A képen látható tábla fényképezett.

svejk

Ezt kérdezed? -igen.
Mondod? -mi lenne más?
Utaltam, hogy nem minden tábla kopik le, de úgy látszik a 200-ason más fajta volt a festési eljárás.

mxjj54gxi

És mit fényképezett? És hol a fénykép?[#wave][#papakacsint]

9pk59nuy

"a 200-ason más fajta volt a festési eljárás."
Igen, fototechnikai úton készítették a feliratokat. Az nagyon tartós. Én még most is tudok ilyen feliratot készíteni.

9pk59nuy

Hehehe.
Az esztergált alkatrész meg mit esztergált?

svejk

Puff, most már leesett... :)
 
Mesélj róla, hogy csinálj(t)ák, csinálod!?

9pk59nuy

Alu lemez P20-al lefújni
Ábrát nyomdai géppel síkfilmre fotózni
Alu lemezt levilágítani UV lámpával. A síkfilm a klisé
Előhívni nátriumhidroxiddal
Eloxálni az alulemezt feketére. A betük így fehérek maradnak.
 
A gyárak büdösműhelyében ennél bonyolultabb volt a módszer.

Bordogh

Sajna az én gépemen a nemlévő főorsótömítés miatt szivárgott az olaj az kapta szét a táblát. azóta vágtam bele egyet klingeritből nincs is olajfolyás. ugyanezt meg fogom csinálni a nortonnal is mert az is halványan olajos lesz az alsó felén. nem szeretem ha elfolydogál a kenés.... pláne hogy szétszedi a géptáblát... :)
 
minden esetre ha szitáztatnál ilyen táblát akkor engem érdekelne a dolog! sőt ha megvan az újrarajzolt verzió akkor az s. maximum nem szitáztatom hanem dekorossal megcsináltatom.