Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

s2k5ycubj

Akkor most már tényleg nem értem,mi lóg?

hostya

Ugye ugye...
A #21037 ben nem ezt írtad... :(
 
Attól hogy új, még segíthet rajta egy szabályozás.

s2k5ycubj

Lehet,hogy félreértettem ami írtál és nem jutott eszembe a kúpos pofa,de az látható szabad szemmel i,ha mást nem az anyagon hagyott nyomból.

svejk

Aha...[#lookaround]
Ha minden igaz akkor úgy kellene használni a tokmánydiókat is, hogy a 0-sat csak akkor használni ha precíziósan akarunk befogni valamit, a többi esetben a másik kettőt, kímélve a 0-s helyzetét.
Persze van amikor érdemes(kell) mindhármat meghúzni, de a sorrend ekkor sem mindegy.

svejk

Tudod, van-de-lóg :)

hyn6ys8wt

" Az én értelmezésem szerint a tokmánytárcsa a tokmány,és a főorsó kapcsolatát hivatott biztosítani. (tokmány hátlap) "  
 
Én azt hittem az a tokmány hátlap ami a tokmány illesztőperemébe ül bele és 3db csavarral kell rögzíteni. A tokmánytárcsa meg a főorsókúp és a tokmány közé megy ahogy írtad. A kettő nem ugyanaz... Vagy rosszul tudom?

hostya

Jól tudod! [#eljen]
 
Azért tettem zárójelbe a tokmány hátlapot... :)
Úgy gondoltam "közérthetőbb" lesz.
 
Te sem vagy már kezdő ezen a fórumon, és tudod hogy a hobbysták nem mindig a "nevén nevezik a gyereket" :)
 
Többen készítettek már itt tokmánytárcsát, képekkel is illusztrálva, miközben tokmány hátlapról beszéltek/írtak.
 
A lenti esetben is bekerült a 'képbe' egy másik tárcsa, aztán teljesen más irányba vitte el a beszélgetést.
Nincs ezzel semmi baj, tanultunk ebből is..  
[#wave]

s2k5ycubj

Na ha már így röviden szóba került a tokmánytárcsa,az enyém most újult meg és ezt megörökítettem.

Először is felhegesztetem co-val rozsdamentes(309)-es huzallal,ami korlátozottan alkalmas vasöntvényhez ill átmeneti hegesztésre.Az én esetemben a második van,mert már az előttem garázdálkodó tett rá egy acél peremet az öntvény helyett,ez látszik a képen is.A lényeg amiért újra kellet csinálni,mert a kúpos illesztő részre a főorsón úgy tette fej,hogy maradt alatta nem is kevés forgács. Amíg le nem veszi az ember nem is mindig okoz gondot,de így is szabályozta föl,persze,hogy ütött. A hegesztés után felszabályoztam méretre és felfekvő hátlap peremet is felhúztam egyenesre.




Természetesen,mivel tudjuk,hogy a méret a lényeg,a pontos illesztés nagyon fontos! És az is,hogy a képen látható késnek túl nagy a rádiusza,így csak nagyolni volt jó,meg kell nézni a tokmány hátulján mekkora letörés van és ahhoz kell illeszteni.Olyan szorosra kell illeszteni az átmérőt,hogy éppen ne kelljen kalapálni és akkor tökéletesen felül. Sok sikert az utánzáshoz. Na és majd most jön az előbb említett kúpos pofa szabályzása,megpróbálom majd ezt is dokumentálni.

000000000

TOKMÁNYLÓGÁS. Ismét köszönöm mindenkinek és bocs, hogy félrevezetően fogalmaztam.
Tehát: arra gondoltam ami a tokmányspirált a tokányházba befogja, azt neveztem "amatőr" módon hátlapnak. Sorry !
Tehát annak a perme kb 1mm-el ló ki mint a tokmányház és ha teljesen meghúzom a rögzítőcsavarokat, akkor nem lehet meg se mozdítani. Most azt csináltam, hogy érintőre van meghúzva és FBS ragasztóval rögzítve. Most már nem lóg. Egyébként máshol nincs kopás, pár hónapos a tokmány, alig volt használva.
 
KÖSZI még egyszer !
 
 

mxjj54gxi

Te itt egyre nagyobb a homály!
A tokmányspirált lefogó fémlap, az bizony a hátlap. Ezt tehát jól mondod.
De annak benntebb kell lennie (a külső síkjának), mint a tokmányház hátsó peremének síkja, mivel a tokmányt a tokmánytárcsára (ami egy olyan tárcsa, amit a főorsóra szerelsz fel valamilyen módon, mondjuk menettel vagy kúppal) úgy illesztik fel központosan, hogy a tokmánytárcsán van egy váll, amit a gépen kell méretre esztergálni, és pont akkorára, hogy a tokmány hátsó felén levő mélyedésbe beüljön, és a passzentosan legyen ott. Ennél tehát bentebb kell legyen a hátlap, hogy be lehessen ültetni a tokmánytárcsát!!
Ettől lesz a rendszer központos, és teherbíró.

jani300

Szerintem Svejk 21051-es válasza tapintott a lényegre a lötyögős síkmenetű tárcsa ügyében .

jani300

Namost: a síkmenetű tárcsát a diók tartják . A tokmányspirált lefogó fémlap csak egy védőlemez a forgács ellen . Remélem nem haragszotok csak kicsit zavaros volt a kép .                                                                                                                                          

jani300

Persze lehet ez sem igaz egészen, mert ha fémből van megakadályozhatja hogy hátrafelé mozduljon a síkmenetű tárcsa és a dióknak feszüljön .

jani300

Hmm... már értem

s2k5ycubj

Ez nem igaz,mert a hátlapnak hozzá kell érintőre érnie a tokmányspirálhoz máskülönben nincs a fogaskeréknek holtjátéka és megszorul.Vagy ha nem ér hozzá akkor a spirálnak van lógása előre,hátra és az megint csak nem túl szerencsés,mert a spirálmenet általában egy picit kúpos a menet szélén és nem mindig szimetrikusan.