Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Napelem, napkollektor és szélgenerátor. Technika és készítés

Indította rty42, 2025 szeptember 20, 12:58

Előző téma - Következő téma

keri

Csakszólok. Nem ő kezdte....most sem.
Nekem pl. milyen napelemes, akkus, szélgenerátoros, megújuló energiás, vagy villanyautós tapasztalatod van amit szeretnél velünk itt megosztani? ....az ezeken való kötekedésen kívül?

keri

48V-os az akkum és 50centi kábellel van az inverterrel összekötve, tűzbiztos környezetben, a hozzá való kötő elemekkel, így szerencsére, szabályosan megvalósítva, nem kell buzerálni és nem is veszélyesebb mint egy mosógép bekötése.

De ha mégis meghibásodna valami csatlakozás, melegedne, vagy megnövekedne az ellenállás, akkor az akku BMS letiltja az invertert, és a diagnosztikai listában jelzi ennek tényét.

keri

És új fiúként hogyan jellemeznéd azokat, akik tévhiteken, hallomások alapján, valós tapasztalat és utána nézés nélkül osztják azt észt, meg kötekednek a témában?

Régóta érik bennem, hogy már semmi keresni valóm itt. Az eredeti bútorlap CNC-s kreativitást, újítást, útkeresést szerettem én. Elektron, Vbodi, Leslie, KisKZ, Varsányi Péter, Antal Gábor, Sőt még Robsy, de Motoros (és még sokan mások) is ilyen volt, akik miatt érdemes volt itt lenni. De ezek az idők elmúltak. Ezek az emberek elszivárogtak, nem írnak, meghaltak, vagy csak megöregedtek és meghülyültek, a többiek meg már régóta készen veszik a cuccokat. Kb. az alternatív energiás topik volt nekem az ahol még volt lehetőség tanulni, buherálni, hason szőrűekkel társalogni, eszmét cserélni. De már itt is én vagyok a kisebbség a rosszindulatú károgó, maradi vénemberek kötekedése miatt.

 [#1194@MoparMan] !
Köszönöm szépen az eddigi munkádat és a lehetőséget hogy itt lehettem és használhattam teljesen ingyen ezt a fórumot.
Köszönöm azoknak akik még mindig fenntartják a tudás, a kíváncsiság, a kreativitás és a házi buherálás szellemét. Én  is öregszem, már belefáradtam abba, hogy az egyre erősebb szembe szélbe belehugyozzak.

Kérlek törölj engem, a gép építős topikommal együtt (az alján keresd, mert évek óta nem töltöttem oda fel semmit, és nem azért mert nem csináltam semmit). Úgy látom semmi szükség arra hogy zavarjam a társaságot a vélemény buborékában. [#integet2]

svejk

Teljes szigetüzemnél  -főleg egy tanyán ahol van helye az akkuknak-  a hagyományos ólomakkuk teljesen felejtősek?
Technikai korlátai vannak vagy anyagilag nem rentábilis?

Attól most tekintsünk el hogy karbantartás igényes de ugye "magamnak csinálom, értek is hozzá, szeretem is csinálni".

Motoros

Nem érdemes felkapni a vizet.
Maradj, legalább lehet valakivel vitázni akinek van tapasztalata a témában.
Lehet engem is a maradi vénemberek közé sorolsz, de én ezt vállalom és valóban semmi nem tetszik szinte ami manapság megy.
Az is lehet, hogy a villanyautó csak azért akaszt ki mert tudom, hogy nekem olyan sosem lesz, maradiság, elvi, anyagi, stb okok miatt.
Például már a 3D-s nyomtatásba bele sem kezdtem mert tudtam, hogy a korom miatt már nem fogok eredmény elérni a témában.
Meguntam picit az egészet, pedig anno csináltam gravírgépeket, picit nagyot, SMD beültetőt, felületkövetőt, gravírtűket,  buheráltam nyákot, saját léptető vezérlőt cnc esztergát DOS-alól, fába fémbe marogattam, stb. de manapság már semmihez nem kezdek.
Minden tudást ...ha ezt annak lehet nevezni... innen a fórumról a fórumtársaktól szedtem össze.
Kb 45 éves koromig azt sem tudtam, mi  a cnc, a magi féle fagép fogott meg. Meg ez is idegelt rendesen a sipító hangjával.[#nyes]
Ami miatt még jó ez a fórum nekem, hogy néha valami aprópénzért meg tudok szabadulni a kacatjaimtól, ami egyébként menne a hulladékudvarba.
 Van olyan, hogy ingyé odaadom valakinek a valamit, csak legyen haszna és ne foglalja itt a helyet.
 Na meg azért itt csak el lehet dumálni erről arról. amolyan társasági élet féle azért van itt.

ebalint

Én, mint szintén vénember, úgy értelmeztem, hogy ez csak válasz a kollégának.



OlyFlyer

Először is nem dicsekedtem, másodszor pedig csak egy autóm van. A másik autó a feleségem tulajdona. Harmadszor pedig az hogy nem én szoktam a témát fevenni. Negyedszer... jobb lett volna ha egy V12 dupla turbós bűzös rosszral dicsekedtem volna...?

PSoft

Idézjobb lett volna ha egy V12 dupla turbós bűzös rosszral dicsekedtem volna...?

Nem! Az se lett volna jobb.
Én nem tudom megítélni hogy esetedben az volt vagy sem, de maga a dicsekvés a visszatetsző.

afjybsise

Érdekes példa a V12 biturbó. Ez is sokat elmond...

re8jzm80a

Ez a visszatetsző. Saját magadnak mondasz ellent. Szerinted sokan úgy nyilatkoznak az elektromos autókról hogy nincs tapasztalatuk a témával kapcsolatban.
Az viszont egészen biztos hogy neked soha nem volt tapasztalatod v12 biturbóval kapcsolatban.
Arról már nem is beszélve hogy a legtöbb jelenleg is futó ilyen motorral szerelt modellben a kormánykerék kerül annyiba mint az elektromos autód.
De neked legyen mind csak bűzös rossz.
Minden esetre érdekes életszemlélet.

Motoros

Az emberek kis része ilyen--..ez van..-- nem azért vesz autót hogy eljusson A -ból B -be hanem azért hogy pukassza a szomszédot meg a többieket és dicsekedhessen. Az autógyárak meg lelkesen aszisztálnak mert kifizetődőbb kevés autót eladni jó drágán mint sokat a népnek ahol minden forint számít.
Amikor megvettem a feleségemnek munkábajárni a kis újszerű gyári állapotú Ignist 700 ezerért (alkalmi vétel volt) akkor a lányaim keresztbe lenyeltek majdnem, hogy miért ezt vettem ezzel nem lehet villogni, és tudták, hogy ezt nem fogják elkérni.

remrendes

Megleptek. Varhato volt. Mar csak ertelmes elszamolasi arfolyamok kellenenek.

OlyFlyer

Nem tudom mit, hol mondok saját magam ellen, de látom vagy nem érted mit írtam, se szövegbe, se a szöveg között... Nekem teljesen mindegy hogy annak a V12 biturbónak a kormánykereke drágább az én autómnál... Senkire nem irigykedek, és nem az ára dönti el nekem hogy mi a "király"... [#nyes][#nyes][#nyes]

Soha nem volt tapasztalatom V12-ról, az nem titok, nem is próbáltam állítani mást. Az árától szerintem függetlenül "bűzös rossz", mert a kettőhöz semmi köze... Nem azt írtam hogy "olcsó rossz" csak te értetted úgy...[#nevetes1][#nevetes1][#nevetes1]