Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Napelem, napkollektor és szélgenerátor. Technika és készítés

Indította rty42, 2025 szeptember 20, 12:58

Előző téma - Következő téma

remrendes

soha meg nem térülő flancos parasztvakítás
Miert, telen a futes mikor terul meg? 10 fok eleg, csak fel kell oltozni. Amugy meg, nem ur, aki nem herdal :)

jani300

[#eljen] Ez egy jó hozzászólás volt tetszik !   :)
[#integet2]

keri

Jól van, jól van, ne harapj ketté, nem erőszak a disznótor, csak megemlítettem, hogy ez is egy lehetőség [#vigyor]

g89ketty

Üdvözlöm az aput, egy rendes iparos így fog hozzá a melóhoz![#pias]

keri

Hááát azért én még kivárnék. Nincs határozott információja senkinek. Szerintem maga a döntéshozónak sem [#vigyor]
Egy a hálózat kiegyenlítés szempontjából is racionális és anyagilag is tisztességes bruttó elszámolással nem lenne semmi bajom, mert a világ hanyatló nyugati felében ezzel azért pénzt is lehet keresni és egy kisebb akkuval kiegészítve, éves szinten jobban is lehet járni, mint az éves szaldóval. Viszont ennek kidolgozásáról, vannak információim hogy 2025 közepére várható bármi  is.
https://villanyautosok.hu/2023/07/31/olcsobb-otthoni-villanyauto-toltest-iger-a-rezsicsokkentes-atalakitasa/
https://www.palyazat.gov.hu/rrf-repowereu-fejezet-velemenyezes

A húgom mindenesetre éves szaldóra kötött szerződést a múlt héten.

Motoros

A disznótorral semmi bajom, sőt, nagyon is.[#nyes]

Nem is olyan rég kb 50 éve Gyomán (ahol most volt a földrengés) a nagyapám házában nem volt villany, bár már az utcában voltak páran akik beköttették.
Az öregem nem akarta mert azt mondta, hogy ebből csak baj lesz.. ..amit a kommunisták akarnak abból jó nem származhat.
De a nagyanyám erősködött, hogy már mindenhol van, nekik is kell, és nem kell petróleumlámpával világítani.

Na bevezették és lett villany,meg a detektoros rádió helyett  csöves Videoton, és jött még a Petöfi  is.
De a baj csak bekövetkezett mert megjött az első számla 24 forintról (megvan még őrízgetem a nagyapám naplójában).
Végül is szerintem igaza volt, mert villany nélkül sokkal nyugisabb lenne ez a világ.
Később még TV-t is vettek (Kékest) és alig várták a Tenkes kapitányt.
De hogy ne legyek teljesen off....az öreg fűtésre a napot használta, ugyanis volt egy kis akácosa és abból minden évben annyi fát kitermelt, hogy elég volt a konyhai sparheltba, de vettek pár kiló szenet is a Tüzépen, hogyha jönnek az unokák téli szünetbe esetleg akkor a tiszta szobába legyen mivel befűteni.
Az akácosnak mindíg az alsó ágait vágta le, évek múltával már létráról lehetett csak. Azt az akácot pedig aminek hosszú egyenes törzse volt (ezt hívták árbócakácnak) és fent kettéágazott azt kivágta (fejszével) és nagyon jó pénzért eladta kútágasnak.

Motoros

Pont tegnap járt nálam egy fórumtárs aki nagyon komoly napelemrendszert csinált, sziget üzeműt...litium aksikkal.
Mesélte, hogy az egész rendszer szakszerű üzemeltetése nem kis feladat, pl a kötéseket rendszeresen át kell nézni nehogy valahol átmeneti ellenállás legyen.
Kérdeztem tőle, hogy jól van Ő ért hozzá de mi lesz ha mondjuk már nem lesz...ki fogja ezt az egyedi rendszert felügyelni. Szerencsére a fia villamosmérnök és nem lesz gond...volt a válasz.

Most olvastam, hogy az USA valamelyik államában be akarják tiltani az elektromos biciklik házilagos berhelését mert sok a gond, és csak szakszervíz javíthassa az e kerékpárt.
De csorbulnak a szabadságjogok mert mindenki szabadon szervizelhet bármit ...ha tud... nem lehet az embereket beterelni a szakszervizekbe mert akkor még ráadásúl monopól helyzetbe kerülnek és elszabadúlnak az árak.
Nem tudom az e autókhoz ki van már képezve nálunk az a villamosmérnök gárda aki 400 Volt Dc be fog kotorászni? mert a sufnituninggal itt is nagyon nagy gondok lesznek.

Motoros

Jut eszembe: vettünk egy benzines kis kocsit amit az előző tulaj "zátonyra" futtatott és a benzintankon van egy benyomódás. A  szerelő szerint semmi gond fél liter benzinnel kevesebb megy bele.
Na de mi van ha ugyanez megesik egy villany autóval??
Úgy tudom, hogyha a litium akksiba beleversz akkor kigyulladhat és kigyújtja a melette lévőket is.
A magyar tűzoltóknál megvan már a protokol, hogy mit kell tenni ilyenkor...tényleg nem tudom.

Kristály Árpád

Halihóóóó Mindenkinek

Vannak ezzel azért bőven gondok... Az asztalomon ment az aku töltés, gyári töltővel... Egyszer csak valami ok folytán kigyulladt... Nagyon fehér fénnyel égett... lesöpörtem a földre illetve köre... Nem tudtam semmivel eloltani... Azóta csak akkor megy bármiféle aku töltése ha otthon vagyok, vagy kint a szabadban... Még gondolni rossz, ha nem vagy ott akkor a diófa asztal, jó vastag, meggyullad...

Tegnap a 11-esen kigyulladt egy Tesla! négy tűzoltó autó és valami érdekes vegyszer, nem víz sikerült eloltani...

A volt vejem, egy magyar cégnél önvezető autókat fejlesztenek a Franciáknak... Érdeklődtem, hogy ki foglalkozik az autó 400-voltjával, merthogy ez igencsak profi emberke kel, ekkora feszültség DC nem játék.. Válsz informatikus kollégák!?...

keri

Nyilván nem tudod akkor hogy a lakásodban a sima AC hálózatra is ugyan ez vonatkozik. Évente át kéne nézni a kötéseket, és újra húzni nyomatékra a szorítócsavarokat, 6 évente érintésvédelmi felülvizsgálat jegyzőkönyvezve.
Illetve nem lakóépületekre, berendezésekre 3 évente kell.

keri

Tőlem ugyan várhatod a választ. Fórumgizda azt mondta ez itt offtopik, szóval most nem húzol be a csőbe. [#wave]
Ha tényleg érdekel, akkor lapozz vissza, vagy olvass villanyautósok.hu-t. Ott is megvan minden válasz alaposan kifejtve.

Motoros


MoparMan

szerintem nem azon kellene gondolkozni, hogy jelenleg megéri-e és mikor térül meg.
per pillanat egy elég jelentős - főként villamos - energiaválság előszobájában vagyunk és rettentő sebességgel rohanunk előre fejjel a falnak.
belátható időn belül az lesz a kérdés, hogy lesz-e villamos energia és mennyibe fog kerülni.
aki teheti az készüljön fel a teljes vagy részleges önellátásra aztán akkor kiderül, hogy megérte és megtérült-e befektetése.

OlyFlyer

Igen, a villanyautók veszélyesek... [#nyes] de a legveszélyesebb a benzines meg a dízeles autó, ha pedig a tölthető játékokat nézzük akkor az elektromos biciklik meg a rollerek.

https://villanyautosok.hu/2023/06/03/sved-tuzoltosag-a-benzines-autok-gyakrabban-gyulladnak-ki-mint-a-villanyautok/

Itt is kiderült hogy hogy egy 2005-ös dízel Opel Zafira okozta a tüzet.

Telefont is kint a szabadban kell tölteni, az a biztonságos... [#nyes]

De ha a témához maradunk (Napelem, napkollektor és szélgenerátor. Technika és készítés), nem értem ha ennyire féltek a elektromos autó tűztől akkor hogy mertek napelemmel foglalkozni ha amatőrök vagytok? Pláne ha aksival is van felszerelve és amatőr csinálta olcsó Kínai vacakokból, YouTube és Google egyetem tanulás után. Ezek ellenére tudtok jól aludni? Én nem tudnák, de a két elektromos autó a hálószobámtól öt méterre nem zavar, azoktól tudok jól aludni.

hostya

A-Camera kezdi elöről,a kitiltása után OlyFlyer néven...
Ki érti ezt..??[#nemtudom]