Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Napelem, napkollektor és szélgenerátor. Technika és készítés

Indította rty42, 2025 szeptember 20, 12:58

Előző téma - Következő téma

OlyFlyer

Téged nem kellett meggyözni... a válaszod megvolt amikor az első kérdést nekem feltetted. [#nyes]

De az az igazság hogy ami elektromos autó fogyasztását növeli az a benzineset is. Csak téged ez nem érdekel mert nem érted vagy nem akarod elhinni. A különbség az hogy a modernebb autókban mindent jobban mernék és számolnak.

keri

Nem baj, ráérsz még. Úgy is kell pár év mire jó áron mennek a villanyautók. Addigra még javulni is fognak a paraméterek.

De nem olyan vészes mint hangzik.
A benzines sajátosságait is megtanultad.
Ezt sem számolgatom alapvetően. Autó kiválasztásnál nézi át az ember ezeket a paramétereket, meg jár utána aztán csak használom.

Szóval más egy kicsit, de nem kell tőle félni.

A képet nem konkrétan neked, csak általánosságban a témához rakom be. Aki nem tud angolul, egy újságcikk 2000-es évekből hogy az internet csak egy múló hóbort, semmi értelme, és amúgy is túl drága, és ezt komoly tanulmányokkal alátámasztva.

  

keri

[#nyes]

Szívesen beszélgetek erről is, mert eléggé utána jártam a kérdésnek (megnyugtatásul, a magyar tűzoltók felkészültek) de lehet a csevegőbe kéne menni mert ez tényleg nem ide tartozik.

RJancsi

Felőlem folytathatjuk ott is. Mindenesetre egy kompon viszonylag ritkán van olyan haboltó amivel egy lítium akkupakk megfékezhető. Amíg csak egy-két villanyos autó van a kompon, a legegyszerűbb ha a rámpa végére állítják őket, és ha kigyullad belökik a vízbe. [#nyes] De a Norvégoknál már az autók jelentős része elektromos. Jártam ott, a rengeteg fjord szinte csak komppal járható, mert több 10km-re nyúlnak be a szárazfölbe, körbemenni szép kihívás lenne. Ezért is érdekes hogy pont ott nem engedik a kompok egy részére az elektromos autókat.

re8jzm80a

Jövőre amúgy is tervezem cserélni a V8-at mert idén lejárt a gari. Hátha addig történik valami. Bár dinamikában nem szeretnék visszafelé lépni de sajnos ami tudja ezt elektromosban az nem az én szintem.

keri

Sima vízzel kell hűteni az akkupakkot.
Szerintem csak felfújtak valami sztorit az újságírók.

RJancsi

Ez ám a körkörös hivatkozás!
[#t201p9325#]
[#nyes]

OlyFlyer

Mekkora butaság... [#eplus2] már régen olvastam ilyen hosszú röhögtetőt...

Elöször is:

Senki nem tudja 100% biztosan hogy mi okozta a Felicity Ace hajón a tüzet. A hajó elsüllyedt több mint egy évvel ezelőtt, 3000m mélybe van, onnan soha nem fogják felhozni kivizsgálni.

Másodszor:

Havila hajói legmodernebbek, azok is elektromosak...

https://www.havilavoyages.com/the-ships

Azokon a hatalmas "kompokon" KILENC, igen CSAK 9, autónak van helye, mert azok nem igazi kompok hanem luxushajók, bonyolult be- és kirakodása azért nem lehet. Hol írják hogy tűzveszély miatt nem lehet? Mert erre nem találok semmit.

Semmi probléma nincs elektromos autóval kompokat használni, én ezzel fogok menni. Ott van 32 autónak töltőhelye, de nekem nem kell mert tőlem nem mesze van Trelleborg, tehát otthon töltök indulás előtt.

Harmadszor....

Az sem igaz hogy elektromos autók tűzveszélyesebbek lennének mint benzinesek.

Nem tudom az a Karlovitz Kristóf az ki, de sok butaságot írt abban az idézett dologban, de mindegy, mert van sok tudatlan a világon, egyel több vagy kevesebb az nem számít.

OlyFlyer

Én tegnap csináltam egy kis hangmérést a 330e benzines hangján.

90km/h : ~70dB
110km/h : ~75dB

Minél gyorsabban megy, annál hangosabb a motor, de ez volt a várható is.

Ma kaptam meg a i4 kocsimat és leadtam a 330e-t, de nem volt idő méregetni. Kicsit kipróbáltam, max 150-be és alig van hang, csak a gumit lehet hallani. Úgy is emlékeztem rá tavalyi próbavezetések után.

Az a V8 az milyen? Mert azok nagyon hangosak amiket én hallottam, bár soha nem vezettem. Viszont a szomszédomnak van egy V8 Mustang, de ha elindítja az én házam is remeg... [#nyes] de biztos szereti a hangját, vagy süket. [#nemtudom]

remrendes

Ilyen sz@r auto lenne a 330e? Az 530i 100-nal meg 60dB alatt van.

mex

Idézde biztos szereti a hangját

Ezt Te a büdös életbe nem fogod megérteni...[#nyes][#nyes][#nyes]

re8jzm80a

Nem szoktam méregetni az autót. De majd egyszer megcsinálom.
Van  hármasom is.f31 Az egy másik kategória. A 4-es alapból halkabb még benzinesben is.
G30 a  v8 biturbo. Alpina motoros. Ez nem diszkó autó hanem utazós.

re8jzm80a

Nem rossz az csak 3-as.Az 5-ös egy másik kategória még ha régebbi is. Próbálj ki egy 2-est. Na az a zsiguli.

remrendes

Oke, de 100-as temponal a 70dB az konkretan Dacia szinvonal.

OlyFlyer

Biztos nem fogom érteni, és nem is akarom... [#nyes] mert az utolsó deci benzint már tegnap reggel elhasználtam. Reggel kilenc óta már csak dodzsemmel járok. [#kacsint]