Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Napelem, napkollektor és szélgenerátor. Technika és készítés

Indította rty42, 2025 szeptember 20, 12:58

Előző téma - Következő téma

remrendes

1, 3*63A bejovo villanyom van, elbirna egy toltot.
2, A mostani sem olcsobb, mint egy villanyauto.
3, Erre van egy '87-es klasszikusom.
4, Nem indulok sehova.
5, Ez az allitas akkor lenne helyes, ha 2 pont kozott ingaznek naponta, de ez nem igy van, kb egy 4-500km sugaru korben mozgok es az is lehet, hogy egy hetig napi 2-3km-t megyek aztan a ra kovetkezo heten meg meglatogatom Zagrabot es Kassat is.

RJancsi

Abban többé-kevésbé megegyezhetünk, hogy az elektromos autózás a kevés méregdárga luxuskategóriától eltekintve inkább városi, vagy legfeljebb az agglomerációig terjedő közlekedésre jó. Hosszú távra elég sok kompromisszumot igényel.
És akkor kérdem én: a sok környezettudatos városi villanyautós miért nem megy tömegközlekedéssel? Annyira "zöld", ha valaki egyedül üldögél a közel 2 tonnás (esetenként több) villanyverdájában? Vagy ha nem szereti a kötött pályát (ilyen szempontból a busz is az, mert határozott útvonalon halad) miért nem veszi igénybe a közösségi villanyautókat?
Én ha be kell mennem Bpestre legtöbbször vonattal teszem, mert olcsóbb és gyorsabb is mint autóval. 20 perc alatt kényelmesen, légkondicionált fülkében utazom Kelenföldig vagy a Déliig és onnét metróval szinte bárhová. És hogy kellőképp mobil legyek, viszem az elektromos egykerekűmet aminek csak 25 km a hatótávja, de az bőven elég egy tömegközlekedési megállótól a célomig és vissza.

keri

Vannak. Nincs ezzel baj, csak az a baj, amikor ide jönnek szét trollkodni a topikot, butaságokat hajtogatva, megakadályozva a topikban a valódi témát, és olyanról akarnak meggyőzni saját önigazolásuk érdekében rendszeresen ugyan azok az emberek, amit saját VALÓDI tapasztalataim alapján tudok hogy nem úgy van.
És ugyan azok a személyek azért kérdezgetnek újra meg újra mert nem kíváncsiak, hanem hogy legyen mibe belekötni, valódi érvelés helyett.

keri

Tehát a töltési idő gond, meg kompromisszum, de bumlizzak 15perc helyett egy órát tömegközlekedéssel. Mond hogy csak viccelsz. [#vigyor]


RJancsi

Nem feltétlenül. Továbbra is fenntartom, hogy tömegközlekedéssel és elektromos egykerekűvel gyorsabban odaérek Bpesten a célomhoz mintha autóval mennék, és minden célnál parkolót keresnék a belvárosban (ami ha jól tudom már egyre több helyen fizetős az elektromosoknak is). Ha többen használnák a tömegközlekedést a zsúfoltság és a menetidő is csökkenne. Nem normális, hogy az autók 80 %-ban csak a sofőr utazik. A 70-100 kg élősúlyt nem feltétlen kellene 2 tonna "göngyölegnek" mozgatnia. De továbbra is várom a kisáruszállítóra vonatkozó ajánlatodat. Lassan 5 éves a járgányom és újra kellene lecserélnem.

afjybsise

Még ma is, évekkel a villanyautós evangelizáció után is az a kedvencem, hogy a villanyautósok részéről úgy jön le, hogy saját magukat győzködik, egyenleteket állítanak fel  és ritka arrogánsak a többséggel szemben. Ez a legjobb védekezés a támadás c. történet innen, a "sötét" oldalról nézve. Szerintem sok esetben nem is a zöld szemlélet az elsődleges szempont, hanem a fillérba... Nyilván az alternatív hajtásláncoké a jövő, jelenleg is csak nagyvárosi használatra szerintem a legjobb megoldás lehet egy elektromos, második autónak mondjuk.
Az én torkomon majd akkor nyomják le ezt, ha a jelenlegi belsőégésű motorok számomra pozitív tulajdonságait fogják tudni elektromosan, vagy bárhogy.

keri

Ha jól látom ez nem a Smoke&Charm topik, szóval ki támad kit arrogánsan? Kérdeztetek, elmondtam a tapasztalatot, belekötöttetek.

RJani kb. az egyetlen aki normálisan vitatkozik és érvel, és nem kötekszik.

keri

Esetedben lehet hogy így van, de nálunk nincs igazán tömegközlekedés közösségi autó sem, és amúgy is drágább mint a taxi. Meg nem változtat semmin. Ha van saját autóm felesleges is erre költeni.

Belvárosba amúgy borzasztó ritkán megyek. Nincs ott semmi amiért érdemes lenne bemenni. Ha meg mégis akkor tényleg nincs ott akkora távolság amit akár gyalog ne oldanék meg, illetve a közbringa sem rossz dolog. De amikor amikor a tömegközlekedés használható lenne, akkor inkább motorral megyek. Más esetben meg kell az autó utas vagy cipekedés miatt.

Az egykerekű is praktikus mikroközlekedés, tömegközlekedéssel kombinálva jók ezek, de egyrészt öreg vagyok én már az ilyesmihez és az időjárás sem mindig célszerű hozzá,

afjybsise

Smoke&Charm, tejóég[#vigyor]
Én nem kötekszem - jelentsen ez a szó bármit is - veled, de látom feszélyezi a privát beszélgetéseteket egy-két más szemléletű hozzászólás, így kiszállok a témából.

RJancsi

"öreg vagyok én már az ilyesmihez" mondod te aki még nincs 50 éves sem... [#taps]
Mindenki annyi amennyinek érzi magát! [#nyes] Régebben én is úgy gondoltam, hogy aki már megéri a 60-at az öreg. Aztán eljött a nagy nap, és nem éreztem, hogy sokkal öregebb lettem tőle. Annak viszont kifejezetten örülök, hogy apám jóval 80 felett jár és hál' isten teljesen önellátó, külföldre jár nyaralni, kertészkedik stb.
Az egykerekűvel 8 éve ismerkedtem meg (50 év felett) és azóta is örömmel használom. Sok egykerekűs ismerősöm van akik még nálam is vénebbek. Mint mondják kitárult előttük a világ, gyalog már eszükbe sem jutna több km-re elindulni, egykerekűvel meg könnyedén tesznek 20+ km túrákat akár erdőkbe is. Nyilván a nagy emelkedő nem előny, de csak a hatótávot csökkenti, simán fel szoktunk gurulni akár a Citadellához akár az Erzsébet kilátóhoz.

OlyFlyer

Nem mondom hogy nem hiszem, de te is hidd el hogy nem elég ha tapasztalat van márkából mert márkákon belül sok a különbség. Nem a "márka" érdekel hanem márka + típus. Én például egy i3-be le sem ülnék. Ha i3 tapasztalatod van akkor megértem hogy visszatértél benzinre. Egy hónapig volt nálam egy iX3 de az sem kellene. Ha a feleségemnek nem tetszett volna a Kia EV6 akkor azt vettem volna, de nem akarok kettő egyenlő márkát + típust venni. Tehát nem márkáról van szó nekem...

OlyFlyer

Így van. Ezt az utat megállás nélkül nem lehet megtenni, bár én inkább így tervezném mert 0% akkuval nem mernék sehova érkezni. Viszont én inkább még egyszer megállnék mert a fenekem nem bírja a hosszú ülést.

Nekem ABRP így tervezi utamat egy irányba, vissza pedig ez a terv ajánlata. De hogy végül hogy lesz azt az autóra is bízom, indulás előtt be lesz állítva, na meg megállok akkor addig töltöm amíg állok, az meg attól függ hogy ebéd is lesz vagy csak kávé, de ha kávé is lesz akkor tovább tart szerintem a megállás és többet tölt.

OlyFlyer

Szerintem ebbe igazad van, én tömegközlekedést szeretem Budapesten. Bár nem élek ott, ha megyek akkor vagy a Hotel Novotelben (Alkotás u) vagy Mercure hotelbe (Krisztina krt) szoktam megszállni és Budapesten belül csak közös közlekedéssel szoktam járni. Nem csak a belvárosba, Lőrincre is meg mindenfelé. Szerintem a metró meg villamos nagyon jó ott.

keri

ABRP túl óvatosan tervez. EZ persze nem baj, de ha kiismerted az autódat akkor tudod meddig lehet elmenni. Azért merek 0%-ra kalkulálni vele. Amikor hazamegyek, akkor szoktam ilyen 1%-al megérkezni [#vigyor] töltőhöz ilyen 10% szokott lenni a beérkezés. Annyi tartalék bőven elég a váratlan helyzetekre.

Meg ugye villanyautónál könnyű a tervezett töltöttséggel megérkezni a célra, mert csak azt kell nézni hogy a tippelt hatótáv kicsivel több legyen a GPS által kiírt hátralévő távolságnál.

Ezért is nincs teli az út széle lemerült villanyautókkal, mert a precíz hatótáv kijelzés miatt sokkal nehezebb ilyen helyzetbe kerülni mint egy benzinessel.