Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Napelem, napkollektor és szélgenerátor. Technika és készítés

Indította rty42, 2025 szeptember 20, 12:58

Előző téma - Következő téma

OlyFlyer

Az azt jelenti hogy 130-140kmh-val kell legalább egy teljes töltéssel menni, viszont azt én soha nem fogom azzal csinálni, mert itt 110kmh a legmagasabb, de az is ritkán megy a forgalom miatt. Németországba meg azzal nem fogunk menni, de ott is 130-140 átlagos sebesség az sok, kivéve ha egy vasárnap lehetne hajnal előtt, amikor ritkán van forgalom. Itt nálunk ha bemérnek +30-al az autópályán akkor elveszik a jogsit a helyszínen. Tehát sajnos az EV6 kérdésedre tőlem nem lesz válasz, mert én a BMW i4 kocsival megyek Németországon át. De azt jól kipróbálom...


szf



re8jzm80a

Köszi.
Ez az ami nekem még nem alternatíva. Talán pár év múlva.

re8jzm80a


keri

Ezért vettem Teslát az 50%-al fogyaszt kevesebbet autópályán [#vigyor] De én ezt is bevállalnám. Elég az a hatótáv autópályán is. Többet számít, hogy gyorsan tölt. De ha az embernek nincs tapasztalata, és megteheti, érdemes egy kis városival kezdeni. Az nem nagy kockázat. Én is így gyűjtöttem tapasztalatot.
Azzal is elmentem messzire. Na mondjuk azért 90km hatótávval ez nyilván extra szívás volt városon kívül, arra nem beszélnék rá senkit, mert azzal kell matekozni.[#vigyor]

re8jzm80a

Nézegettem a teslákat de nekem a belső tere minőségben nem igazán ütötte meg a mércét. Tudnék vele élni de most inkább mást választottam.
Melyik típus van neked?

keri

Az hogy kinek mi tetszik azon nem vitatkozom. Szerencsére manapság már van választék más igényekre is.

2022-es kínai(jobb az összeszerelési minősége) Model3 Longrange, két motoros.

re8jzm80a

Persze azért írtam hogy nekem.
Gondolom ennek kedvezőbb a fogyasztása mint a performance verziónak!?

keri

Papíron igen, de alapvetően ugyan az a hajtáslánc. Leginkább csak a kerekekben van eltérés a fogyasztás szempontjából.

OlyFlyer

IdézEzért vettem Teslát az 50%-al fogyaszt kevesebbet autópályán

Melyikkel hasonlítod...? Remélem nem az EV6.

OlyFlyer

Ha hatótáv a fontos akkor egy motorost vegyél, de kerekektől is függ menyit fogyaszt, na meg a legfontosabb... saját vezetésedtől is. Azért is nehéz egy tesztet olvasni és úgy nézni mintha csak az lenne az igazság, sok mindenre kell gondolni. Például arra is kell gondolni hogy vezetni is tanulni kell, mert ha beleülsz és csak nyomod a gázt gondolkodás nélkül mintha benzines lenne akkor többet fogyaszt mint ha megtanulod vezetni. Ez nem azt jelenti hogy fűteni/hűteni nem kell, mert az kell, de inkább hogy van beállítva a rekuperáció, milyen az autó rekuperációs kapacitása a visszatöltésre, mekkora kerekeid vannak - több a gumi = kevesebbet a fogyasztás (ha ugyanaz az autó).

Szóval vigyázni kell ki mint mond, ír, mutat, milyen teszteket csinálnak az sokszor attól is függ mit akarnak bebizonyítani. Szerintem Tesla Björn (Norvég) a leghihetőbb tesztelő, itt egy EV6 RWD teszt, amit csinált.

[yt]_Q59wiNvk44[/yt]

re8jzm80a

Hamar meggyőztetek hogy ez még nem nekem való. Nekem az autó nem erről szól hogy nézegessem hogy mennyit fogyaszt, hány fok van, mekkora gumi van rajta stb...
Persze nyilván idomul  az ember mindenféléhez de alapvetően még  olyan alacsony a hatótáv,(az én szempontjaimat nézve) és még azt is masszírozni kell hogy ne legyen kevesebb.....
De rohangálósnak simán el tudom képzelni.

RJancsi

Elgondolkodtató cikkek.

2025-től Norvégiában már csak elektromos és hidrogénhajtású autókat lehet forgalomba helyezni.

Elektromos kompokat vezet be Norvégia

És ugyanakkor:

Egyes norvég kompokról kitiltották a villanyautókat.

A legszebb az lesz, amikor az elektromos kompon tagadják meg az elektromos autók szállítását. [#nyes] Vagy ha a sok belsőégésű motoros autó alatt gyullad ki az elektromos komp. [#wilting][#eplus2]