Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Napelem, napkollektor és szélgenerátor. Technika és készítés

Indította rty42, 2025 szeptember 20, 12:58

Előző téma - Következő téma

re8jzm80a

A fele lemaradt...


Jó lenne ha feltaláltam volna, nem leveleznénk

re8jzm80a

A fele lemaradt...


Jó lenne ha feltaláltam volna, nem leveleznénk

re8jzm80a


re8jzm80a

Jól látod. Addig valóban nem történik ciklus amíg a 100% kapacitást töltés vagy merítés formályában el nem ér.
Ettől még sajnos nem örök életű az a akku.

keri

A megadott ciklus arra vonatkozik, amikor 0-100% között töltik és sütik ki. Ez a standard mérési eljárás erre. Valóságban ilyen szinte soha sincs, mert ha igen, akkor rosszul méretezték a rendszert.
A lítium akkuk degradációja pedig drasztikusan csökken, ha nem merítik le nullára, és nem töltik teli teljesen.
Plusz a degradációs határ jellemzően 80%-os kapacitás az eredetihez képest, de ez után is használható az akku.

keri

De nem így működik. 20-60%-os használatnál akár 30ezer ciklust is kibírhatnak ezek az akkuk.

Jellemző hogy teszteltünk egy nagy teljesítményű drón akkut, amire 200ciklust adtak meg. 2000ciklus után sem volt még 80% alatt a kapacitása, pedig teljes ciklust néztünk, viszont csak 1C-vel néztük miközben papíron 15C volt megadva töltési teljesítményre, és 65C a kisütésre.

Tehát elmondható hogy a lítium akkuk 3 dologtól degradálódnak. A mélykisütéstől, a telitöltéstől, meg a magas hőmérséklettől.
Egy kímélő használat mellett ez utóbbi ami főként meghatározza az élettartamot.

  

keri

Simán arról van szó, hogy a fizika nem jogászkodik, csak működik [#nyes]


somma

A linkelt honlapon olvasható

eredetiben:

The Sharrow Propeller™ is the first major advancement in propeller technology since the 1830s.  Its design has solved the most basic problem of rotary propulsion. Specifically, tip cavitation and vortices have been eliminated or significantly reduced, transforming your entire boating experience by providing the following benefits over traditional propeller designs:

More command of the vessel when docking

*Planes at 500-1000 lower RPM*

Significant speed increase at mid-range RPMs

As much as 30% more efficient between 2500-4000 RPM

GOOGLE fordítóval:

A Sharrow Propeller™ az első jelentős előrelépés a propellertechnológiában az 1830-as évek óta. Kialakítása megoldotta a forgóhajtás legalapvetőbb problémáját. Pontosabban, a csúcskavitációt és az örvényléseket megszüntették vagy jelentősen csökkentették, átalakítva a teljes csónakázási élményt azáltal, hogy a következő előnyöket nyújtják a hagyományos légcsavarokhoz képest:

Több irányítás a hajó felett dokkoláskor

*Repülőgépek 500-1000 alacsonyabb fordulatszámon*

Jelentős sebességnövekedés középkategóriás fordulatszámon

Akár 30%-kal hatékonyabb 2500-4000 RPM között

Ők írják!

keri

Igen. Kísérleteztek ilyen megoldással.
https://englishrussia.com/2009/03/05/ellipse-wings/

De manapság már a szimpla szárny a divat, mert az hatékonyabb mint a dupla, és így inkább ilyen megoldásokat használnak a szárny hatékonyság növelésére:
https://hu.wikipedia.org/wiki/Winglet

A hajócsavaroknál ebben a formában nem lenne jó, ott a csőben forgó hajócsavarral küszöbölik ki a szárny végi örvényléseket...bár ez a repülőkre is igaz, a manapság alkalmazott gázturbinák ugyan ezt az elvet használják.

RJancsi

Kicsit OFF, de Te kezdted. Kedvenc repülő masinám az Edgley Optica. Szívesen repülnék egyszer egy ilyennel...



simarex

Ez már rég köztudott,csak sokan nem akartak tudomást venni róla, mert a telepítő cég mindent is megigért.

RJancsi

Az arcátlanság már ott kezdődött, amikor a villany ára az egekbe szökött, a "napelemesek" uyganúgy piaci árat fizethetnek az átlagon felüli fogyasztásért, miközben a hálózatba bepumpált energiáért ugyanúgy a szerződéskötéskor megállapított alacsony árat kapják. Szó nincs arról, hogy piaci árkövető lenne a megtermelt és a hálózat által elnyelt energia.

jani300

Meg fogtok haragudni ....
De aki tényleg zöld volt és az elvei mentén ment azt nem érte kár .
Az üzleti befektetők ,rossz döntést hoztak , járt már így más is .
Nem akarok kárörvendeni ,de kiderül sok minden a hozzászólásokból .