Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Napelem, napkollektor és szélgenerátor. Technika és készítés

Indította rty42, 2025 szeptember 20, 12:58

Előző téma - Következő téma

ezsolt74

Néhány hete olvastam hogy Németországban évente 25000 dízel és benzines autó gyullad ki különböző okokból.Ez azért szerintem elég sok.

ajpwg6jrn

Amit írsz, az csak a heat-pipe csövekkel ellátott vákuumcsövekre igaz.
Pár HSZ-sal ezelőtti Grünpower drain-backes napkollektor sem heat-pipeos. Vagyis a csövekben is van víz.
Nekem is van egy ilyenem, de nagyon csapnivaló a minősége és 2 év alatt 2 cső elengedte a vákuumot. A műanyagokat megette a nap. A vékony lemez tartókonzol is lassan kukaérett. Pedig egy helyben áll. A csövekre úgy vigyáztam, mint a gímes tojásra és mégis elkezdték elengedni a vákuumot.
Emiatt fel se raktam a tetőre.
A működési elv nagyon szuper. A hatékonysága is szuper, de konkréten ez a gyártó olyan terméket gyárt, ami nemhogy 5-10-20 évet nem bír ki, hanem 1-2 év alatt már elkezd tönkremenni.

ywathzay

Azt azért érdemes átgondolni, hogy ott él 80M ember, meg van minimum 50-60M gépkocsi. Az 25ezret azért kicsit soknak találom, mert náluk jellemzően fiatal a gépkocsiállomány, és ált. az elöregedett elektromos csatlakozások, generátor meghibásodás, esetleg rágcsálók által ezekben okozott károk következtében keletkezik gépkocsitűz.  Amennyiben ez hivatalos adat úgy OK.

Motoros

Dízelnél az adadoló tömítés hibájából szivárgott és csöpögött a gázolaj, ami ráfolyt az önindítóra ami ugye kefés, kb eltelt pár nap amire rájöttem, és semmi tűz. Benzines az kicsit veszélyesebb.
Életemben egyszer láttam gépkocsitüzet, azt is egy buszos megállt és eloltotta egy rendes igazi poroltóval sec perc alatt, mert a tulajnak volt ugyan valami flakonja, de az rosszt nem ér...betíltanám az ilyen pótszereket.

rotaryfun

Urak! Lehet úgy szaldós napelem rendszert bővíteni hogy két inverter és két napelempark dolgozik, vagy csak úgy hogy csere 1 db nagyobb inverterre és nagyobb napelempark ?

remrendes

Lehet 2 invertered, de en most nem bovitenek, amig nem derul ki az elszamolas menete.

rotaryfun

Köszi, igen egyenlőre nem jó szelek fújnak a piacon de ki tudja mit hoz majd a jövő. Egyenlőre az elv az érdekes, no meg ha be se fogadja a hálózat akkor lehet az is sok ami van.

remrendes

A masodiknal talan erdemes a szolgaltatotol fuggetlen verziokat megnezni.


keri

Lehet, de bizonyos teljesítmény felett csak 3 fázisra dolgozhatsz.

rotaryfun

Köszi, van 3f. Jelenleg a megérné nem érné meg a kérdés és a miképp. Egyenlőre sok értelme nincs mert inkább hobbi mint befektetés.

keri

Jelenleg a tisztázatlan szabályozás miatt egyáltalán nem tudjuk mi éri meg. Addig egy fillért sem invesztálnék visszatermelős rendszerbe, amíg ki nem derülnek a játékszabályok.
Ha meg hobbi akkor akkus rendszert csinálj. Az jobb játék.

RJancsi

Mi felrakattuk a napelemeket 2 éve. Akkor még úgy tűnt meg fog térülni. Ma már nem sok esélyt látok rá. De azzal a hozzáállással, hogy amíg nem tisztázódnak a játékszabályok semmibe sem szabad invesztálni nem megyünk előrébb. Hozzászokhattunk már, hogy a játékszabályokat a pillanatnyi érdekek mentén bármikor büntetlenül meg lehet változtatni és nem emlékszem, hogy bármelyik változtatás a polgároknak tett volna jót. A szolgáltató egyoldalúan bármikor módosíthat a szerződésen, a fogyasztó egyetlen joga, hogy felmondhatja ha nem fogadja el. De akkor áram, gáz stb. nélkül marad. Mert az energia szolgáltató monopol helyzetben van, nem úgy mint az internet vagy mobiltelefon, hogy sok lehetőség közül lehet választani.

simarex

"Ha meg hobbi akkor akkus rendszert csinálj. Az jobb játék."
hát az akku sem olcsó  és ha megtérülést számolok akkor .....
De ha nincs áram akkor meg jó megoldás.

RJancsi

Amikor nálunk tervezett áramszünet volt (előre értesítettek, hogy hálózat karbantartás lesz), a melóhelyemről hazahoztam az  áramfejlesztőt. Kint az udvaron ketyegett, egy elég tekintélyes hosszabbítókáosszal a gázkazánt, az optikai kábel modemjét meg a laptopjainkat rá tudtam kötni. Így volt fűtés meg home office-ban dolgozni is tudtunk. A délelőtti áramszünet alatt elfogyott kb. 3 lityi benzin. Nem egy végleges megoldás, de olcsóbb, mint a szigetüzem lenne a napelemeinkhez.