Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Napelem, napkollektor és szélgenerátor. Technika és készítés

Indította rty42, 2025 szeptember 20, 12:58

Előző téma - Következő téma

remrendes

Mostanaban mindenre ra lehet fogni, hogy igy "komfortosabb". :)

ebalint

A "gázosításkor" ugye mindent csak a szakemberek végezhetnek.
Beállítottak mindent, ahogy jónak látták. Azt nem mondtam, hogy a kazánom úgy kb. 30 éves, ami ugyebár kb olyan, mint előtte 10-15 évvel az olajkályha volt...


/Erre abban az időben azért álltam át, mert akkoriban éppen az olajszőkítés miatt nem lehetett fűtőolajhoz jutni normális áron, ill.talán meg szűnt? /

A kazán teljesítményét szépen visszavettem annyira, hogy a lehető leghosszabb idő alatt érje el a beállított hőfokot, és ne a kéményen menjen el a meleg jelentős része.

A füstgáz hőmérsékletre ügyelni kell, nehogy lecsapódjon a kéményben a víz, stb.
Padlófűtésnél elég komoly hőpuffer van, így az időjárás előjelzést figyelem, de néha jól átverik az embert, ami a napsütést illeti.
Akinek olyan kazánja van, hogy begyújtáskor kalkulálja a mennyiséget a várható időjáráshoz, az emiatt túlfűt-, ha nincs a rendszerben a puffer. Ezt utólag betenni elég macerás, ahol kevés a hely.

A kazánt - ahogy [#3344@TBS-TEAM] is írta - optimumon kellene járatni.
Valóban nem egyszerű optimális megoldást találni.

/ Egely dr. 2 év múlva - ha összejön rá az erőforrás - "zseb energiaforrásokat fog gyártani... Vagy nem, de ezt még én is megérhetem

RJancsi

Egely már évtizedek óta váltja meg a világot, csak eddig semmi kézzelfogható eredményt nem tudott felmutatni. Persze amíg lócitrom van addig veréb is lesz hozzá. Jól csinálja, az ígéretekből is meg tud élni.

Kidwick

Személyes átvétel Óbudán, Százhalombattán ill postázásuk előreutalás után megoldható. Vételi szándékot kérem privát üzenetben is jelezni!

Motoros

OFF: Olvasd el még egyszer alaposan. Ez egy statisztika amit felkérésre készítettek. Megállapítást nyert, hogy a tűzesetek száma a tisztán elektromos autóknál a darabszámukhoz képest magas. Erre jött egy másik statisztikai hivatal ami megállapította (adott összegért) hogy alacsony.
Mindezt a New York Times hozta. No komment.
"Csak azt a statisztikát hiszem el amit én hamisítottam"[#nevetes1]

Motoros

Jó kis cikk, de saját érdeked miatt ilyeneket ne linkelj és, ha még is akkor előtte olvasd el alaposan.
Nem mond semmit, illetve mindenki mondja a magáét.
 Musk rögtön kitalálta, hogy nem volt bekapcsolva az autopilot,...ezt magyarázd meg légyszives mert nem értem...tényleg nem,... nem ironizálás akar lenni részemről.
Ha egy benzines kigyullad akkor a gyártója mondhatja, hogy igen nem volt bekapcsolva az ablakmosó? [#nevetes1]....mosom kezeimet.?
Buck a tüzoltóparancsnok nyilatkozta:
"A modern autóknak megerősített vázszerkezetük van, néhol speciális acélötvözeteket használnak. A hagyományos feszítő-vágó ezt nem tudja átvágni, ezen az autón egy karcolást sem ejtett volna. Frissítenünk kellett az eszközparkot és a tréninganyagokat, és folyamatosan képeznünk kell magunkat az új technológiákból.
 Az elektromos autókban nagyfeszültségű vezetékek vannak, amiket nem szeretnél megérinteni.
A Tesla útmutatásában külön leírások vannak erről, és megmutatja, hol kell ezeket átvágni. Az ilyen esetek folyamatosan emlékeztetnek minket, hogy frissen kell tartanunk a tudásunkat, és fel kell készülnünk abból is, hogy ezek az autók miként viselkednek balesetben" – fejezte be a parancsnok."
Ha ég egy elektromos autó akkor a bentlévőket a tűzoltók nem kezdik el menteni, mert nem tudják a kasznit kinyitni és nem tudják áramtalanítani? Csak néznek és várnak amíg minden elhamvad? Remélem nem ez a valóság, de a cikkedből ez jön le.
  Hogyan van ez légyszives magyarázd el.!!
Futkorászhatnak olyan járgányok a közutakon amelyeknek a tűzoltására nincsen protokol a tűzoltóknál??
vagy ami még rosszabb minden tipusra más protokol van?

guliver83

Távoli elérés ész van rajta?
Vagy létezik olyan verzió is belőle?

"""Fő összetevők:
8db Érzékelő: DS18B20
1dbRS485 kártya 8db DS18B20 fogadására
1db FX3U14MR-RTC
1dbHMI
1db 230/24V 1,5A DC táp stb..."""'

guliver83


Motoros

Írod: "Te dolgod hogy minek tartod megad, de okos akarsz lenni, akkor tájékozódj"
Próbálok, olvasgatok, de ebben az esetben csak Neked akarok segíteni, és felhívom a figyelmedet erre a nagyon nagy veszélyre, nehogy veled is előforduljon. Ha még időben átgondolod hogy rossz befektetés volt akkor gyorsan passzolod az elemes autódat, mert később már csak mint veszélyes hulladék adhatod le a bontóban, és a forgalomból való kivonásért is fizetned kell.
A töltési költségek emelkedése miatt én csak akkor kockáztatnék, ha a munkahelyemen sutyiban tudnám tölteni.
 De ez meg szerintem lopás, még ha a cég engedi is.
Tudok ilyen konkrét motivációról, egy ismerős azért vett villanyautót mert napközben tölti a céges konnektorból.
Az esti órákban történő saját napelemes töltés is lopás, de ez most változni fog szerencsére.

Motoros

Most örülök én is annak, hogy "ócska" gravitációs a régi kazános fűtésem, mert viszonylag nagy a hőtehetetlensége...amolyan tömegkályhaként" viselkedik.
Még reggel is van valami meleg, ha kint nincs nagy hideg.
Most kezdek ráérezni a kazános fűtés titkaira és az alábbi hozzászólások is sokat segítenek.
Nagy tudomány ez, komoly műszaki feladatokkal, ha nem akarom hogy a kéményen mennyen ki a meleg.
Pl: a hőcserélő, a kémény rendszeres tisztítása megfelelő módon,
 a favásárlás is óriási gond, vanni éppen van, csak a felét kb menetközben ellopják az un iparospajtások.
Ha nem tudod megoldani saját magad a felmerülő gondok jelentős részét akkor nagyon nem éri meg.
A tűzveszélyről még nem is beszéltünk.

Szalai György

Internetes olvasmányaim szerint, villanyszámla csökkentő megoldásként, létezhet a háztartási méretű napelemes rendszerek akkumulátor teleppel való kiegészítése, nem visszatápláló, üzemmódban.
Kit érdekel, kit nem, ellentmondást orrontok a lenti szöveggel szemben.

,,ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
(ÁSZF)
(LAKOSSÁGI FELHASZNÁLÓK RÉSZÉRE)
3.3. A Felhasználó vállalja, hogy a Szerződés időtartama alatt a felhasználási hely teljes villamosenergia-szükségletét a Kereskedőtől szerzi be.
A Felhasználó tudomásul veszi, hogy ezen kikötés megszegése esetén Kereskedő a Szerződést azonnali hatállyal felmondhatja."

Elérési út.

Szalai György

Lehet az, hogy a tehetetlenség bármely szabályzásban előnyként jelentkezhet?

Régen volt az úgynevezett hődob, ami a füstcsőbe épített füstgáz/levegő hőcserélő. Hogy ne a kéményen mennyen ki a meleg.
Az előtt meg volt, hogy az agyagkályhát a bejárattól távolabbi falhoz építették, a kéményt meg a bejárat mellé. A füstelvezetés pedig a kettő közötti fal és a padlózat találkozásában volt vezetve. Célszerűen ez fölé építették az ágyat.
(Vajdahunyadvár, Mezőgazdasági Múzeum)
Mára ezek elfelejtett dolgok, pedig PLC nélkül is jól működtek. [#vigyor2]

ywathzay

"Futkorászhatnak olyan járgányok a közutakon amelyeknek a tűzoltására nincsen protokol a tűzoltóknál??"
Pár hozzászólással lejjebb leírtam mi a protokoll. Először áramtalanítás, mert senki nem akar az 5-600 volttal kezet fogni. Mivel ezek az áramtalanító kapcsolók az utascellában vannak elhelyezve, szemmel nem látható helyen.... Én inkább nem szeretnék jelen állás szerint beszorulva (ne adj isten erősen sokkos, vagy eszméletlen állapotban) lenni egy villanyautóban. A többit gondolja ki mindenki. Gondolom azért teszik oda, hogy vicces kedvű emberek ne kapcsolhassák le az utcán mókából.

jani300

A robbanómotoros autókban is van ütközés érzékelő ,megállítja a motort .
Nagy élmény mikor egy törött féltengely miatt működik .
Húzom , vonom ,nem indul ,látszólag ok minden .
Pedig az önindítóra is visszadugtam a lecsúszott behúzó szállat .
Utána ,na mi is lehet az piros gomb ? ,jé ,pöc-röff :)

TBS-TEAM

Nincs távoli elérés.
A cél az volt, hogy alacsony áron elérhető legyen egy
időjáráskövető fűtésvezérlés a kisebb pénztárcával rendelkezők
számára,hogy minnél gazdaságossabban tudják felhasználni a drága tüzelőanyagot

Egy vegyes tüzelésü kazánnál nincs nagy értelme a
távoli elérésnek.
Nem tudod elindítani-leállítani se szabályozni távolról.
A belső hőmérséklet állítgatásának sincs nagy értelme mert
a falak hőmérséklet emelése pl: 1C°-al falazattól függően 3-10 nap kőzőtt
van átlagban, ami mind +energiabefektetést igényel.
József