Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Napelem, napkollektor és szélgenerátor. Technika és készítés

Indította rty42, 2025 szeptember 20, 12:58

Előző téma - Következő téma

keri

Enyém 450V ig tudja kezelni a napelemeket. Ez olyan 10-11 sorba kötött tábla.
5600VA-es
Ezeket mindegyiket lehet 3 fázisra használni, de csak úgy, hogy veszel hármat és összekötöd őket. Külön 3 fázisút még nem láttam.

Én az olaszoktól rendeltem itt:
https://www.solarpower24.it/

De az Irsa Solárnál is van ilyesmi:
https://irsasolar.addel.hu/45374-sziget-uzemu-inverter-es-toltesszabalyozo-egyben

Viszont az olaszoknál szállítással együtt is 100ezerrel olcsóbb volt.

Bencze András

Köszi, akkor azért van választék. Amiket én találtam ott nem írták mekkora feszültségből dolgozik csak akkufeszülséget/ áramot írtak.

keri

Az apríték és fáradt olaj égető, és kondenzációs kazán valahogy nem zavart ennyire. [#nemtudom]
Ez a topik az alternatív energiákról szól, amibe a villanyautó is belefér véleményem szerint.

Ehhez képest rendszeresen szét trollkodják ezen technológiák tudatlan becsmérlésével és fikázásával, megakadályozva bármiféle értelmes diskurzust, és csak arról szól az egész hogy 20-an letámadnak egy embert, amikor csak annyit mondott hogy vett egy villanyautót.[#wilting]

Én gratuláltam neki. Kb. 2-5 hozzászólás alatt le is csengett volna ha mindenki így tesz. De mindenki más nekiesett, hogy milyen hülyeség.
Értem én hogy tájékozatlanok az emberek, és vannak irracionális és néhány racionális félelem a villanyautók, napelemek kapcsán, de egy értelmes műszaki ember, nem fikázni kezdi az általa nem ismert technológiát, hanem érdeklődik, tájékozódik.
Én is, és szerintem Camera is boldogan válaszol minden ilyen kérdésre VALÓS tapasztalatok, és alapos utánjárás alapján (azért az lehetne gyanús hogy mindketten egymástól függetlenül ugyan úgy gondoljuk a villanyautóval szerzet tapasztalatok birtokában), és nem feltételezések, elképzelések, hallomások alapján. És nem. Nem fogunk hazudni kamu számokat bemondani, mert minek? Ehelyett csak önigazolást keres mindenki, aztán amikor ez nem jön össze, mert a lehengerlő tényekkel nem tudnak vitatkozni akkor jön az "offtopik, nem ide való téma" [#levele]

Én toleráns vagyok a véleményekkel kapcsolatban. Pl. elfogadom hogy aki megállás nélkül akar 500+ kilométert megtenni annak nem jó a villanyautó. (szerintem megoldható, mert mentem már napi 1200-at is vele kompromisszum nélkül, de ez én vagyok, mások problémáit én nem tudhatom) Az akinek nincs 10-20milliója egy autóra arra sem akarom rátukmálni. Aki szereti a berregést, füstöt, oldtimereket, a vezetési élményét a belsőégésnek azt is maximálisan megértem, mert én is szeretem ezeket amellett hogy a villanyautók kényelmét is szeretem, de a tudatlansággal nem vagyok toleráns. Ha ez nem tetszik ez akkor tiltsatok le.


keri

Azért is linkeltem az olasz oldalt. Ott egy kis keresgéléssel a doksit is le lehet tölteni mindegyikhez, amiben megvan minden paramétere.

Az enyém azt hiszem 60V-450V közötti bemenő feszültséget tud MPPT kezelni. Napelem, szélgenerátor bármi mehet rá ami DC-t ad le.
Az akku 48V névlegesen ami 42 és 58V között működik, illetve paraméterezhető milyen tartományban használja.
Nekem AC bemenetről is tud akkut tölteni, ami 90V és 280V között tud fogadni, így aggregátorról is táplálható.
Töltőáram is paraméterezhető.

Ami nekem nagy probléma, hogy amikor AC-ról tölt, akkor nem működik a DC/AC átalakító, csak átteszi magát bypassra. Viszont nekem csak 10Amper a bejövő AC terhelhetősége.
Akkuról simán megy 25Amper is, de közben nem lehet tölteni az akkut, csak napelemről. Így télen ez problémás, mert kell az AC támogatás.

Szerintem létezik olyan változat ami tudja, de az enyém pont nem. Egyenlőre okos vezérléssel fogom megoldani, mert 10Ampernél nagyobb táplálásra ritkán és rövid ideig van csak szükségem. Az inverter elvileg tudja a MODBUS kommunikációt, így csak ki kell olvasnom belőle az átfolyó áramot és elvenni a hálózati bemenetet amikor megnövekszik az áramfelvétel.

Később meg lehet veszek egy jobb minőségű invertert, ha már kiforrott a dolog, és akkor külön töltő modulokkal, meg inverterrel magam rakom össze a megfelelő összeállítást, ez pedig marad tartaléknak, mert ha nézed Sepi videóit a YT-on, azért van pár gyenge pont ezekben az inverterekben.

keri


szf

Ilyet üzemeltem be októberben. Maximálisan teszi a dolgát. Közvetlen vétel volt a gyártótól.
PIP3624MT

000000000

IdézJó lenne már abbahagyni.

Akkor miért folytatod és egy új dolgot raksz ide...? Utolsó szavat követeled...? [#nyes]

IdézNa erre

...az csak még egy pénznyelő, halotton született ötlet. Nem nézted a dátumot? Hat éves a videó. [#eplus2] Közbe meghalt minden ICE, az sem fejlődött tovább, akkor sem ha mennyországot ígért. Nincs szükség új hibridre, a mai az jó arra amire csinálták. A jenlegi kocsim hibrid, igazán nagyon kicsi benzint fogyaszt, de ha új hibridnek van jövője akkor azt hidrogénnel hajtják.

Tudom, az nem "igazi" hibrid, mert csak egy generátor, de akkor is ICE és ma már semmi szükség nincs "range extendert" gyártani. BMW csinálta az első generációs i3 -re, de már régen megszűnt, mert abban nem láttak bizniszt és jövőt.

Idézvarrjál gombot!

Ismersz egy jó gombvarrógépet? Vagy te kézimunkázni szoktál?

MoparMan

3 napja megy megint a vita mert felrúgtad a rosszosvödröt itt [#t209p5505#]
nem először...
ráadásul teljesen OFFtopic ez itt.
zároltam ezt a témát neked, kérlek ne folytasd/kezd újra máshol sem.
köszi [#kacsint]

Bencze András


RJancsi

A topic címét ki kellene bővíteni a napelemekkel. Mert egyre inkább elterjedőben levő alternatív energiaforrás, de nem is szél meg nwem is kollektor, tehát jelenleg OFF-topic itt. Remélem a fagázosítókra nem lesz szükség.


szf


keri

Támogatom,
bár szerintem úgy is tudja mindenki hogy ez erről szól, nem offtopik attól hogy nincs a címben.

Lehetne pl. "Alternatív energia és technológia" a topik címe.
Ebbe belefér az apríték égető, meg fagáz generátor is, a napelem és akkus inverterek, és hidrogén autók mellett.

hostya

Ezt írtam...

"Ha szükség van rá, akkor meg kell kérni a RENDSZERGAZDÁT hogy nyisson egy új topikot ami az elektromos hajtású járművekről szól"

Ennek a topiknak az a címe: Napelem, napkollektor és szélgenerátor. Technika és készítés

"...de a tudatlansággal nem vagyok toleráns."

Többen vagyunk ezzel így.. [#wave]