Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Napelem, napkollektor és szélgenerátor. Technika és készítés

Indította rty42, 2025 szeptember 20, 12:58

Előző téma - Következő téma

000000000

...azért megnéztem, mert most láttam hogy a S modellt említetted...

Te kérdezted minek kell 340 LE... a Model S az 1020 LE. Na meg azon az áron két BMW i4 e40 kocsit veszek és még egy csomó pénzem is marad... [#nyes]

Tudom nem mondtad komolyan, mert ha komolyabb lettél volna akkor a Model 3 típust említetted volna, de az is erősebb és sokkal drágább (több mint 10 000 €) nálunk. Tehát jobb ötleteket szerezz...

Azon kívül, Európai autót akartam venni, azok között nincs sok választás. Škoda, VW, Audi, Mercedes, VW, Nissan (Angliában gyártják). Ha azokat megnézed és összehasonlítod a BMW i4 e40 modellel akkor látod miről beszélek... Fogyasztásuk rosszabb, négykerék-meghajtás, kényelmetlenebbek, csúnyábbak (ízlésem szerint) stb.

Bencze András

Van-e a magyar piacon sziget üzemű inverter 100-500V DC bemenettel 3 kW fölötti teljesítménnyel akár 3 fázis kimenettel? Esetleg tapasztalat? Írhattam volna bénába is, de itt nagy a pörgés...

TBS-TEAM

5500W Ilyet telepítettünk 48V Akkupakkal teljesen jól működik.
Elméletileg 3 is össze lehet kötni 3 fázishoz.
József

000000000

Szia Keri!

Örülök hogy legalább valaki nem csak köpköd rám... [#nevetes1]

Már tavaly döntöttem hogy a jelenlegi autóm lesz az utolsó amibe benzint kell tölteni. Hidrogénre nem tudok várni, arra már öreg vagyok, elektromos autó tapasztalatunk pedig van. Más technika nincs ami praktikus és használható. Sajnos későn ébredtem fel, mert nem számítottam gyártási problémákra, későn rendeltem, így még egy évet kell rá várni ha nem lesz szerencsém. De mindegy, a jelenlegi jó, türelmem van.

Igen, tudom hogy jó lesz, sok tesztet olvastam is láttam is YT videón. BMW tapasztalatom is pozitív, a jelenlegivel semmi probléma nem volt és több ismerősömnek van minden fajta, és semmi problémájuk nincs, tehát bízok a következőbe is. Azon kívül ezt én is jól kipróbáltam, többször kivettem próbautakra mindenfajta időjárás alatt, tehát tudom mit veszek. Össze is hasonlítottam több alternatívval, én semmit nem szoktam venni sok gondolkodás nélkül, még a használati utasítását is elolvastam hogy tudjam mi a különbség a jelenlegi is az között.

A csúszógyűrű megoldást is láttam, olvastam róla előnyeiről / hátrányairól na meg én is úgy gondoltam hogy ezt a motor megoldás típust a BMW már tíz éve használja minden elektromos és hibrid autóba és jól működik. Senkit nem ismerek akinek ezzel problémája volt, a munkahelyemen van sok i3 is meg mindenfajta hibrid. Ha a kefék elkopnak akkor az soká lesz, mert én már három éve vezetek vele személyesen is, tehát arról is van tapasztalatom, bár a jelenlegi motor kisebb, de jól húz ez is, annak ellenére hogy ez a 330e súlya 1840 kg és az a motor csak 83 kW-os. Azt nem tudtam hogy Renault is használja ezt a megoldást, de azt tudtam hogy a BMW-nek hosszú tapasztalata van ezzel a megoldással, tehát bízok benne a jövőre is. De mindegy, 6 éves szervizet is vettem előre fizetve, abba benne van ha kell cserélni, de ha megtartom hat évnél tovább és utána kell cserélni az egyszerű munka. Minden autót karban kell tartani, elektromos autók karbantartása olcsó.

Szerintem jó ötlet ez a megoldás, na meg hogy nem mindenki azt a Muskot másolja annak is örülök. Utálatos ember az...

hostya

Jó lenne már visszatérni a topik eredeti témájához... (Szélgenerátor és napkollektor technika és készítés)

Az utóbbi időben inkább a villanyautók,+ az akkumulátorok előnyei<>hátrányiról folyik a csevegés.. (+ a kondenzációs gázkazán..)

Ha szükség van rá, akkor meg kell kérni a RENDSZERGAZDÁT hogy nyisson egy új topikot ami az elektromos hajtású járművekről szól..

simarex

Ezt belehet hozatni Lengyelországból is 1 hét és 20€ körüli szállítási díj

000000000

IdézEttől függetlenül én látok rációt a hidrogénes technológiában is, de nem úgy ahogy arról sokan álmodoznak róla, hanem az akkukkal párhuzamosan használva

Most néztem a Toyota Mirai adatait meg néhány videót...

[yt]ncUk3EJJzYw[/yt]

Hatalmas Litiumjon akku van benne, nagyon drága (64 000 EUR kezdés), nagyon nehéz (2t), nagyon lassú, nagyon hosszú (hasonlítva az i4 e40 mellett, meg sok hasonló árúak mellett), nagyon kicsi hely van benne. Tehát mi lenne az előnye...? Én azt hittem hogy egy hidrogén autóba nincs egy nagy akku, de abba van. Majdnem az egész csomagtartója akku, annak ellenére hogy nagy autó, csak 321 literes a csomagtartója, az i4 pedig 470, tehát sokkal nagyobb, annak ellenére hogy a BMW sokkal rövidebb. Hátsó ülést nem lehet lehajtani (ott az a hatalmas akku), így nagyon kevés hej van, családnak nem megy.

Két előnyt látok, 60 km extra (WLTP) hatótávolság és a töltése öt perc, nem félóra.

De ezek az adatok nem voltak nekem meglepőek, mert gondoltam a hidrogén autó is nehéz és nagynak kell lennie hogy 600km hatótávolsága legyen, de arra nem számítottam hogy 20 cm-el hosszabb lenne a BMW i4 -val hasonlítva. Csak azon lepődtem meg hogy akkora akku van benne. Én azt hittem hogy ez sokkal egyszerűbb megoldás technikailag mint egy benzin hibrid... [#nemtudom] Bár jól néz ki, de nem hiszem hogy sikeres lesz az árusítása mire jövőre jön a piacra.

Töltési lehetőségekről ne is beszéljünk. A BMW-vel könnyen tudok Magyarországra (fogok is), meg bárhová Európába menni, de ezzel a Toyotával...? Tehát elvileg jó megoldás, de gyakorlatilag fejlődnie kell.

000000000

Bocs, de itt sokan mást is szoktak vitázni, szenet, olajat, gázt, szigetelést stb... Egyik sem szélgenerátor sem napkollektor technika.

000000000

400 kg az az akku... a benzinesbe 60 liter benzint, 6,5 liter motorolajt, 10 litert pedig a sebességváltóba kell. Azt is számold arra. Na de ez van, elektromos autó nehezebb mint benzines, de akkor is jobb. Ezt csak a rosszul informáltak nem látják be. Hátránya az ára, súlya és a töltés ideje ha nem otthon töltöd. Otthon töltés pedig olcsó, egyszerű és praktikus. Vezetni viszont sokkal olcsóbb, akkor is ha nem otthon töltöd. Karbantartása egyszerűbb és olcsóbb (még a BMW is). Csendes kint is bent is, kényelmes, nem ugrál mint a benzines mert nincs sebességváltás. Tehát még ha valakit a környezetvédelem nem érdekli, akkor is megéri ha megtudja venni. Sok előnye van.

000000000

Nem ugyan annyi. Ki tudod próbálni. Vegyél egy új AA elemet, ejts le kb. 1 méterről, ürítsd le teljesen és csináld ezt megint. Látod melyik pattan vissza jobban? Az üres. De egyszerűbben is tudod ellenőrizni, mérd meg levélmérleggel töltve / kiürülve és látod a különbséget.

Lehet hogy a Litiumjon akku nem változtatja súlyát, de elemek igen.

Bencze András


Bencze András

Jó lenne már abbahagyni. Na erre
[yt]u4b0_6byuFU[/yt] varrjál gombot!

TBS-TEAM

Teljesen jó a dokum.. hozzá.
Megadhatod hogyan műküdjön, hogyan töltse az aksit,
használja-e a hálózatot és hogyan stb...
Mindenféle akkura paraméterezhető.
Távolról elérhető stb..
József

keri


keri

Ezek sima acél tartályok, és ezekből szivárog is a tartály falán keresztül a hidrogén. Pontosan ezért a Miraiban nem az van, azon felül hogy jóval nehezebb is.
A karbon kompozit tartályoknak megvan a másik nagy előnye, az alacsony tömegen felül, hogy baleset esetén nem robbannak szét mint az acéltartály. Csak megroppan az anyag és elszökik a gáz, de a rostok egyben tartják.