Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Napelem, napkollektor és szélgenerátor. Technika és készítés

Indította rty42, 2025 szeptember 20, 12:58

Előző téma - Következő téma

000000000


000000000

Egy üres súlyú autó az tankolás és olaj nélkül van mérve. Az i4 tankolás árammal megy, egy kicsit növekszik töltés utan és egy kicsi olaj kell bele, de annak ellenére az üres és töltött tömege között nagyon kicsi a különbsége.

Bicska

Szerintem kár ilyen végeláthatatlan vitákba bonyolódni, keri fórumtárs is mindig ilyen adok-kapokba jut. Ha valakit nem érdekel a téma, nem olvas utána, nincs róla infója, a környezetéből is valószínűleg az ellenvélemények érintik meg / ragadnak meg..

000000000

Azért kell 340 le mert azzal van csinalva. Engem nem kerdeztek hogy 200 elég, ez a legkissebb ezzel az akkuval. Nekem ez kellett. De semmit nem fogok vontatni mert horgot nem akartam. De ha kellett volna akkor lehetett volna. Tudsz valami mást amivel 590 kmt lehet vezetni egy töltessel? Én nem. Tehát 340 lóerőt elfogadtam. Probléma?

Csak azért említett mert az a Toyota az is majdnem ugyan annyi súlyú annak ellenére hogy gyengébb.

RJancsi


remrendes


remrendes

Igen, a sulypontot leviszi, ez igaz. De kanyarban elonyere nem valik, az biztos.

keri

Lehet kicsit rosszabba a hatásfoka, mint az ellenállás fűtésnek, mert még a fázis viszonyokat is elrontja a hálózaton, miközben az ellenállás nem.

Szerintem nem olyan drága a cekasz hogy ilyenekkel kelljen trükközni.

Rabb Ferenc


keri

BMW-t? Meg hát [#nyes]
De csak viccelek, és picit irigykedem [#nyes]

Gratulálok és sok örömet kívánok hozzá! Biztosan állíthatom, nem fogod megbánni. Ennek az autónak már minden paramétere adott a kompromisszum mentes villanyautózáshoz.

Tesztek alapján jó kis autó ez, nem ma kezdték a villanyautó gyártást, és a vezetési élményre sem lesz panaszod egészen biztosan.

A csúszógyűrűs megoldástól nem kell félni, ha esetleg szükséges, könnyű cserélni, de Renault több mint 10 éve használja ezt a megoldást és még egyetlen autóról sem hallottam amiben elkopott volna. Egyetlen Renault motor meghibásodásról hallottam, egy nagyon első generációs Renault Fluence-ben. Az mondjuk drága móka volt, mert a forgórész lett zárlatos és javíthatatlan (tehát nem a kefével volt a gond ott sem)


keri

Pontosan. Az energia megmaradás törvénye MINDIG működik. Ha ezt szem előtt tartjuk, akkor nem tudnak átverni minket ilyen cégek a jól hangzó hülyeségeikkel.

A kondenzációs kazán fizikai hatásfoka sem 110% természtesen, csak az égés egységnyi hatásfokát határozták meg elavult módszerekkel, ehhez képest jobb csak...ami persze tényleg jobb mint egy hagyományos kazáné, bizonyos körülmények között.

A hőszivattyú sem a semmiből nyeri a plusz energiát. A környezetéből elvonja azt a többletet, ami a mi szempontunkból nyereség, de a teljes fizikai rendszert nézve nem lesz 1nél nagyobb a jóság.


keri

De ha nem akarsz olvasni, akkor ezekben a videókban is kb. minden felvetésedre választ kapsz.

https://youtu.be/zQCmPZ3yv9s
https://youtu.be/1vSDbgBgNKM
https://youtu.be/tp4a2rHqN2U
https://youtu.be/XwSi-Q3NtlY


Ettől függetlenül én látok rációt a hidrogénes technológiában is, de nem úgy ahogy arról sokan álmodoznak róla, hanem az akkukkal párhuzamosan használva, kb. ahogy ez a kutató is elmondja:

https://youtu.be/mD1PhoGqf8U

Rabb Ferenc