Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Napelem, napkollektor és szélgenerátor. Technika és készítés

Indította rty42, 2025 szeptember 20, 12:58

Előző téma - Következő téma

remrendes

Szerintem egy 4-es BMW-ben nem magasabbak a biztonsagi kovetelmenyek, mint egy 4-es BMW-ben :)

keri

Vannak viszonylag olcsó kínai inverterek amik kezelik ezt a feszültséget, és univerzálisan bármit rájuk lehet dugni. Napelemet, aggregátort, akkut, szélturbinát.
Én ilyenben gondolkodnék, de nem szívesen bontanám meg egy villanyautó erősáramú szigetelését....persze ismerek olyat aki megtette egy Hyundai Kona esetén.


Nekem egy 11kWh-s LiFePO4 akkum van 48V-al és az említett kínai inverterrel. Erről tegnap 8 órán keresztül tudtam fűteni klímával és üzemeltetni a lakást. Klíma nélkül napokig elég. Ha meg közben kisüt a nap, akkor fel is töltődik az akku. Ha nem süt ki akkor visszakapcsol a hálózatra automatikusan.

Illetve még régebben vettem egy 600W-os invertert a fűtés tápellátásához, ami tápot ad a vezérlésnek és keringető szivattyúnak, de áram szünet esetén használtam már az internetes router, TV, világítás, számítógép táplálására is, kényelmesen bírta, és 12V 200Ah akkuval bírta a fél napos kimaradást.

remrendes

Valaki megdontotte a Porsche 919 nurburgringi rekordjat?

keri

A BMW univerzális platformot épített, amibe berakja a hagyományos motort és az akkusat is.
Ezért nehéz mint a sár. Ez inkább a BMW "érdeme" nem az akkué.

keri


remrendes

Pontosan, azonos platformon bo 400kg-mal lett nehezebb az elektromos valtozat mint egy benzines.

keri

Akku igaz hogy 300kg, de 200kiló kacatot meg kiszórtak belőle. Hogy a BMW béna és nem tudta ezt megcsinálni, ismétlem, nem az akkus technológia problémája.

Dacia Spring 970kg-ja sem illik a képbe.

remrendes

Az. Kb annyira elektromos, mint egy mostani F1-es auto, csak ott KERS-nek nevezik. A benne levo 2kWh koruli akkuval messzire nem jutna.

hostya

Ha már szóba került a kondenzációs kazán.
 
"Tehát nem hülyeség a dolog. Más kérdés hogy szerintem durván túlárazottak a hagyományos kazánokhoz képest a kondenzációsok."

Az csak az egyik baj hogy túlárazottak, a másik baj az hogy évek óta csak kondenzációs kazánt lehet kapni/beépíteni.

"A másik gond, hogy a kondenzáció alacsony elmenő víz hőmérsékletnél tud csak bekövetkezni. Vagyis a magasabb hőmérsékletet igénylő hagyományos radiátorokkal nem fog működni.

Működik az a magasabb hőmérsékletet igénylő hagyományos radiátorokkal is, csak éppen nem érvényesül a kazán 100+ %-os hatásfoka..
Tehát ugyanúgy működik mint a régi hagyományos kazán, azzal a különbséggel hogy sokkal bonyolultabb a felépítése és ezért sokkal drágább is.. [#rinya]
Aki meg nem akarja a teljes fűtésrendszert lecserélni,(mert felesleges) hanem csak a kazánt, annak szembesülnie kell azzal is hogy az új kazánhoz új kéményt is kell építeni..

2f428kduf


2f428kduf

Az akkuban (elemekben is), NEM jönnek ki az elektronok, hanem átmennek a katódbol az anódba, miközben munkát végeznek. Az akku súlya ugyanannyi, ha üres, ha tele. Ha most valaki a víz veszteséget forszírozza, arról meg lesz  véleményem. Normál üzemben olyan nincs.


000000000


000000000

Köszönöm, A Teslákat ismerem, de az nekem soha nem kellett és nem is fogok soha venni.

000000000

Nem, nem hiszem a WLTP adatokat, de csak azzal lehet összehasonlítani autókat a saját tapasztalat mellett. Én kipróbálok minden kocsit vásárlás előtt. Minden kocsit el szoktam kérni egy hétvégére és kipróbálom, nem csak fogyasztását hanem a pakolását is meg mindent amit lehet. A BMW i4 e40, amit vettem, az KEVESEBBET fogyaszt az én körülményeim szerint, itt nálunk mint a WLTP adata. A fogyasztás attól függ ki vezeti, hol, mennyi a forgalom, egyenletesen vagy nem egyenletesen mehet, hogy használja a B váltást, "gázt" nyomja vagy automatikusan megy... stb. De teljesen mindegy, mert ha valaminek a fogyasztását nézed és hasonlítod autókat akkor csak a WLTP adatokat tudod nézni, találgatni butaság. A WLTP ma sokkal precízebb mint azelőtti adatok, amiket minden gyár úgy adta meg a fogyasztást igazán ahogy nem szégyellte magát, tehát hazudtak sokan.

WLTP adatok között is van különbség, pl. a Nissan Leaf nagyon hazudik, legalább is ami nekünk van, mert az sokkal többet fogyaszt mint ami az adatai. Csak azt tudom hogy a BMW 330e (jelenlegi autóm) az nem hazudik, és az i4 e40 sem. Azon kívül a Kia Niro EV, és EV6 lett próbálva és azok is jól mutatják. Több autót jelenleg nem ellenőriztem, csak papíron.