Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Napelem, napkollektor és szélgenerátor. Technika és készítés

Indította rty42, 2025 szeptember 20, 12:58

Előző téma - Következő téma

Csuhás


jani300

Köszönöm a válaszokat !
A megerősítést külön köszönöm ,hasönló véleményem volt :)

000000000

Meg fogom bánni...?

[yt]o77TEbYMdlA[/yt]

Egy hónappal ezelőtt rendeltem, egy év múlva jön, így fog kinézni kívül is belül is, ez a színe. A különbség hogy egy hét után kicsit változtattam, kicseréltem a fényszórókat lézerre, azok kicsit másképp néznek ki de nem kértem új videót. Mintha Trabantot vettem volna 1973-ban, hosszú a várakozási idő jelenleg, mint akkor a Trabantra. De legalább nem kell előre kifizetni mint a Trabantot kellett, bár az nekem soha nem volt.

Minden BMW motorja szénkefés csúszógyűrűkkel, azon kicsit gondolkoztam menyire lehet jó, de egy-két perc után beláttam hogy nem kezdők, már régóta gyártanak elektromos autót ezzel a megoldással, és problémákról nem hallottam. Ennek a motornak az az előnye hogy nem permanens mágneses, és így ha üresbe forog akkor könnyebben forog, tehát nem fogyaszt áramot lefelé és így az általános fogyasztása alacsony. Generátornak is jobban működik mint a kefementes.

Tehát ez van, a jelenlegi autóm az utolsó benzines, de az is hibrid, és hétköznapi utazásra (munkába oda - vissza) elég az akku. Többet nem veszek fosszil hajtásos autót. A csendet szeretem, és még akkor is ha a jelenlegi autó benzinmotorja is nagyon csendes, az elektromos motorja még csendesebb.

Politizálni nem szabad, de én örülök hogy itt kormányváltás lett, [#taps] ezek meg fogják oldani a sok problémákat amiket az zöld/piros előző kormány okozta. Szeretem a nap és szélerőműveket, de kell a víz és a nukleáris energia is, azokat pedig a zöldek nem engedték kifejleszteni, így sok problémák lettek volna hamarosan ha újra nyertek volna szeptemberbe, amikor itt volt a kormányra szavazás.

000000000

Idéz1 m3 földgáz=0,73 kg földgáz.
1 kg Földgáz=1,36 m3 Földgáz.
1 kg Földgáz=1,6 liter Benzin.

1,6 liter benzin = 1,184‬ kg
1 liter benzin = 0,74 kg

ebalint


Csuhás

Hiába szereted a zöld energiát, de már egy évtizede nem lehet szélerőművet építeni, pár napja már kicsi naperőművet sem érdemes, Paks2 a jelen állás szerint nem lesz, a meglevőnek hosszabbítjuk újra az üzemidejét. Lakóház szigetelést se igazán támogatnak. Szvsz jobb lehetne a zöld piros változat, ebből a szempontból is.

remrendes

Vagy igen, vagy nem. :) Az en felhasznalasomra ez alkalmatlan, de sokan vannak, akiknek eleg, vagy raernek toltogetni.

remrendes

Rosszul emlekszel. :) Az ellenallasfutes hatasfoka kozel 1, ami nem rossz, de annyira nem is jo, ha azt nezem, hogy egy klimanak a josagi foka pedig 4 korul van.
Az indukcios kazan gondolom olyan, mint a tuzhely, nem lehet sokkal jobb, mint cekasz.

jani300

A kondenzációs kazán is 110 százalék hatásfokú , hiába ,az új technikák jobbak :)

Szalai György

,,A csendet szeretem"
Ó, de egyetértek veled ebben. Ezt szerettem a vitorlás hajózásban és most az erdőjárásban is.

A szénkefés kontra kefementes motor előnyeiről és hátrányairól az ipari felhasználás alapján más véleményem alakult ki.
Gondolom, a fizika az autók esetében is ugyanúgy működik.


PSoft

[#heureka]
Ez meg, csak mag nélküli szilvából lehet.
Mer ugye ott, a mag helyén is szilva van. [#vigyor2]

hostya

[#eljen]  [#nevetes1]  [#finom] [#vigyor2] [#wave]

RJancsi

És mennyire környezetbarát az akku előállítása és újrahasznosítása? Mert erről mélyen hallgatnak a villanyautó hívők. Arról nem is beszélve, hogy az akkuk miatt sokkal nagyobb az autók tömege, ami fokozott gumi, fékbetét/tárcsa és útburkolat kopást eredményez. Ami sokkal környezetszennyezőbb mint egy fosszilis motorú ám könnyebb autóé. És szerencsés az az ország, ahol van elég szélerőmű az éjszakai autó töltéshez, mert éjjel amikor a többség tölti az autóját a napelemek nem igazán hatékonyak. Attól meg, hogy nem a kocsi végén, hanem kilométerekkel távolabb egy fosszilis erőmű állítja elő a villanyt még nem lett sokkal zöldebb a végeredmény.

Azt nem értem, miért nem a hidrogén hajtást (akár a belsőégésű akár az üzemanyag cellást) fejlesztik? A gáz sokkal jobban tárolható mint a villany, semmivel sem veszélyesebb mint a mostani gázos autók. Sőt! A német műegyetem kutatása szerint a hidrogén kevésbé veszélyes egy tűznél vagy robbanásnál, mert sűrűségénél fogva felfelé száll (a lángokkal együtt), míg a hagyományos LPG szétterül a földön több 10 méteres lángpaplant hozva létre.

fisrcxuk3

Meg fogom bánni...?
Szerintem nem.Konkrét válasz nem létezik.
 Figyu;Ezen van még index?[#nyes]