Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Napelem, napkollektor és szélgenerátor. Technika és készítés

Indította rty42, 2025 szeptember 20, 12:58

Előző téma - Következő téma

PSoft

Valamit nem értek...

Lehet, ezen a "fos sárga"(keri után, szabadon)[#nyes] fórumon...egyedüli villanyautós vagy? [#nemtudom]

hostya

"A fizetős töltés az alapja a normális szolgáltatásnak, mert az ingyenesnél a potyázók miatt nem lehetett tölteni,..."

Vajon kik lehettek azok a potyázók..??[#nemtudom]

2vkx6unz

A belvilágával kapcsolatban nekem is van kifogásom. Ennél azért több kapcsoló kellene, de értem a mögöttes szándékot is. Ha amúgy is várni kell a töltésre akkor legyen mivel szórakozni, kell egy jó nagy kijelző. Azt, hogy mindenki vigye a saját tabletjét nem tudom elfogadni mert akkor előjönne a kompatibilitás, és a teljesítmény kérdése.
Amúgy meg ah önvezető lesz akkor meg kormány is felesleges lesz ;) bár ez még odébb van.

Én a csendet tudom nagyon értékelni egy plug-in hibridben míg villannyal megy... Teljesen elektromost még nem próbáltam, páne nem egy erőset, de hasonló lehet mint a hibrid csak jobban megy.

RJancsi

Képzeld elolvastam. És semmi sem utalt arra, hogy origo-s cikk lett volna. De te ezt nyilván jobban tudod.

RJancsi

Azzal kapcsolatban semmi kifogásom sincs, hogy legyen nagy kijelző a kocsiban (akár több is). A Skodánkban is LCD van a kormány mögött (elég szabadon állítható a kinézete), és a középkonzolon is. Utóbbi érintős. Viszont kulturáltan bele van integrálva mindkettő a műszerfalba és nem elérakva mint egy konyhapultra tett lapos TV. A Tesla kb. ennyi energiát fektetett a kijelző kialakítására.

hostya

"Jóval nagyobb élettapasztalatoddal menni villanyautós kilométer is van mögötted?"
===
Nevetni fogsz...
Kb. 20-25km.[#vigyor4]  Egy BMW i3-al, ami egy teszt autó volt.. 2015-ben.
Induláskor az akku kb 50%-os töltöttségi szinten.

Kb 30-40 percig vezettem,ebbe volt városi forgalom,meg volt benne lakott területen kívüli 100-120km/ó-ás száguldás is sík úton. (értsd: semmi emelkedő)
Amikor kiszálltam a városban, direkt megnéztem - az akku 30%-nál volt..

40perc alatt= 25km > az akkutöltöttség 20%-ot csökkent..
Nekem ennyi elég is volt az elektromos autó tapasztalatból.
Igaz nem Tesla volt, csak egy BMW i3 + az is 2015-ben..

"Hány igazi villanyautóssal beszéltél erről?"
====
Eggyel se..
Engem meggyőzött az az 1 promóciós tesztvezetés..

PSoft

IdézVajon kik lehettek azok a potyázók..??

Nem is tudom, de...
Egyesek akkoriban látni véltek egy Józsibácsit', egyik remegős kezében kampósbot, a másikban bádogvödör.
Hallotta ott ingyééé' van...ment villanyt lopni.
Mások, más alkalommal, a feleségét Julist' is látták a locsolókannájával, ugyanott...

2vkx6unz

Nos ebből az adatmennyiségből pár kérdésre nincs válasz, de
amire van az kb 125 km egy feltöltéssel: nos ez városi használatra amire az autó tervezték szerintem elégséges. Tény, hogy nem egy autós "sváci bicska" amivel mindent meg lehet oldani, de ugye az I3-t 21-42kWh akkucsomaggal gyártották 150-310km hatótávolsággal. Vagyis a paraméterek alapján egy kis akkus verzió lehetett.

keri

Nem tudom, de eléggé egyedül érzem magam.[#nemtudom]
A villanyautós fórumon mindenesetre nem találkoztam HobbyCncssel.

keri

Van olyan hogy töltési etikett. Ennek főleg az ingyenes töltők idején volt jelentősége, mert ez biztosította, hogy akinek fontos, az tudjon tölteni.

De voltak akik nem tartották be.
Nyilván mindenki szeret ingyen őtikézni, akkor is ha 100forintot tölt csak bele az autóba, de egyrészt feleslegesen nem hagyjuk ott az autót, ha mégis, akkor kiírjuk az elérhetőséget.

Van aki ezt sem tartotta be, lazán otthagyta folyamatosan, mint valami privát töltőn mert a közelben lakott és jobb mint a saját áram.
Másik ilyen társaság a GreenGo-s közösségi autók voltak, akik szintén kisajátították a töltőket, és oda se engedtek senkit.

Én pl. soha nem mentem el csak úgy tölteni, mert ingyen van.
A Lidliben meg az IKEA-ban amíg vásároltunk, ott van töltő főleg ezeken töltöttem, de ezek meg erre valók.
Annyira olcsó tölteni otthon is, hogy nem igazán érdekelt hol töltök, csak a kis akku miatt soha nem árt az extra villany.

keri


PSoft

Én is úgy látom... :)

De végülis, nem vagy egyedül!
Illetve...ezen a fórumon nem vagy egyedül, aki úgy tűnik hogy egyedül van. [#kacsint]

IdézA villanyautós fórumon mindenesetre nem találkoztam HobbyCncssel.

Itt viszont, volt régebben hobby CNC-s aki villanyautót épített.
Még talán...topikja is volt neki. [#nemtudom]

keri

Egy jobb PHEV azért már elég jól visszaadja a villanyautózás jó oldalát, bár az igaz hogy a hatótávon túli autózás problémáit nem lehet megtapasztalni vele.
Ezért kiválló kapudrog [#vigyor]

keri

Hozzád hasonlóan az origós cikkben állítottak csak ilyet hogy 5-6 évre tervezték.
A villanyautós cikkben leírták hogy az egyre több utólagos frissítés megtöltötte és egy log file írkálta feleslegesen, ezért fáradt el a memória, de ezt úgy látom nem sikerült befogadnod.

RJancsi

Tudod mit nehéz befogadnom? A te mérhetetlen lekezelő stílusod. Nem tudom mire fel képzeled magad ennyire tévedhetetlennek, de van rá megoldás. [#mf3] Ha képes vagy befogadni ezt, akkor tudod miért nem kell erre válaszolnod.