Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Napelem, napkollektor és szélgenerátor. Technika és készítés

Indította rty42, 2025 szeptember 20, 12:58

Előző téma - Következő téma

2f428kduf

A villanyautóhoz.Képzeljük el, lesz olyan jó, mint a Daciám. Egy tankkal megtesz 1000 km-t, egy trapban elmegyek Dijonig (1600 km). Számoljunk 50Kw-os motorral, 10 óra hosszan az 1000Km-ért.  Az 500Kw-óra. Az 1 órai "tankolás", épp, hogy elviselhető. DE!! Ha 1 óra alatt akarsz 500Kw-nyit tölteni, az 500Kw, 1 órán keresztül. Az kis híján 800 amper, fázisonként, Az 1 óra alatt beáll még 9 tankolni.Az 5Mw. Csak a Paks II. mellett megy, és ez csak 1 TankStelle. A többi 10000???Hatásfokot- egyéb veszteségeket nem is számoltam.

onagy

A megközelítésed kissé sarkított, véleményem szerint. A napi közlekedési távolságunk jellemzően 100km alatti, mondanám inkább 50km alatti. Ha ezen a távon átlagolunk, 20-30kWh-nál több nem kell. Az meg egy megfelelően méretezett napelemrendszerrel úgy is kivitelezhető, hogy marad még a háznak is elég. Naponta.
Nem vagyok elfogult az elektromos hajtású gépjárművek terén, a megújuló/zöld energiák terén annál inkább. A társadalmi konszenzus még nem alakult ki ezen dolgok mentén, tekintettel arra, hogy jelenleg a középosztály/gazdagok kiváltsága ez, a többség számára elérhetetlen, rálátása minimális és ismeretei hiányosak. Ez természetesen változni tud.
A jelenlegi energiaellátó rendszer/infrastruktúra rövidtávon (2-5év) képtelen lesz kiszolgállni ezt megnövekedett igényt, így az önszabályzás visszatereli a normalitás medrébe a dolgokat, úgy, ahogy ezt az olajválság is tette annak idején.
Ugyanakkor van, aminek örülni is lehet: az energiahatékonyságról (akár megtermelés, akár elfogyasztás), környezetszennyezésről egyre többet vitázunk (itt is), ezáltal fejlődünk, tanulunk, alkalmazzuk.
Ahogy egykoron a mosógép megjelenése nem tette haszontalanná, szükségtelenné a nők létét a családban, így ez sem fogja a benzinkutasokét, olajbányászokét.
Szerintem egyszerű marketingfogás csupán a széndioxid kibocsátás szemszögéből mérlegelni a dolgot, figyelmen kívül hagyva az össztársadalmi hasznát.
O.

onagy


2f428kduf

A vázolt gondolati kisérlettel csak azt a véleményemet kívántam bemutatni, hogy a villamos autó városi autónak megfelel MAX. 100 Km akciórádiusszal. A fejlesztők nem azt szorgalmazzák, a több 100 Km-t célozzák. Ez persze jelentkezik az árban is. Kisebb, olcsóbb már most is kelendő lenne. Az "öntöltő" meg fából vaskarika, hisz a motor tölti az akkut, a kis gépcsoportra jellemző nem a legjobb hatásfokkal. Ez a fajta auto jellemzően az az eset: Piszkoljunk a szomszéd ajtaja elé.

keri

Igazából van. Tény hogy nem akkora a kínálat mint egy hagyományosnál, de van minden.
https://villanyautosok.hu/2021/01/20/elektromos-auto-arak-es-kinalat-2021-ben/

Ehhez képest Európában a Renault Zoe a legnépszerűbb (a legolcsóbb nagy akkus), és a lista élén sem a kis akkus autók vannak, azok a végén kullognak, hiszen ezeknek korlátozott a felhasználási lehetősége, és igaz hogy olcsóbb, de kicsit hozzátesz az ember, akkor már kaphat egy olyan autót, amivel bárhova elmehet(még akkor is ha többen ezt nem értik), és be is fér rendesen a család meg a csomagok. A kis akkusok csak második autónak jók vagy olyanoknak, akik szökő évente hagyják el a várost.

https://villanyautosok.hu/2021/02/04/europaban-140-ot-nottek-a-villanyauto-eladasok-2020-ban/

keri

Azért van pár hiba a számításodban.
160-as átlagot semmivel nem fogod tartani.
Nekem motorral egyszer sikerült, de nem embernek való tempóval.
50kW-ot sem fogyasztanak a villanyautók....bár ha 160-as átlagot csinálsz akkor igen, mert ennyit 200-as tempónál fogyasztanak [#nyes]
Ha meg ennyire sietsz, akkor ülj inkább repülőre, ne veszélyeztesd 10 óra extrém sebességű pihenők nélküli  vezetéssel mások életét!!![#boxer]

A Tesla Model3 pl. 130km/h-t 190Wh/km fogyasztással viszi.

Aztán meg senki nem töltöget út közben egy órát. 15-30-percet szoktunk tölteni, mert a töltöttség növekedésével csökken a felvett áram is. Ez meg pont kényelmes pihenő. Általában az emberi tényező nyújtja meg ezeket a megállásokat, nem az autó töltése.
Célállomáson meg van idő töltögetni amíg kipihenjük az út fáradalmait.

keri

"Szerintem aki ezen a fórumon tartósan jelen van, a legritkább esetben "ragaszkodik a megszokott dolgokhoz" "


Igen, ezért ne lehetett a régi fórumnak a fos sárga színét sem megváltoztatni mert olyan jól fogadják a változást a tagok [#nevetes1]

remrendes

Azért túlkínálat nincs. Gyakorlatilag e-Up-ból már csak a készleten lévő modellek vannak, az ID.3 pedig kb kétszer annyia kerül. Citigot sem lehet már konfigurálni, csak Enyaqot, 16M-tól. Ami használható méret, abból szinte csak 50kWh+ verziók vannak, pont ez a rossz irány.

2f428kduf

A 10 órát csak a könnyebb számítás miatt írtam, Dijonig 13-14 óráig tart az út, kicsit több mint 100-as átlag, ezt csak a németeknél lehet, Ausztria és Franciaország szeret büntetni. Közben tankolni kell, de az csak max.10 perc, és nem 1 óra. Távolsági utakra, szerintem belsőégésü motor alkamas, nem is beszélve a vázolt töltési teljasítmény szükségletről. Ezen a teljasítménynél a villany-auónak is ki kell izzadni a megfelelő teljesítményt: légellenállás-menet ellenállás, et ct. A fizika NEM hazudik. Persze, ha napokig akarom ezt az utat megtenni, nem egy nap alatt, akár lovas postakocsival is mehetek, ha van még ilyen.

2f428kduf

Még valami: az emberek teljesímény-képessége különböző, az átlag mindig hazudik. lásd az 1.75 gyerek. A jelzett utat nem egyszer megtettem, hiba nélkül, végig autó-pálya. Visszafele rosszabb, oda, jön veled a Nap, 6-7 óra tájban ott még világos van, vissza nem indulhatok korán ( kb 5 helyett 7 óra óra), már sötétben érek Magyarországra. Itt magyarok közlekednek, veszélyesebb.
A továbbiakban nem kívánok vitatkozni a hívőkkel, csak gondolatként vetettem fel: A villany autó helyi közlekedésre való.


keri

Szerintem te vagy a hívő.[#nemtudom]
Tapasztalat meg után nézés nélkül alkotsz véleményt, és képtelen vagy belátni, hogy nem pont úgy vannak a dolgok ahogy elképzelted.

Értem én hogy elfogytak az érveid, és ez bosszantó, de ettől még nem kell személyeskedni.

remrendes

Azért ezt is hallgasd végig. Kb Dortmund -> Budapest, (a forgalomnak köszönhetően csak) +4,5 óra és mint mondja volt, hogy 10% alatt ért oda a töltőhoz.

hostya

Ez is csak egy promóciós videó a sok közül..

Engem mint átlag magyart nem győzött meg arról hogy vegyek egy TESLÁT, mert azzal ilyet is meg lehet csinálni..!
- Nem is tudnék venni a nyugdíjamból. (a megtakarításomat meg nem akarom erre áldozni..)  
Én a 16éves G-Astrával is megtettem ezt a távot, igaz többe  került a tankolás..
Az is igaz hogy az úton kipöfögtettem valamennyi CO2-t az úton,(-a tesla meg semmit-) de a TESLA tankolásakor a konnektorból töltött villany előállítását végző erőművek pótolták a tesla eme "hiányosságát".. ;)
De..
- Menyibe van ma egy ilyen TESLA..?? - az én G-ASTRAm 2004-ben 3milla  volt szalonból véve.
Kíváncsi lennék hogy ennek a mai(nemtudom hány millás) TESLÁNAK mennyi lesz a szervizköltsége (akkucsere,elektronika csere,(-mert az elektronika is el tud ám romlani-)stb. 16év múlva.. (azt én már nem biztos hogy megérem, de lehet hogy a TESLA sem ).