Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Napelem, napkollektor és szélgenerátor. Technika és készítés

Indította rty42, 2025 szeptember 20, 12:58

Előző téma - Következő téma

keri

Mint mondtam, jelenleg a még jó akkut jó áron el lehet adni, akár részletekben is, lévén elég magas értéket képvisel.
Teljesen használhatatlan akkut meg a gyártónak kell átvenni hatástalanítást intézni.
De ez sem gond igazán, legfeljebb a környékeden nem tudnak róla.
A Gödi Samsung SDI akkugyárnak van saját újrahasznosítója, ott boldogan beveszik. Persze nem ilyen mobiltelefon méretű akkukat.
Azt én simán az akkuboltban odaadtam ő külön gyűjti és úgy viteti el ha összegyűlt egy csomó. De a barkácsboltokban is szokott ilyen lenni.
És az újrahasznosítás sem egy ördöngősség.
Ólom akkunál a mérgező anyagok miatt kicsit valóban körülményes, de lítiumnál nincs ezzel probléma.

Ledarálják, szárítják, szeparálják, az elektrolit gőzöket kondenzálják és szintén újra hasznosítják.
Ez itt pl. a VW újonnan megnyitott újrahasznosító üzeme.

[yt]Qi8Y2lF7Luw[/yt]

keri

[#nyes]
Emberek egy része nem bírja a változást, a megszokottól eltérést. És ez nem is ész, kor, vagy végzettség függő.

Emlékszem amikor elkezdtek terjedni az injektorok az autókban. Mekkora hülyeség nem lehet benne úszószintet állítani. Aztán kiderült sokkal jobbak, megbízhatóbbak, minden kezdeti hátrányuk ellenére.
Amikor megjelentek a számítógépek. Az is úri huncutság volt, "nem jó semmire csak játszani", "minek az neked fiam, költötted volna inkább a pénzed értelmes dologra"
Ugyan ez volt a mobiltelefonoknál, okostelefonoknál, kompakt fénycsövekre, LED lámpákra, vezetés támogató rendszerekre, de a biztonsági övre is.

onagy

Az 1923-as Kaufman-villamosítási törvény , vagy röviden a Kaufman-törvény volt a New York-i államgyûlés által elfogadott törvény , amely 1926. január 1-ig elrendelte New York összes vasútjának villamosítását. A szavazás után, de még a kormányzó aláírása előtt, a vasút nyilvános és politikai kampányt indított a törvényjavaslat blokkolására. Az aláírási határidő előestéjén a Baltimore & Ohio, a New York Central, a New York, a New Haven & Hartford és a Long Island vasút képviselői Albany-ba gyűltek egy utolsó pillanatban Al Smith-szel. Megemlítették az átalakítás leküzdhetetlen költségeit (30 millió dollár a LIRR esetében) és a városi vasút villamosításának veszélyeit.  Kaufman hozta saját polgári aktivistákból és üzletemberekből álló pártját, és érvényesült: Smith másnap, 1923. június 2-án, szombaton írta alá a törvényjavaslatot.
A fenti idézet/részlet a Wikipédiából, a helyzet pedig napjainkat idézi, ahogy ezeket a változásokat a társadalom nehezen emészti meg. A megújuló energiák és elektromos járművek szinergiája már létrejött a jelenben, létjogosultságuk kétségtelen. Szerintem csak a "savanyú a szőlő" helyzete áll fent sok honfitársamban.
O.

remrendes

Az több, mint tízszer annyi, mint amit az összes gépjármű termel Budapesten egy évben. Tippre, vetekedne az országos mértékkel is.

RJancsi

"degradáltad a visontai erőművet,bányát, áttételesen az ottani dolgozókat a természet ellenségének állítva be"

Talán próbálj meg arra szorítkozni amit leírtam, az üldözési mániádból fakadó önérzeted nem a fórumra tartozik.

Azt azért elismerheted, hogy az ország CO2 kibocsátásának a 14%-a a visontai erőműből származik nevesítve évi 6,6 millió tonna CO2-t ereget a levegőbe. Emellett termel még 1,4 millió tonna veszélyes hulladéknak minősülő pernyét (hamut) és 250 ezer tonna salakot is. Ez is lerakóba kerül, semmire sem lehet felhasználni ráadásul gyengén radioaktív is.
Ezzel szemben pl. a váci cementgyár évi 460 ezer tonna CO2-t bocsát ki de tervei között szerepel 2030-ra ennek a lecsökkentése is. Emellett a CO2 kibocsátás mellett több. mint 1,2 millió tonna cementtel látja el az építőipart.

farkasl

Szerintem hosszú távon szinte teljesen mindegy, hogy milyen szélyautókkal közlekedünk. Mostanság (2018-2019) évente kb 90-95 millió új gépkocsi kerül piacra. Ennek kb 70-75%-a   személygépkocsi. 2000 és 2018 között néhány visszaeső évtől eltekintve (2008, 2009, 2018, és gondolom 2020) a szűk 64 %-kal nőtt a termelés (58 374 162 ról 95 634 593-ra) ha hosszú távon megmarad a növekedés trendje szinte mindegy, hogy milyen hajtású gépkocsik készülnek. A hajtásmódtól függetlenül lehetetlen ennyi gépkocsit környezetkímélő módon legyártani és használni. És ez persze igaz a lakásokra, minden tartós fogyasztási cikkre, kedvenc kütyüinkre, de az élemiszerre, a vízre, szóval mindere, ami a mostani életmódunk szerves része.

Ebből a spirálból az emberiség saját jószántából nem fog kilépni. Soha nem volt még példa arra, hogy bármilyen tudományosan bizonyított racionalitás hatására százmilliós,  milliárdos tömegek alapvetően változtattak volna az életmódjukon.

Lesz persze megoldás, de azt nem az emberi racionalitás, hanem a természet diktálta kényszerek generálják.

Személy szerint biztos vagyok ebben és teljes tudathasadásban egyrészt kíváncsi vagyok ezekre a megoldásokra (mi fog történni, mikor és hogyan?) másrészt azért imádkozom, hogy én már ne éljem meg.

hostya

Melyik cikket kellene elolvasnom hogy meg legyek győzve..?
Mert a https://villanyautosok.hu/-n nagyon sok van..

keri

A létezés környezetszennyező.

De azért ne próbáljunk javítani ezen, merthogy nincs még meg a tökéletes megoldás, csak simán jobb? Egy hosszú utat csak apró lépésenként járhatunk végig.

Ráadásul ha a bébifókák épp nem érdekelnek, akkor is a villanyautók k...ot jók, akkor is ha még vannak hátrányaik, és drágák, mint minden új technikának szokása ez.

keri


farkasl

Nincs bajom se a bébifókákkal, se a villanyautóval Villanyautót szeretnék, ha másért nem, kíváncsiságból. Bébifókát kíváncsiságból se szeretnék.

Én ugyanúgy a technikai civilizáció terméke és rabja vagyok, mint te. De van olyan érzésem, hogy a technikai civilizáció okozta bajokat első sorban nem a technika eszközeivel lehet  megoldani.

Bizonyított tény, hogy egy energiatakarékos technológia megjelenése,lásd LED világítás, globálisan nem fogyasztáscsökkenést eredményez, hanem fogyasztásnövekedést. Ma egyszerűen így működik az ember. Ezen az új technológiák nem segítenek, mert nem a technológia okozza a fogyasztásnövekedést, hanem az ember tobzódása a fogyasztásban. És éppen ez az, amiröl kurva nehezen mondunk le. Én is. Szeretem az új dolgokat.

keri

[#nyes]
Emberek egy része nem bírja a változást, a megszokottól eltérést. És ez nem is ész, kor, vagy végzettség függő.

Emlékszem amikor elkezdtek terjedni az injektorok az autókban. Mekkora hülyeség nem lehet benne úszószintet állítani. Aztán kiderült sokkal jobbak, megbízhatóbbak, minden kezdeti hátrányuk ellenére.
Amikor megjelentek a számítógépek. Az is úri huncutság volt, "nem jó semmire csak játszani", "minek az neked fiam, költötted volna inkább a pénzed értelmes dologra"
Ugyan ez volt a mobiltelefonoknál, okostelefonoknál, kompakt fénycsövekre, LED lámpákra, vezetés támogató rendszerekre, de a biztonsági övre is.

keri

É a növekedést a világítás okozta?
Nekem most 200W kb. az egész családi házam világítás igénye.
Régen a pincémben ez egy izzó teljesítménye volt, most meg ennyiből fényár van.

remrendes

Az több, mint tízszer annyi, mint amit az összes gépjármű termel Budapesten egy évben. Tippre, vetekedne az országos mértékkel is.

Szalai György

Nem a világítás okozza, hanem a hozzáállás. (De sok dupla betű van ebben.)
A kétszázwattost gondosan lekapcsoltam, ha csak öt percre máshová mentem, mert madzagon húzta ki a pénzt a zsebemből.
Most a ledes meg egész nap világít. Minek kapcsolgassam, alig fogyaszt.
Na jó, eltúloztam a hasonlatot, de az energiatakarékos dolgok nem a spórolásra ösztönöznek.
Le kéne mondani a pocsékolás luxusáról, de az csak kényszerből megy.
Nem pocsékolás, a létfenntartáshoz szükséges dolgokra fordított energia. De minden más az. A hobby cnc is pocsékolás, ha kiköveznek is a faluból ezzel a véleményemmel.
Ha így nézem az egész technikai civilizáció pocsékolás, mert nem közvetlenül a létfenntartást szolgálja.
A technikailag fejlett emberiség mentálisan és spirituálisan retardált lett.

farkasl

Szerintem hosszú távon szinte teljesen mindegy, hogy milyen szélyautókkal közlekedünk. Mostanság (2018-2019) évente kb 90-95 millió új gépkocsi kerül piacra. Ennek kb 70-75%-a   személygépkocsi. 2000 és 2018 között néhány visszaeső évtől eltekintve (2008, 2009, 2018, és gondolom 2020) a szűk 64 %-kal nőtt a termelés (58 374 162 ról 95 634 593-ra) ha hosszú távon megmarad a növekedés trendje szinte mindegy, hogy milyen hajtású gépkocsik készülnek. A hajtásmódtól függetlenül lehetetlen ennyi gépkocsit környezetkímélő módon legyártani és használni. És ez persze igaz a lakásokra, minden tartós fogyasztási cikkre, kedvenc kütyüinkre, de az élemiszerre, a vízre, szóval mindere, ami a mostani életmódunk szerves része.

Ebből a spirálból az emberiség saját jószántából nem fog kilépni. Soha nem volt még példa arra, hogy bármilyen tudományosan bizonyított racionalitás hatására százmilliós,  milliárdos tömegek alapvetően változtattak volna az életmódjukon.

Lesz persze megoldás, de azt nem az emberi racionalitás, hanem a természet diktálta kényszerek generálják.

Személy szerint biztos vagyok ebben és teljes tudathasadásban egyrészt kíváncsi vagyok ezekre a megoldásokra (mi fog történni, mikor és hogyan?) másrészt azért imádkozom, hogy én már ne éljem meg.