Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Napelem, napkollektor és szélgenerátor. Technika és készítés

Indította rty42, 2025 szeptember 20, 12:58

Előző téma - Következő téma

remrendes

A Toyota idenre igerte a szilardtest akkumlator bemutatasat es 2025-re a szeriagyartast. Altalaban ok nem beszelnek a levegobe. Szoval ez meg talan meg is oldodik.
Mi van akkor, ha mondjuk egy komolyabb flottaval rendelkezo ceg atall villanyra, pl egy nagyvarosi Bardi vagy Unix a kb 20-30 autoval? Oda mar nem eleg a jelenlegi 32A-es halozatuk. Ennek a bovitesnek is van nem keves koltsege es nem keves CO2 kibocsatasa.
Persze minden megoldhato, anno a Nokiaba is dedikalt kabel jott a hoeromutol :)

keri

A villanyautó hülyeség, tehát úgy van és kész, mert te megmondtad.

jani300

Izé ...
Be kellene menni a kormányhivatalba hogy meguntam a Teslát hogyan tudom kivonatni a forgalomból végleg , hát kíváncsi vagyok .
Persze lehet Ibrahim megveszi ,kiviszi az országból ...

keri

Simán működik. GTK-s villanyautókkal szerinted mit csinálnak. Régen megvan ez oldva.

PSoft

Szenzációs ötlet! [#taps][#eplus2]
 
Te szeretsz odajárni, látogasd meg a hölgyeményt! [#kacsint]

keri

Szilárdtest akku létezik már egy ideje.
Ugye az lenne az előnye hogy nagy energia sűrűségű, nagy teljesítményű, olcsó, tartós.

Na pillanatnyilag ebből semmi nem igaz [#nyes]

Vannak nekem is a VW-nek szilárd test akkut fejlesztő cégnél részvényeim, mert én is hiszek benne hogy az lesz a logikus továbbfejlesztése a lítium akkunak (a szilárdtest akku ugyan úgy lítium akku, csak fejlettebb és takarékosabb a felépítése) de a Toyota szerintem hatalmasat hibázik, hogy erre vár, mert a többi cég szépen elhúz mellette a fejlesztésekben, és ez már több esetben bebizonyosodott hogy 100éves autógyárak is vért izzadnak a tömeggyártásban, hogy behozzák ezt a lemaradást.
És ugye nem arról van szó hogy ne tudnának gyártani, hanem az a kérdés mekkora haszon marad nekik.

jani300

Úriemberként szoktam viselkedni ..
De az igaz hogy szívesen veszem a lapot ,ha úgy adódik .
Sok mindenre fizetünk környezet terhelési díjat meg a bánat tudja még miket .
Persze átvert már a hatalom sok minden mással is :(

remrendes

Én annyira nem félteném a Toyotát. Messze a legtöbb hasznot termelő autógyártó. Amíg nem lesz 600+km hatótávú elérhető árú villanyautó(<30k EUR), addig nagytételben senki nem fogja venni őket. Egy nagyobb flottánál egyetlen egy dolog számít, a Ft/km.

keri

A holland tanulmány is eleve hazugságokra épül.
Bőven megvan mindegyik ilyen tanulmánynak a cáfolata csak az már nem érdekelt, annyira hogy utána nézz.

El kell fogadni hogy van egy olyan elég komoly gazdasági erővel bíró ipar, aminek az az érdeke, hogy minél inkább hátráltassa a villanyautók népszerűségének növekedését, mert nem érdekük a váltás. Minden nappal késleltetve dollár és euró milliárdok múlnak ezen, hogy minél tovább használhassák a meglévő gyártósorokat.
Bőven megérik az árukat az ilyen megrendelt eredményű tanulmányok, de magadat téveszted meg ha fenntartások nélkül elhiszed.

https://villanyautosok.hu/2021/01/06/a-nagy-agymosas-igy-szennyeznek-az-elektromos-autok/
https://villanyautosok.hu/2020/02/16/linkgyujtemeny-a-villanyauto-tobbet-szennyez-mint-a-dizel-vadakra/

remrendes

Ezek kamu cikkek, csak az elvakult, sötétzöld villanyautó-hívők próbálják menteni a menthetőt. Ilyet én is tudod mondani :) Kb annyi alapja van, mint az ellenérveknek.

keri

A villanyautó hülyeség, tehát úgy van és kész, mert te megmondtad.

uferi

Tisztelt fórumtársak!

Nem álhattam meg, hogy ne írjak én is egy hozzászólást, elsősorban azért mert vannak akik túlságosan a pálya széléről látják a dolgokat (lehet én is).

Szerintem az igazság pillanatnyilag valahol középtájon van, leírnám röviden, hogy miért: aki sokat utazik, megtesz havonta több ezer kilométert valószínüleg nagyrészét autópályán annak ma nem felel meg az elektromos autó mert télen nem teheti meg azt hogy 200-250 kilométerenként megáll 20-30-40-50 percre tölteni, annak pillanatnyilag a dízel motoros autó a megfelelő. Felhozhatom példának azt, hogy minden müveletet a megfelelő eszközzel illik csinálni: ha szöget szeretnék beverni,akkor kalapácsot használok, ha csavart akarok behajtani akkor csavarhúzót, meg lehet próbálni forditva is (a másik eszközzel) de az eredmény kínlódás lesz. Aki viszont 95%-ban a városban használja az autóját (vagy város közeléből ingázik) annak valószínüleg értelmesebb ma elektromos autót venni és üzemeltetni.
Hogy miért is: télen a fa és hulladékégetés utáni kibocsájtásban az autók következnek (az ipart nem számolom ide mert magánszemélyeknek nincs befolyása az ott történő dolgokra) sajnos aki nem engedhet meg magának többet, az kályhát használ, szemetet és fát (esetenként vizes fát) tüzel el amivel jelentős korom, hamu, kátrány jut a légkörbe. Aki megengedhette magának az átállt gázkazánra, maradt  a CO2 (széndioxid) és víz mint melléktermék, aki pedig még többet meg tud engedni magának az már hőszivattyut használ ami csak áramot fogyaszt aminek van közvetett számolható széndioxidkibocsájtása (mielőtt még valaki elkezdene ekézni pillantson bele az adatokba:https://www.electricitymap.org/zone/HU)

Ha tehát aki meg tudja magának engedni azt, hogy (nem olcsón) vesz magának egy elektromos autót, akkor mindenkiért tesz valamit, lehet hogy kicsi dolgot, de valamit tett ezáltal. (a közvetett CO2 kibocsájtás nem helyi lesz, hanem az erőmű környékén ami remélhetőleg településen kívül van)

Az elektromos autó üzemeltetése olcsóbb, sokan tudnának "tankolni" árammal  otthon, munkahelyen is.

Hozzáfűznivalóm lenne az elektromosautó kiégésével kapcsolatban: ugye közülünk senki sem látott égő benzines vagy dízel autót, szerintem az, hogy az egyik vagy másik ég az "egyik kutya a másik eb" esete, az elektromos autó oltásához plusz ismeretek és plus felszerés (konténer és víz) szükséges. Amikor a belső égésü motoros autó ég, emlékeim szerint nem parfüm és kölni szabadult fel mint égéstermék, de lehet én láttam rosz szögből az eseményeket.

Az ördögtől való "600kg"-nyi akkumulátorról ami tele van veszélyes anyagokkal: ebből minimum 550 kg réz és aluminium  (adományként elfogadok néhány 10 tonnát), a líthium sóformájában nagy mennyiségben a tengervizben is van feloldott állapotban, fagyálló folyadék a hűtéshez, 2-3 kg kobalt esetleg(évjárattól függően). Az, hogy milyen bonyolult és veszélyes szétszedni az itt megtekinthető:
https://www.youtube.com/watch?v=jA6DrqU0wWo

Bocsánat az untatásba torkolló fejtegetésbe, de úgy éreztem, hogy helyre kellene rakni a dolgokat. Az autóiparba nyomott eurómilliárdokat pedig ne sajnáljuk, nem profitként rakják zsebre a tulajok, hanem fejlesztésre forditják, illetve amit tulajdonképp azonnal vissza is szednek, nemhiába az új elektromos autók ára sok piacon kétszeresébe kerülnek a hagyományosnak (listárakról beszélek), a gyártók úgy gondolják, hogy illik meglovagolni az e-autók hype hullámát.

keri

Simán működik. GTK-s villanyautókkal szerinted mit csinálnak. Régen megvan ez oldva.

RJancsi

Egyetértünk. (Nem mnintha ez sokat számítana.) [#nyes]
Én is elektromos autó párti vagyok, bár egyenlőre nem tervezem, hogy vennék egyet. Attól, hogy nem alattam füstöl, hanem valahol Visonta környékén okádja a
széndioxidot a mátrai tőzegerőmű az más kérdés.
Ha Paks termelné az áramot vagy az érthetetlen okból leállított szélerőmű farmok akkor sokkal jobb lenne a kép. De. Munkámból fakadóan az egész országot járom. Múlt évben hetente jártam le Érdről Berettyóújfalura (oda-vissza 600 km). Odafelé üresen, visszafelé 5-600 kg teherrel. És hogy még emberi időben visszaérjek ezért az M3-on mentem 120-130-as tempóval. Mutasson valaki egy olyan elektromos zárt  kisáruszállítót amivel ezt meg lehet tenni! Jelenleg egy Nissan NV200-am van, másfél literes turbódízel motorral. Az átlag fogyasztása 6 liter körül van vegyes használatban. Sajnos ha le kell cserélnem már nem kapok ilyet, a Nissan úgy döntött, hogy már csak tisztán elektromos változatot gyárt. Akár 150 km hatótávval, persze üresen, 50 km-es átlagsebesség mellett és a fűtést, klímát elfelejtve. Mondanom sem kell ez nekem nem lesz alternatíva.

keri

Szilárdtest akku létezik már egy ideje.
Ugye az lenne az előnye hogy nagy energia sűrűségű, nagy teljesítményű, olcsó, tartós.

Na pillanatnyilag ebből semmi nem igaz [#nyes]

Vannak nekem is a VW-nek szilárd test akkut fejlesztő cégnél részvényeim, mert én is hiszek benne hogy az lesz a logikus továbbfejlesztése a lítium akkunak (a szilárdtest akku ugyan úgy lítium akku, csak fejlettebb és takarékosabb a felépítése) de a Toyota szerintem hatalmasat hibázik, hogy erre vár, mert a többi cég szépen elhúz mellette a fejlesztésekben, és ez már több esetben bebizonyosodott hogy 100éves autógyárak is vért izzadnak a tömeggyártásban, hogy behozzák ezt a lemaradást.
És ugye nem arról van szó hogy ne tudnának gyártani, hanem az a kérdés mekkora haszon marad nekik.