Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Napelem, napkollektor és szélgenerátor. Technika és készítés

Indította rty42, 2025 szeptember 20, 12:58

Előző téma - Következő téma

mex

"Attól, hogy nem alattam füstöl, hanem valahol Visonta környékén okádja a"
széndioxidot a mátrai tőzegerőmű az más kérdés."

Lignit az te szerencsétlen ...
Amúgy a cementgyártás hegyi levegőt termel melléktermékkén ugye?

remrendes

Én annyira nem félteném a Toyotát. Messze a legtöbb hasznot termelő autógyártó. Amíg nem lesz 600+km hatótávú elérhető árú villanyautó(<30k EUR), addig nagytételben senki nem fogja venni őket. Egy nagyobb flottánál egyetlen egy dolog számít, a Ft/km.

hostya

" ...a Nissan úgy döntött, hogy már csak tisztán elektromos változatot gyárt."

Sajnos nem csak a Nissan döntött így..  :((

remrendes

Ezek kamu cikkek, csak az elvakult, sötétzöld villanyautó-hívők próbálják menteni a menthetőt. Ilyet én is tudod mondani :) Kb annyi alapja van, mint az ellenérveknek.

hostya

Na ez egy igazi "sötétződ" hozzászólás volt..[#eljen]

uferi

Tisztelt fórumtársak!

Nem álhattam meg, hogy ne írjak én is egy hozzászólást, elsősorban azért mert vannak akik túlságosan a pálya széléről látják a dolgokat (lehet én is).

Szerintem az igazság pillanatnyilag valahol középtájon van, leírnám röviden, hogy miért: aki sokat utazik, megtesz havonta több ezer kilométert valószínüleg nagyrészét autópályán annak ma nem felel meg az elektromos autó mert télen nem teheti meg azt hogy 200-250 kilométerenként megáll 20-30-40-50 percre tölteni, annak pillanatnyilag a dízel motoros autó a megfelelő. Felhozhatom példának azt, hogy minden müveletet a megfelelő eszközzel illik csinálni: ha szöget szeretnék beverni,akkor kalapácsot használok, ha csavart akarok behajtani akkor csavarhúzót, meg lehet próbálni forditva is (a másik eszközzel) de az eredmény kínlódás lesz. Aki viszont 95%-ban a városban használja az autóját (vagy város közeléből ingázik) annak valószínüleg értelmesebb ma elektromos autót venni és üzemeltetni.
Hogy miért is: télen a fa és hulladékégetés utáni kibocsájtásban az autók következnek (az ipart nem számolom ide mert magánszemélyeknek nincs befolyása az ott történő dolgokra) sajnos aki nem engedhet meg magának többet, az kályhát használ, szemetet és fát (esetenként vizes fát) tüzel el amivel jelentős korom, hamu, kátrány jut a légkörbe. Aki megengedhette magának az átállt gázkazánra, maradt  a CO2 (széndioxid) és víz mint melléktermék, aki pedig még többet meg tud engedni magának az már hőszivattyut használ ami csak áramot fogyaszt aminek van közvetett számolható széndioxidkibocsájtása (mielőtt még valaki elkezdene ekézni pillantson bele az adatokba:https://www.electricitymap.org/zone/HU)

Ha tehát aki meg tudja magának engedni azt, hogy (nem olcsón) vesz magának egy elektromos autót, akkor mindenkiért tesz valamit, lehet hogy kicsi dolgot, de valamit tett ezáltal. (a közvetett CO2 kibocsájtás nem helyi lesz, hanem az erőmű környékén ami remélhetőleg településen kívül van)

Az elektromos autó üzemeltetése olcsóbb, sokan tudnának "tankolni" árammal  otthon, munkahelyen is.

Hozzáfűznivalóm lenne az elektromosautó kiégésével kapcsolatban: ugye közülünk senki sem látott égő benzines vagy dízel autót, szerintem az, hogy az egyik vagy másik ég az "egyik kutya a másik eb" esete, az elektromos autó oltásához plusz ismeretek és plus felszerés (konténer és víz) szükséges. Amikor a belső égésü motoros autó ég, emlékeim szerint nem parfüm és kölni szabadult fel mint égéstermék, de lehet én láttam rosz szögből az eseményeket.

Az ördögtől való "600kg"-nyi akkumulátorról ami tele van veszélyes anyagokkal: ebből minimum 550 kg réz és aluminium  (adományként elfogadok néhány 10 tonnát), a líthium sóformájában nagy mennyiségben a tengervizben is van feloldott állapotban, fagyálló folyadék a hűtéshez, 2-3 kg kobalt esetleg(évjárattól függően). Az, hogy milyen bonyolult és veszélyes szétszedni az itt megtekinthető:
https://www.youtube.com/watch?v=jA6DrqU0wWo

Bocsánat az untatásba torkolló fejtegetésbe, de úgy éreztem, hogy helyre kellene rakni a dolgokat. Az autóiparba nyomott eurómilliárdokat pedig ne sajnáljuk, nem profitként rakják zsebre a tulajok, hanem fejlesztésre forditják, illetve amit tulajdonképp azonnal vissza is szednek, nemhiába az új elektromos autók ára sok piacon kétszeresébe kerülnek a hagyományosnak (listárakról beszélek), a gyártók úgy gondolják, hogy illik meglovagolni az e-autók hype hullámát.

Rabb Ferenc

Idézaz érthetetlen okból leállított szélerőmű farmok

Magyarországon nincs energetikailag hasznosítható szél!!! Dániában, Hollandiában, vagy Németország északi részén van. De mi nem ott vagyunk. Az Alpokról lecsurgó hideg levegő max Győrig még csak-csak elbíbelődik a szélkerekekkel, de aztán szélcsend van.

Az, hogy néhány sötétzöld barom szöszi barátnőjének összeborzolta a buksiját egy lenge fuvallat, még nem jelenti azt, hogy oda azonnal szélmalmot kell állítani

RJancsi

Egyetértünk. (Nem mnintha ez sokat számítana.) [#nyes]
Én is elektromos autó párti vagyok, bár egyenlőre nem tervezem, hogy vennék egyet. Attól, hogy nem alattam füstöl, hanem valahol Visonta környékén okádja a
széndioxidot a mátrai tőzegerőmű az más kérdés.
Ha Paks termelné az áramot vagy az érthetetlen okból leállított szélerőmű farmok akkor sokkal jobb lenne a kép. De. Munkámból fakadóan az egész országot járom. Múlt évben hetente jártam le Érdről Berettyóújfalura (oda-vissza 600 km). Odafelé üresen, visszafelé 5-600 kg teherrel. És hogy még emberi időben visszaérjek ezért az M3-on mentem 120-130-as tempóval. Mutasson valaki egy olyan elektromos zárt  kisáruszállítót amivel ezt meg lehet tenni! Jelenleg egy Nissan NV200-am van, másfél literes turbódízel motorral. Az átlag fogyasztása 6 liter körül van vegyes használatban. Sajnos ha le kell cserélnem már nem kapok ilyet, a Nissan úgy döntött, hogy már csak tisztán elektromos változatot gyárt. Akár 150 km hatótávval, persze üresen, 50 km-es átlagsebesség mellett és a fűtést, klímát elfelejtve. Mondanom sem kell ez nekem nem lesz alternatíva.

jani300

Rendben , elhittem amit ír a cikk .
De hétfőn megkérdezem azt illetékest , itt a városban szerintem csak egy cégnek van engedélye ilyesmire , úgyis megyek oda .
Laptop akku van náluk az biztos .
Telefont viszont csak akku nélkül vesznek be ,gondolom ,mert az nincsen bennük .
Ha nem idegelték ki nagyon a telepvezetőt és ráér meg fogom kérdezni ,mert azért ez érdekes téma .

mex

"Attól, hogy nem alattam füstöl, hanem valahol Visonta környékén okádja a"
széndioxidot a mátrai tőzegerőmű az más kérdés."

Lignit az te szerencsétlen ...
Amúgy a cementgyártás hegyi levegőt termel melléktermékkén ugye?

keri

Igen, mondani tudsz, de átgondolni nem.
Így meg értelmetlen a további társalgás.

hostya

" ...a Nissan úgy döntött, hogy már csak tisztán elektromos változatot gyárt."

Sajnos nem csak a Nissan döntött így..  :((

mex

Dolgoztam a visontai bányában tudom mit termeltek ki ott tüzelőanyagnak, azt is tudom, hogy milyen gépekkel, milyen körülmények közt, erre jön ez a szerencsétlen és minősít fennsőbbségesen. Éppen hogy nem vagyok sötétződ, csak az ilyen arcokat helyre kellene már tenni.

hostya

Na ez egy igazi "sötétződ" hozzászólás volt..[#eljen]

remrendes

Erre is van megoldás. 2-t veszel, az egyikkel odamész, a másikkal vissza. Következő héten pedig csere :)