Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Napelem, napkollektor és szélgenerátor. Technika és készítés

Indította rty42, 2025 szeptember 20, 12:58

Előző téma - Következő téma

remrendes

Szerintem a roller is nagyon szélsőérték. Jó dolog az elektromos autó, csak az emberek iránya nem. Egy e-tron vagy egy Tesla X nem fogja megmenteni a bolygót. Elektromos autóból a 100-150km-es hatótávú verziókat kellene erőltetni, másra egy PHEV (néhány km-es hatótávval) alkalmasabb.
De mindezek előtt van néhány iparág, ami fejlesztésre szorulna.

Motoros

Ha valami újat szeretnénk akkor elsőként azt kéne eldönteni, hogy az adott irány jó e?
Tegyük fel megvalósul, hogy mindenkinek elektromos autója lesz.
De tölteni kellene valahogyan.
Halványzöld megoldások:
Szélkerék meg egyéb utópisztikus baromság kiesik.
 Napelem a vidéki falusi viszonyalatban működhet az esetek pár százalékában újgazdagéknál, de itt is a téli időszak problémás, ráadásúl a nagyobb hideg reggelre leszívhatja az akksit (-10..-20 fok között automatikusan fűtésre kapcsol a pakk...ajánlott hidegben a 80 % töltöttséggel való leparkolás, vagy fűtött parkoló. Valahol olvastam, hogy mélykisülésnél akksicsere, ami azért bármikor bekövetkezhet ha a járgányod valahol útszélén hagy.
Városi viszonylatban a napelem szinte teljesen kiesik  az egyéni telepítés lehetetlen, a közösségi is..ezt nem is érdemes indokolni.
Marad a villanyhálózatra kapcsolás az esetek 99 százalékában, tömegesen az esti éjszakai órákban, amikor a dolgozó hazatér. Na ilyenkor aztán lesz szívás rendesen.
Kiszámolná már valaki, hogy hány  Visonta vagy Paks kellene, és még ráadásúl mennyire kéne felvinni a hálózati feszültséget, vagy növelni a vezeték keresztmetszeteket, hogy a teljes kieső benzinben gázolajban importált energiát pótolni tudjuk, és a lakásokba kiszállítani országos szinten.
A most meglévő elektromos hálózat hogyan lesz alkalmas erre a feladatra.
Az a szerencse hogy a dolgokat sosem az illúziókat kergető álmodozók oldják meg, hanem a realitások.
Amiben azért látok fantáziát az az akksis kis roller, vagy bringa a helyi közlekedésre, bevásárlásra stb.

g89ketty


jani300

Csak egy szösszenet jutott eszembe .
A Vietnámiak biciklire szerelt áramfejlesztőket tekertek , és még háborúztak is közben .

g89ketty

Tojoda úr is ezt mondta, hogy bizonyos százalék fölött az elektromos hálózatok kampec. Amíg nem bővítik, kár álmodozni a teljes elektromossá tételen.

keri

Nagyon is értem.
Ragaszkodtok a megszokott dolgaitokhoz, megmagyarázva bármi áron, elsősorban magatoknak, hogy miért nem kell az új.

Ezért szállok ki. Süket fülekkel szemben, értelmetlen a vita.

És milyen fura, hogy mikor elülne a vita, megjátszott , ám tökéletesen alaptalan sértődöttséggel próbálod MEGINT felkavarni a rosszt.

keri

Egyetértek.
Bár a kis hatótávú villanyautókkal az a baj mint a takarékoskodással. Mindenki mástól várja ezt, de magának 1000km hatótávút akar [#nyes]

Amúgy ha valaki akar, kaphatóak ilyen kis akkus autók, egész jó árakon.

remrendes

Szerintem a roller is nagyon szélsőérték. Jó dolog az elektromos autó, csak az emberek iránya nem. Egy e-tron vagy egy Tesla X nem fogja megmenteni a bolygót. Elektromos autóból a 100-150km-es hatótávú verziókat kellene erőltetni, másra egy PHEV (néhány km-es hatótávval) alkalmasabb.
De mindezek előtt van néhány iparág, ami fejlesztésre szorulna.

g89ketty


g89ketty

Tojoda úr is ezt mondta, hogy bizonyos százalék fölött az elektromos hálózatok kampec. Amíg nem bővítik, kár álmodozni a teljes elektromossá tételen.

keri

Egyetértek.
Bár a kis hatótávú villanyautókkal az a baj mint a takarékoskodással. Mindenki mástól várja ezt, de magának 1000km hatótávút akar [#nyes]

Amúgy ha valaki akar, kaphatóak ilyen kis akkus autók, egész jó árakon.

TBS-TEAM

Milyen az ember ha van kis fogyasztású jobb stb..[#kacsint]

Van ~12 éve 5Kw fix és 5Kw napraforgós napelem rendszer
+ napkollektor (15 éves elmúlt) 150db vákuumcsöves.
Okosház (40cm hőszig a padló alatt stb..)minden A+ vagy A+++ energiatakarékos.
Amítóa van LED világítás szinte azóta csak ledesek világítótestek vannak. Persze már lettek kb: 3x cserélve mindig korszerübbre.( na meg pusztulnak)

Ismerősök szerit űrtecnika [#nevetes1][#nevetes1]

A párom csak a villanykapcsoló felső 1/3-át ismeri.
Automatikusan lekapcsolnak a világítótestek ha egy bizonyos fény érkezik a szobákba nappal (amúgy mindig világítana mindenhol minden).

Átlagosan 10000KWh a betáplált éves és sikerűl elhasználni mert, hogy ingyen van (persze nincs ingyen [#vigyor0])

    
József

svejk


farkasl

Szerintem aki ezen a fórumon tartósan jelen van, a legritkább esetben "ragaszkodik a megszokott dolgokhoz" A CNC technika, meg minden más, ami itt általában szóba kerül, nem az ilyen mentalitású emberekről szól.
Itt mindössze arról beszélünk, bármely új technikai megoldásnak vannak/lehetnek hátulütői, akár káros következményei. Ezek egy része első megközelítésben nem is nyilvánvaló, vagy a bevezetéskor elhanyagolhatónak tűnik. A lényeg, hogy bármely nagy tömegben megjelenő technikát/technológiát gazdasági szempontból is csak megfelelő penetráció és hosszabb idő távlatában lehet valamennyire objektíven értékelni. Az életmódra kifejtett társadalmi hatásait pedig még ennél is hosszabb távon.
A marketing ökölszabálya, hogy a felmosófától a Space X-ig, ami új az jobb. De aki kicsit is óvatos, minden újdonság esetében ami bizonyos kor után azért előfordul, az felteszi azért azt a kérdést, hogy szükségem/szükségünk van nekem/nekünk erre?
Én úgy gondolom, mi nem feltétlenül a megszokott dolgokhoz ragaszkodunk, csak szeretünk a tapasztalataink alapján önálló, a merketingrizsáktól lehetőleg független döntéseket hozni. És tisztában vagyunk azzal, hogy ezzel együtt esendőek vagyunk és elcsábulva megveszünk olyan dolgokat amire semmi szükségünk, csak teccik, meg úgy gondoljuk majd egyszer szükségünk lesz rá, mert már 10 éve rágódunk azon, hogy építeni kellene egy...
Szóval úgy gondolom, itt nem a megfontoltabban gondolkodók a szemellenzősek. De azért nincs harag.[#bee1] Kis szerencsével ki lehet ezt nőni.[#nyes]

farkasl