Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Napelem, napkollektor és szélgenerátor. Technika és készítés

Indította rty42, 2025 szeptember 20, 12:58

Előző téma - Következő téma

Rabb Ferenc

Idézaz érthetetlen okból leállított szélerőmű farmok

Magyarországon nincs energetikailag hasznosítható szél!!! Dániában, Hollandiában, vagy Németország északi részén van. De mi nem ott vagyunk. Az Alpokról lecsurgó hideg levegő max Győrig még csak-csak elbíbelődik a szélkerekekkel, de aztán szélcsend van.

Az, hogy néhány sötétzöld barom szöszi barátnőjének összeborzolta a buksiját egy lenge fuvallat, még nem jelenti azt, hogy oda azonnal szélmalmot kell állítani

keri

[#taps]
Teljesen egyetértünk.

Nem minden helyzetre jó a villanyautó (még)
Nem mindenki engedheti meg magának (még)
De sokkal több embernek lenne jó választás mint ahányan gondolják.
Bár annyira nem is akarom propagálni, mert szükségtelen, csak ha elfogult, jórészt alap nélküli tévhiteket hangoztatnak, azt nem bírom ki szó nélkül...sajnos.

De ugye pillanatnyilag még ilyen paraméterekkel és áron is több villanyautót akarnának venni az emberek mint amit gyártani tudnak. És ahogy egyre olcsóbb lesz úgy fog bővülni az igény is.

Én pl. nem járok vele 1000km-es utakra. Nagyrészt városban vagy környékén. Ezt a legkisebb akkus új villanyautó is tudja.
Kisebb részben anyósomékhoz járunk ez, 230km. Ezt a középkategória már tudja, télen autópályán.
1000km-re meg két évente egyszer megyek. Akkor meg belefér az hogy megálljak tölteni, minimális kompromisszum ilyen ritkán ez.

1000km-es autóm van (Toyota Prius) szóval morcoghatnék hogy egy villanyautó sem tud 1000km-et. Nyaraláskor direkt néztem, hogy hányszor és milyen távon állunk meg mennyi időre. Gyakorlatilag a töltés nem okozott volna időveszteséget.
De persze ha valaki napi szinten jár 1000km-re és időre, pihenő nélkül fordul is meg. Üvegbe pisil, miközben szendvicset majszol alvás nélkül, annak tényleg nem jó a villanyautó. De azért lemondani az előnyeiről hogy 30perccelet megspóroljak a horvát tengerpartig, nem tűnik ésszerű döntésnek.

jani300

Rendben , elhittem amit ír a cikk .
De hétfőn megkérdezem azt illetékest , itt a városban szerintem csak egy cégnek van engedélye ilyesmire , úgyis megyek oda .
Laptop akku van náluk az biztos .
Telefont viszont csak akku nélkül vesznek be ,gondolom ,mert az nincsen bennük .
Ha nem idegelték ki nagyon a telepvezetőt és ráér meg fogom kérdezni ,mert azért ez érdekes téma .

hostya

Én ugyan nem dolgoztam, de jártam a Visonta környéki, meg a Bükkábrány környéki lignit bányákban is.[#wave]
Nem az a lényeg hogy tőzeg vagy lignit..

A lényeg az(szerintem) hogy az elektromos autót erőltető média+autógyártók/felhasználók jelentős része, (nem mind) úgy gondolja hogy az autók töltéséhez szükséges "villany" a konnektorból jön...
Aki egy kicsit is gondolkodik, az tudja hogy ez nem igaz..

keri

Igen, mondani tudsz, de átgondolni nem.
Így meg értelmetlen a további társalgás.


mex

Dolgoztam a visontai bányában tudom mit termeltek ki ott tüzelőanyagnak, azt is tudom, hogy milyen gépekkel, milyen körülmények közt, erre jön ez a szerencsétlen és minősít fennsőbbségesen. Éppen hogy nem vagyok sötétződ, csak az ilyen arcokat helyre kellene már tenni.

keri

Igazad van, de azért nem szolgált rá a jelzőre RJancsi.

remrendes

Erre is van megoldás. 2-t veszel, az egyikkel odamész, a másikkal vissza. Következő héten pedig csere :)

keri

Azok a szélkerekek is az Osztrákoknak termelik a villanyt, mert nekik megérte mégis.

keri

Ahol vetted, ott vissza is kell venni.
Így van ez az autó akkukkal is.
De aki villanyautó szervizt üzemeltet, és bont, az nem tudja letenni a műhely padlóra, mert megveszik mielőtt koppanna.

Az hogy egy átlag bontó, vagy hulladékos nem veszi át azt megértem, mert nincs képzettsége re, de te okmányirodát mondtál, ott nincs ennek akadálya, legfeljebb tudatlanok az ottani emberek, mindent el kell kezdeni egyszer.

keri

[#taps]
Teljesen egyetértünk.

Nem minden helyzetre jó a villanyautó (még)
Nem mindenki engedheti meg magának (még)
De sokkal több embernek lenne jó választás mint ahányan gondolják.
Bár annyira nem is akarom propagálni, mert szükségtelen, csak ha elfogult, jórészt alap nélküli tévhiteket hangoztatnak, azt nem bírom ki szó nélkül...sajnos.

De ugye pillanatnyilag még ilyen paraméterekkel és áron is több villanyautót akarnának venni az emberek mint amit gyártani tudnak. És ahogy egyre olcsóbb lesz úgy fog bővülni az igény is.

Én pl. nem járok vele 1000km-es utakra. Nagyrészt városban vagy környékén. Ezt a legkisebb akkus új villanyautó is tudja.
Kisebb részben anyósomékhoz járunk ez, 230km. Ezt a középkategória már tudja, télen autópályán.
1000km-re meg két évente egyszer megyek. Akkor meg belefér az hogy megálljak tölteni, minimális kompromisszum ilyen ritkán ez.

1000km-es autóm van (Toyota Prius) szóval morcoghatnék hogy egy villanyautó sem tud 1000km-et. Nyaraláskor direkt néztem, hogy hányszor és milyen távon állunk meg mennyi időre. Gyakorlatilag a töltés nem okozott volna időveszteséget.
De persze ha valaki napi szinten jár 1000km-re és időre, pihenő nélkül fordul is meg. Üvegbe pisil, miközben szendvicset majszol alvás nélkül, annak tényleg nem jó a villanyautó. De azért lemondani az előnyeiről hogy 30perccelet megspóroljak a horvát tengerpartig, nem tűnik ésszerű döntésnek.

keri

Ezek már mind ki lettek fejtve, de úgy látom hiába, mint a falra hány borsó.
Ha mégis érdekelne, olvasd ezt itt visszamenőleg, minden kétségedre megkapod a választ, ha akarod.
https://villanyautosok.hu/

Az elektromos autók a hatalmas nagy ellenszél ELLENÉRE lettek népszerűek és terjednek.

hostya

Én ugyan nem dolgoztam, de jártam a Visonta környéki, meg a Bükkábrány környéki lignit bányákban is.[#wave]
Nem az a lényeg hogy tőzeg vagy lignit..

A lényeg az(szerintem) hogy az elektromos autót erőltető média+autógyártók/felhasználók jelentős része, (nem mind) úgy gondolja hogy az autók töltéséhez szükséges "villany" a konnektorból jön...
Aki egy kicsit is gondolkodik, az tudja hogy ez nem igaz..

RJancsi

Felőlem akár antracitnak is nevezheted a visontai barnaszenet. De lignit és lignit között is van különbség, és a visontai nem az élvonalba tartozik. Nem véletlen, hogy a tökéletlen égés miatt hegyekben áll a hamu (pernye) a lerakóban, amivel nem tudnak mit kezdeni. Ha már a cementgyártásnál tartunk: látszik, hogy lövésed sincs róla. Ma már csak elvétve fordulnak elő "tiszta" portland cementek, amiben gyakorlatilag csak klinker van. Nyáron a legelterjedtebb cement a CEM III-as, aminek a klinkertartalma nagyon alacsony, akár 80% kiegészítő anyag is lehet benne ami nem a cementgyárban készül. Egy ideig próbálkoztak a visontai pernye cementben való "eltüntetésében", de olyan gyatra és ingadozó a minősége, hogy jelenleg Szlovákiából és Németországból vasúton hoznak be pernyét a cementgyáraink.