Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Napelem, napkollektor és szélgenerátor. Technika és készítés

Indította rty42, 2025 szeptember 20, 12:58

Előző téma - Következő téma

dtb

A napokban hirdettek valahol jó áron 240W napelemeket. Egy ilyen [#t19p135406#] szünetmentes megfelelne a tárolási célokra, mondjuk 10 panel erejéig?

keri

Mármint szigetüzemben akarod használni?
Az inverter nem rossz, bár szerintem házi körülményekre túl sok, és ezért nem hatékony.
Az akku töltése meg nem megoldott napelemről, azt még ki  kell találnod.

000000000


TBS-TEAM

Milyen az ember ha van kis fogyasztású jobb stb..[#kacsint]

Van ~12 éve 5Kw fix és 5Kw napraforgós napelem rendszer
+ napkollektor (15 éves elmúlt) 150db vákuumcsöves.
Okosház (40cm hőszig a padló alatt stb..)minden A+ vagy A+++ energiatakarékos.
Amítóa van LED világítás szinte azóta csak ledesek világítótestek vannak. Persze már lettek kb: 3x cserélve mindig korszerübbre.( na meg pusztulnak)

Ismerősök szerit űrtecnika [#nevetes1][#nevetes1]

A párom csak a villanykapcsoló felső 1/3-át ismeri.
Automatikusan lekapcsolnak a világítótestek ha egy bizonyos fény érkezik a szobákba nappal (amúgy mindig világítana mindenhol minden).

Átlagosan 10000KWh a betáplált éves és sikerűl elhasználni mert, hogy ingyen van (persze nincs ingyen [#vigyor0])

    
József

svejk


farkasl

Szerintem aki ezen a fórumon tartósan jelen van, a legritkább esetben "ragaszkodik a megszokott dolgokhoz" A CNC technika, meg minden más, ami itt általában szóba kerül, nem az ilyen mentalitású emberekről szól.
Itt mindössze arról beszélünk, bármely új technikai megoldásnak vannak/lehetnek hátulütői, akár káros következményei. Ezek egy része első megközelítésben nem is nyilvánvaló, vagy a bevezetéskor elhanyagolhatónak tűnik. A lényeg, hogy bármely nagy tömegben megjelenő technikát/technológiát gazdasági szempontból is csak megfelelő penetráció és hosszabb idő távlatában lehet valamennyire objektíven értékelni. Az életmódra kifejtett társadalmi hatásait pedig még ennél is hosszabb távon.
A marketing ökölszabálya, hogy a felmosófától a Space X-ig, ami új az jobb. De aki kicsit is óvatos, minden újdonság esetében ami bizonyos kor után azért előfordul, az felteszi azért azt a kérdést, hogy szükségem/szükségünk van nekem/nekünk erre?
Én úgy gondolom, mi nem feltétlenül a megszokott dolgokhoz ragaszkodunk, csak szeretünk a tapasztalataink alapján önálló, a merketingrizsáktól lehetőleg független döntéseket hozni. És tisztában vagyunk azzal, hogy ezzel együtt esendőek vagyunk és elcsábulva megveszünk olyan dolgokat amire semmi szükségünk, csak teccik, meg úgy gondoljuk majd egyszer szükségünk lesz rá, mert már 10 éve rágódunk azon, hogy építeni kellene egy...
Szóval úgy gondolom, itt nem a megfontoltabban gondolkodók a szemellenzősek. De azért nincs harag.[#bee1] Kis szerencsével ki lehet ezt nőni.[#nyes]

farkasl



2f428kduf

A villanyautóhoz.Képzeljük el, lesz olyan jó, mint a Daciám. Egy tankkal megtesz 1000 km-t, egy trapban elmegyek Dijonig (1600 km). Számoljunk 50Kw-os motorral, 10 óra hosszan az 1000Km-ért.  Az 500Kw-óra. Az 1 órai "tankolás", épp, hogy elviselhető. DE!! Ha 1 óra alatt akarsz 500Kw-nyit tölteni, az 500Kw, 1 órán keresztül. Az kis híján 800 amper, fázisonként, Az 1 óra alatt beáll még 9 tankolni.Az 5Mw. Csak a Paks II. mellett megy, és ez csak 1 TankStelle. A többi 10000???Hatásfokot- egyéb veszteségeket nem is számoltam.

onagy

A megközelítésed kissé sarkított, véleményem szerint. A napi közlekedési távolságunk jellemzően 100km alatti, mondanám inkább 50km alatti. Ha ezen a távon átlagolunk, 20-30kWh-nál több nem kell. Az meg egy megfelelően méretezett napelemrendszerrel úgy is kivitelezhető, hogy marad még a háznak is elég. Naponta.
Nem vagyok elfogult az elektromos hajtású gépjárművek terén, a megújuló/zöld energiák terén annál inkább. A társadalmi konszenzus még nem alakult ki ezen dolgok mentén, tekintettel arra, hogy jelenleg a középosztály/gazdagok kiváltsága ez, a többség számára elérhetetlen, rálátása minimális és ismeretei hiányosak. Ez természetesen változni tud.
A jelenlegi energiaellátó rendszer/infrastruktúra rövidtávon (2-5év) képtelen lesz kiszolgállni ezt megnövekedett igényt, így az önszabályzás visszatereli a normalitás medrébe a dolgokat, úgy, ahogy ezt az olajválság is tette annak idején.
Ugyanakkor van, aminek örülni is lehet: az energiahatékonyságról (akár megtermelés, akár elfogyasztás), környezetszennyezésről egyre többet vitázunk (itt is), ezáltal fejlődünk, tanulunk, alkalmazzuk.
Ahogy egykoron a mosógép megjelenése nem tette haszontalanná, szükségtelenné a nők létét a családban, így ez sem fogja a benzinkutasokét, olajbányászokét.
Szerintem egyszerű marketingfogás csupán a széndioxid kibocsátás szemszögéből mérlegelni a dolgot, figyelmen kívül hagyva az össztársadalmi hasznát.
O.

onagy


2f428kduf

A vázolt gondolati kisérlettel csak azt a véleményemet kívántam bemutatni, hogy a villamos autó városi autónak megfelel MAX. 100 Km akciórádiusszal. A fejlesztők nem azt szorgalmazzák, a több 100 Km-t célozzák. Ez persze jelentkezik az árban is. Kisebb, olcsóbb már most is kelendő lenne. Az "öntöltő" meg fából vaskarika, hisz a motor tölti az akkut, a kis gépcsoportra jellemző nem a legjobb hatásfokkal. Ez a fajta auto jellemzően az az eset: Piszkoljunk a szomszéd ajtaja elé.

keri

Igazából van. Tény hogy nem akkora a kínálat mint egy hagyományosnál, de van minden.
https://villanyautosok.hu/2021/01/20/elektromos-auto-arak-es-kinalat-2021-ben/

Ehhez képest Európában a Renault Zoe a legnépszerűbb (a legolcsóbb nagy akkus), és a lista élén sem a kis akkus autók vannak, azok a végén kullognak, hiszen ezeknek korlátozott a felhasználási lehetősége, és igaz hogy olcsóbb, de kicsit hozzátesz az ember, akkor már kaphat egy olyan autót, amivel bárhova elmehet(még akkor is ha többen ezt nem értik), és be is fér rendesen a család meg a csomagok. A kis akkusok csak második autónak jók vagy olyanoknak, akik szökő évente hagyják el a várost.

https://villanyautosok.hu/2021/02/04/europaban-140-ot-nottek-a-villanyauto-eladasok-2020-ban/

keri

Azért van pár hiba a számításodban.
160-as átlagot semmivel nem fogod tartani.
Nekem motorral egyszer sikerült, de nem embernek való tempóval.
50kW-ot sem fogyasztanak a villanyautók....bár ha 160-as átlagot csinálsz akkor igen, mert ennyit 200-as tempónál fogyasztanak [#nyes]
Ha meg ennyire sietsz, akkor ülj inkább repülőre, ne veszélyeztesd 10 óra extrém sebességű pihenők nélküli  vezetéssel mások életét!!![#boxer]

A Tesla Model3 pl. 130km/h-t 190Wh/km fogyasztással viszi.

Aztán meg senki nem töltöget út közben egy órát. 15-30-percet szoktunk tölteni, mert a töltöttség növekedésével csökken a felvett áram is. Ez meg pont kényelmes pihenő. Általában az emberi tényező nyújtja meg ezeket a megállásokat, nem az autó töltése.
Célállomáson meg van idő töltögetni amíg kipihenjük az út fáradalmait.

keri

"Szerintem aki ezen a fórumon tartósan jelen van, a legritkább esetben "ragaszkodik a megszokott dolgokhoz" "


Igen, ezért ne lehetett a régi fórumnak a fos sárga színét sem megváltoztatni mert olyan jól fogadják a változást a tagok [#nevetes1]