Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Napelem, napkollektor és szélgenerátor. Technika és készítés

Indította rty42, 2025 szeptember 20, 12:58

Előző téma - Következő téma

keri

Te is tudod mekkora nyünnyögés volt amikor költözni kellet, végül MoparMan írt egy fórum motort, ami pont úgy néz ki és úgy viselkedik, mert egy alternatíva sem volt jó a társaságnak.

keri

Amúgy tudok róla. Csak nem izgat...emlékeim szerint MoparMan írta egyszer hogy egy tag sem változtatott a színen [#nyes]

RJancsi

Ízlések és pofonok. Ha már Tesla. Kívülről egy átlagos tucat sportautó kinézete van, a logóján kívül semmi egyedi.
Ez mondjuk igaz az összes mai autóra, alig van olyan aminek egyéniséget adtak a tervezők. Persze azok meg is osztják a közvéleményt a "cool" és az "ocsmány" között bármire. De. Ha benézek egy Teslába (nyilván még nem ültem egyben sem), undor fog el az ízléstelenül odahányt tablet látványától.



Egyszerűbb lett volna egy univerzális tablet tartót rakni a műszerfalra, és egy letölthető app-al bárki használhatná a megszokott sajátját. Ráadásul mint mostanában derült ki ezek a sz@rok 5-6 évre lettek tervezve és emiatt elindult a Teslák visszahívása.

keri

Senki nem háborodott fel. A magadfajta kárrogók kezdtek csak kárörvendeni ezen, hogy lám hogy megjárták a villanyautósok.
A fizetős töltés az alapja a normális szolgáltatásnak, mert az ingyenesnél a potyázók miatt nem lehetett tölteni, valamint ingyenes töltéssel a hálózat sem bővítés sem éri meg senkinek. Ezért a villanyautósoknak nem volt ezzel baja, hiszen még ha drága is a töltés, az esetek 1%-ában szorulunk rá, akkor viszont nagyon jó, hogy van.

hostya

"Tapasztalat meg után nézés nélkül alkotsz véleményt, és képtelen vagy belátni, hogy nem pont úgy vannak a dolgok ahogy elképzelted."
======
Ez a megállapítás RÁD(keri) ugyanúgy illik!

Akik itt veled szemben mennek azoknak jóval nagyobb (élet)tapasztalatu(n)k van mint neked.. (szép korúak vagyunk)
Hidd el mi is utána nézünk a dolgoknak, csak mi nem hisszük el a különböző promóciós videók,mondanivalóját/sugallatát.
Ez azért van mert, mi már régen élünk és tudjuk(!)-nem hisszük- hogy nem mind arany ami fénylik..

Én meg úgy gondolom hogy te kellő tapasztalat nélkül, de annál több utánanézéssel,promóciós videók stb. értékelésével alkotsz véleményt.
Képtelen vagy belátni, hogy nem pont úgy vannak a dolgok ahogy azt sugallják neked..

keri

Ízlésről vitatkozni nem igazán lehet.
Nekem pl. a németes kapcsoló erdő, és elcseszett szoftverek nem tetszenek. De akinek ez jön be az választ másik autót, nem kötelező Teslát venni.

Az origós hülyeséget meg ne hidd el. Nem 5 évre tervezték, és nem is az összes Teslát. De ezt tudnád ha elolvastad volna a linkelésedet.

keri

Jóval nagyobb élettapasztalatoddal menni villanyautós kilométer is van mögötted?

Hány igazi villanyautóssal beszéltél erről? Mármint úgy hogy nem voltál ilyen beképzelt és hitted azt magadról hogy te jobban tudod, mert ő úgy is csak promóciós videókra alapozza a tudását?

Nem mind arany ami fénylik. Ezért vettem magamnak egy villanyautót hogy SAJÁT tapasztalatot szerezzek.
Ez nem sugallat hanem SAJÁT TAPASZTALAT.

Lapozz vissza, leírtam a hátrányokat, leírtam hogy nem mindenre és nem mindenkinek való, de rengetek ostobaság elhangzott itt, ami egyszerűen nem úgy van.

És nem. Ha belenéztél nem promóciós videó, hiába jó minőségű.
Ez egy valódi út volt, valódi körülmények között. Nem titkoltak el töltést sem. Akkor mi a promóció?

PSoft

Valamit nem értek...

Lehet, ezen a "fos sárga"(keri után, szabadon)[#nyes] fórumon...egyedüli villanyautós vagy? [#nemtudom]

hostya

"A fizetős töltés az alapja a normális szolgáltatásnak, mert az ingyenesnél a potyázók miatt nem lehetett tölteni,..."

Vajon kik lehettek azok a potyázók..??[#nemtudom]

2vkx6unz

A belvilágával kapcsolatban nekem is van kifogásom. Ennél azért több kapcsoló kellene, de értem a mögöttes szándékot is. Ha amúgy is várni kell a töltésre akkor legyen mivel szórakozni, kell egy jó nagy kijelző. Azt, hogy mindenki vigye a saját tabletjét nem tudom elfogadni mert akkor előjönne a kompatibilitás, és a teljesítmény kérdése.
Amúgy meg ah önvezető lesz akkor meg kormány is felesleges lesz ;) bár ez még odébb van.

Én a csendet tudom nagyon értékelni egy plug-in hibridben míg villannyal megy... Teljesen elektromost még nem próbáltam, páne nem egy erőset, de hasonló lehet mint a hibrid csak jobban megy.

RJancsi

Képzeld elolvastam. És semmi sem utalt arra, hogy origo-s cikk lett volna. De te ezt nyilván jobban tudod.

RJancsi

Azzal kapcsolatban semmi kifogásom sincs, hogy legyen nagy kijelző a kocsiban (akár több is). A Skodánkban is LCD van a kormány mögött (elég szabadon állítható a kinézete), és a középkonzolon is. Utóbbi érintős. Viszont kulturáltan bele van integrálva mindkettő a műszerfalba és nem elérakva mint egy konyhapultra tett lapos TV. A Tesla kb. ennyi energiát fektetett a kijelző kialakítására.

hostya

"Jóval nagyobb élettapasztalatoddal menni villanyautós kilométer is van mögötted?"
===
Nevetni fogsz...
Kb. 20-25km.[#vigyor4]  Egy BMW i3-al, ami egy teszt autó volt.. 2015-ben.
Induláskor az akku kb 50%-os töltöttségi szinten.

Kb 30-40 percig vezettem,ebbe volt városi forgalom,meg volt benne lakott területen kívüli 100-120km/ó-ás száguldás is sík úton. (értsd: semmi emelkedő)
Amikor kiszálltam a városban, direkt megnéztem - az akku 30%-nál volt..

40perc alatt= 25km > az akkutöltöttség 20%-ot csökkent..
Nekem ennyi elég is volt az elektromos autó tapasztalatból.
Igaz nem Tesla volt, csak egy BMW i3 + az is 2015-ben..

"Hány igazi villanyautóssal beszéltél erről?"
====
Eggyel se..
Engem meggyőzött az az 1 promóciós tesztvezetés..

PSoft

IdézVajon kik lehettek azok a potyázók..??

Nem is tudom, de...
Egyesek akkoriban látni véltek egy Józsibácsit', egyik remegős kezében kampósbot, a másikban bádogvödör.
Hallotta ott ingyééé' van...ment villanyt lopni.
Mások, más alkalommal, a feleségét Julist' is látták a locsolókannájával, ugyanott...

2vkx6unz

Nos ebből az adatmennyiségből pár kérdésre nincs válasz, de
amire van az kb 125 km egy feltöltéssel: nos ez városi használatra amire az autó tervezték szerintem elégséges. Tény, hogy nem egy autós "sváci bicska" amivel mindent meg lehet oldani, de ugye az I3-t 21-42kWh akkucsomaggal gyártották 150-310km hatótávolsággal. Vagyis a paraméterek alapján egy kis akkus verzió lehetett.