Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Napelem, napkollektor és szélgenerátor. Technika és készítés

Indította rty42, 2025 szeptember 20, 12:58

Előző téma - Következő téma

remrendes

Azért túlkínálat nincs. Gyakorlatilag e-Up-ból már csak a készleten lévő modellek vannak, az ID.3 pedig kb kétszer annyia kerül. Citigot sem lehet már konfigurálni, csak Enyaqot, 16M-tól. Ami használható méret, abból szinte csak 50kWh+ verziók vannak, pont ez a rossz irány.

2f428kduf

A 10 órát csak a könnyebb számítás miatt írtam, Dijonig 13-14 óráig tart az út, kicsit több mint 100-as átlag, ezt csak a németeknél lehet, Ausztria és Franciaország szeret büntetni. Közben tankolni kell, de az csak max.10 perc, és nem 1 óra. Távolsági utakra, szerintem belsőégésü motor alkamas, nem is beszélve a vázolt töltési teljasítmény szükségletről. Ezen a teljasítménynél a villany-auónak is ki kell izzadni a megfelelő teljesítményt: légellenállás-menet ellenállás, et ct. A fizika NEM hazudik. Persze, ha napokig akarom ezt az utat megtenni, nem egy nap alatt, akár lovas postakocsival is mehetek, ha van még ilyen.

2f428kduf

Még valami: az emberek teljesímény-képessége különböző, az átlag mindig hazudik. lásd az 1.75 gyerek. A jelzett utat nem egyszer megtettem, hiba nélkül, végig autó-pálya. Visszafele rosszabb, oda, jön veled a Nap, 6-7 óra tájban ott még világos van, vissza nem indulhatok korán ( kb 5 helyett 7 óra óra), már sötétben érek Magyarországra. Itt magyarok közlekednek, veszélyesebb.
A továbbiakban nem kívánok vitatkozni a hívőkkel, csak gondolatként vetettem fel: A villany autó helyi közlekedésre való.


keri

Szerintem te vagy a hívő.[#nemtudom]
Tapasztalat meg után nézés nélkül alkotsz véleményt, és képtelen vagy belátni, hogy nem pont úgy vannak a dolgok ahogy elképzelted.

Értem én hogy elfogytak az érveid, és ez bosszantó, de ettől még nem kell személyeskedni.

remrendes

Azért ezt is hallgasd végig. Kb Dortmund -> Budapest, (a forgalomnak köszönhetően csak) +4,5 óra és mint mondja volt, hogy 10% alatt ért oda a töltőhoz.

hostya

Ez is csak egy promóciós videó a sok közül..

Engem mint átlag magyart nem győzött meg arról hogy vegyek egy TESLÁT, mert azzal ilyet is meg lehet csinálni..!
- Nem is tudnék venni a nyugdíjamból. (a megtakarításomat meg nem akarom erre áldozni..)  
Én a 16éves G-Astrával is megtettem ezt a távot, igaz többe  került a tankolás..
Az is igaz hogy az úton kipöfögtettem valamennyi CO2-t az úton,(-a tesla meg semmit-) de a TESLA tankolásakor a konnektorból töltött villany előállítását végző erőművek pótolták a tesla eme "hiányosságát".. ;)
De..
- Menyibe van ma egy ilyen TESLA..?? - az én G-ASTRAm 2004-ben 3milla  volt szalonból véve.
Kíváncsi lennék hogy ennek a mai(nemtudom hány millás) TESLÁNAK mennyi lesz a szervizköltsége (akkucsere,elektronika csere,(-mert az elektronika is el tud ám romlani-)stb. 16év múlva.. (azt én már nem biztos hogy megérem, de lehet hogy a TESLA sem ).

2f428kduf


Rabb Ferenc

IdézÉn a 16éves G-Astrával is megtettem ezt a távot, igaz többe  került a tankolás..

Persze, hogy többe került, hiszen neked/nekem/nekünk kell megfizetni a hatezer és a valós ár közötti különbséget. De még így is felháborodtak amikor megszüntették az ingyen tankolást. Mert nekik az jár a 20+ millás kocsihoz...

Rabb Ferenc

Bocsánat tévedtem [#rinya]. 30-40++ milla... [#csodalk]

keri

Hogyne lehet ilyet is, tökéletesen tapasztalatlanul, rosszul használva a villanyautót, úgy ahogy 1% használj az autókat, ezek az 1000km-et egyhuzamban utazók is csak a villanyautó fikázáskor vannak túlsúlyban.

keri


keri

Amúgy meg senki nem mondta hogy vegyél Teslát, ez másra volt válasz.

PSoft

Megint "csúsztatsz"... [#hehe]

Olyanra színezed ezt a "fos sárgát", amilyenre csak akarod.
Lehet Te nem is tudsz róla???...de attól még igaz! [#nevetes1]

keri

"Hívőnek" tituláltál.

Attól hogy nem csúnya szavakat használtál még lekezelő, és azt jelzi alaptalan az állításom.

Rajongó vagyok, igen, de nem hívő. Azért vettem villanyautót hogy legyen valódi tapasztalatom.
Villanyautósok közösségében is benne vagyok, így elég reális képünk van a tudás és tapasztalatok megosztásával, és egyáltalán nem úgy van ahogy a tapasztalat nélkül ítélkezők ezt elképzelik.

Van hátránya, vannak gyengéi, de ezt soha egy villanyautós sem tagadta, sőt le is írjuk, ahogy én is leírtam ha visszanézel, de úgy hogy 10 ember támad engem egyedül, csapongva a kifogások között, nem lehet jó választ adni.

Simán fogjatok egy követ azt dobáljatok halálra, sokkal egyszerűbb mint meghallgatni az elképzelésetektől eltérő tapasztalatot.