Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Napelem, napkollektor és szélgenerátor. Technika és készítés

Indította rty42, 2025 szeptember 20, 12:58

Előző téma - Következő téma

zozo

Most telepítek 40W-os napelem szigeteket, remélem ahhoz nem kell engedély[#whatever] (beléptető, helyi világítás)

Megjegyzem, német gyártmányú monokristályos panelokat vettem,  és bőven hozzák a feltüntetett fesz./áram paramétereket. A 40W-os panel borús esős időben is töltött 300 mA-rel, míg mellette a 80W-os polikristályos csak vegetált.

keri

Napelemmel van pár éves tapasztalat.
Villanyautót jövőre tervezem, mert mostanában kezdenek használhatóvá válni elfogadható ár mellet.

keri

És még csak nem is feltétlenül fogyaszt sokat egy ilyen böszme motor.
Haver bele van buzulva Amerikába, és mindig ott nyara. Mondja hogy ~7liter fogyasztással kényelmesen elfurikázik egy ilyennel, bár talán az csak 3 liter körüli motor.

keri

Mondjuk szerintem nem kell építési engedély rá.

keri

Fura, pedig pont a polira mondják hogy szórt fényben jobban működnek, a mono az aminek jobban kell a direkt fény...de nyilván minőség függő is.
Mondjuk áramtermelés szempontjából a felhős időt nem számoljuk, mert akkor elhanyagolható a termelés, de persze valamennyi akkor is van.

s7manbs8

Ja, a lényeg a lényeg, én is mindig azt mondom az asszonynak, hogy ne azt számolja, hogy én mennyi sört iszok, nem az kerül sokba, hanem a rántott hús meg a többi az ebédnél. :)

keri

Ezen jót röhögtem.
Egyrészt jól összeszedte, de a dumája sem rossz.
Én mondjuk úgy vélem a saját kalkulációm alapján, hogy hitelre nem biztos hogy érdemes napelemet venni, mert akkor a megtérülés egészen biztos 10 év felett lesz.
De nyilván adott körülményektől függ.

Kisamotors

Ez a Nagyrotor-motor egy nagy nulla, semmi.
Régebben linkeltem, csak hogy szörnyülködjünk.
Már a konstrukció is hajmeresztő, 5-10 alapvető dolgot tudnék sorolni, ami miatt legfeljebb 10%-os hatékonyságot adnék neki, ha rendesen kidolgoznák.
Teljesen kamu, bár az öreg kitartó bolond, soha nem lesz ez jó semmire.

Kisamotors

Nem csak az éltömítés a problémás Wankelnél, hanem a töltéscsere is.
A vezérlési idők fixek, ráadásul nem ideálisak.
Ezért a maradékgázok miatt a töltési foka sem jó.
A sűrítési végnyomása is kicsi, termikus hatásfoka ezért rossz.
Rossz alakú az égéstér, nagyon nagy a falveszteség is...stb.

Ennek ellenére sokan próbálkoztak vele, legtöbbet persze a Mazda '67-től, de a ruszkik pl. Zsiguliba is építettek Wankelt.
Vannak persze előnyei is az egzotikum mellett, de leginkább csak a különlegessége miatt használja a Mazda is.

keri

Igen, a hatékonysága nem a legjobb, de belső égésűeknél talán az egyik legjobb tömeg/teljesítmény arányú, és a fordulatszáma is eléggé extrém tud lenni a konstrukciós előnyök miatt.

Bár szerintem is inkább csak érdekes mint életképes.

Kisamotors

A napenergiás résszel egyetértek, de az autóssal már kevésbé.
Nem helyben szennyez ez azért lényeges, és az erőművek is sokkal jobb hatásfokkal működnek.
 
Lehet 6 év gari van az akkukra, de a Prius bizonyította, hogy simán tudja a 15 évet, sok ezer ciklust.
Nem csak egyben lehet pakkot cserélni, cellákat is.
Attól mondjuk nem félek, hogy ez el lesz lehetetlenítve valamilyen módon a nagyobb profit érdekében.

Egy EV nem háromszor drágább, nem Teslában kell gondolkodni, hanem Polo, Golf méretű cuccokban. Azok, kb. másfélszer kerülnek többe.
Tisztán elektromos ekkora méretű autók fogyasztása benzinre átszámolva 1.2-1.5L/100km.
A Hatótáv valóban csak 120-160km, de gyorstöltő pontokon bele tudsz tolni egy óra alatt legalább 100km-t.
Addig vásárolsz, ebédelsz, kávézol.
Otthon is tölthető (aminek a kormány most próbál szépen lassan gátat szabni...), de az 10-20 óra is lehet, de azt bármilyen hálózat elviseli.
Komfort nem szűkösebb, sőt.
Mindegyik E-autó tudja azt, hogy előmelegíti, vagy előhűti az utasteret. Hagyományosan ezt csak az extrás nagy kategóra tudja.
Persze, ez akkuból megy, a hatótáv rovására kivéve, ha töltőn van az autó.

Szóval városi közlekedésben elterjedhet szerintem, ingázni napi 20-30km-t tökéletes lehet, egy hétig megy töltés nélkül. Nagyon sokan nem mennek ennél többet egy nap.
Mindenki azzal jön, hogy ha minden autó ilyen lenne az nem működne. Na, de ne legyen mind ilyen, legyen csak a városi autók 10-30% elektromos.

Végül, aki vezetett már ilyet, az tudja mennyire "menő". Nem zörög, nem pöfög, nem büdös... :)


Kisamotors

Így van, ezért is használnák. Teljesítmény/tömeg vagy teljesítmény/méret adatai nagyon jók, vibrációmentes, főleg a 3 tárcsás.
RX8-al kifejezetten élvezetes autózni, megvan ennek a közössége, de problémás motor. Ezeket viszont tényleg az éltömítésből adódó dolgok hozzák magukkal. Még a japók sem tudták igazán jól megoldani, pedig ők, ha rámozdulnak valamire abban lehet bízni.

Motoros

Minden ujságíró azt a cikket írja meg amiért fizetnek.
Ilyen cikk is van  eszerint igyekezz a beruházással mielött szétpukkan a lufi[#hehe]

Motoros

Dolgozok egy olyan akksin ahol csak az elektrolitot kell cserélni a feltöltésnél, így a tankolás ideje azonos lenne a benzinkutaséval és nem kellene kávézgatni, olvasgatni órákig ahhoz, hogy megint el tudjak vergődni a következő 60km re levő töltőpontig.
De az is lehet, hogy inkább maradok az eredeti terv mellett és tovább fejlesztem a lendkerekes autómat, az már teljesen OK csak a kanyarokat tudom nehezen bevenni vele.
 A lendkerekesbe még az is jó hogy a szélkerekemmel be tudom forgatni egy alsó kardános kihajtással, és leszedhetem a drága napelemeket a tetőről,hogy leultrázzam őket, mert bekormolódtak.
A szomszéd ugyanis bontott ajtókkal ablakokkal fűt.[#rinya]