Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Napelem, napkollektor és szélgenerátor. Technika és készítés

Indította rty42, 2025 szeptember 20, 12:58

Előző téma - Következő téma

jani300


Motoros

Meg még ott van ehhez, hogy a lakosság jelentős része már városlakó vagy városias falukörnyezetben, telepeken él.
Itt szinte nem játszik a napelem.De mondjuk ha lenne akkor sem lenne egyszerű az utcán parkoló autókat bekábelezni tömegesen.
Pont a napokban cikkeztek arról, hogy a mai elektromos hálózatról az autókat nem lehet majd tölteni, több okból.
Ha nagypám élne akkor azt mondaná a villany autókra, hogy nem rosszunk a kútba csak a kávára aztán belelökjük.[#kuss]

Motoros


vadember

Van ebből olyan példány is amit nem kell kézzel forgatni? Nekem mindig az a furcsa az ilyen újdonságoknál, hogy nem teszik oda az ember orra elé: Tessék nézzék meg, beindítom, itt van a gáztartály "X" liter térfogattal, a tengely végén pedig egy korrekt leadott teljesítménymérő műszeregyüttes. Járassa tízezer üzemórát azután szedje darabokra.
És ne újságírónak mutassa meg, hanem mérnököknek akik rögtön ki tudják szűrni a rendszer esetleges hibáit.
Nekem például rögtön a lapátok csúcsainál szükséges tömítettség nehezen megoldható dolga tűnt föl. A Wankel motoroknál is ez a legnagyobb probléma. Talán ezért nem is terjedtek el tömegesen.

4ybj8h3c8

Igen, pont ezért nem terjedtek el tömegesen. Kis túlzással ugyan, de otthon a konyhaasztal sarkán ki tudod cserélni azt a kis lapot, oszt megint elketyeg vagy 100 ezer kilométert.
A mai autóknál a tervezés legfontosabb szempontja, hogy csak szervizben és lehetőleg fél autónyi egységekben lehessen cserélni, javítani.

jani300


Motoros

Hát persze. De ha kézzel forgatom akkor biodízel. Hogy ne hízz el!

RJancsi

Nem értek a belsőégésű motorokhoz (sem). De ami végképp zavarba ejtett, hogy a feltaláló bácsi több helyen is leírta, hogy az atmoszférikus (kis nyomású) robbanás 4x annyira hatékony mint a túlnyomásos. Egy világ omlott össze bennem. Ennyi hülye gépészmérnök van a világon, hogy ennek ellenére erőltetik a kompresszoros és turbós motorokat? [#fejvakaras] A végén kiderül, hogy a Newcomen féle "vákumos" gőzgéppel fogják megoldani a világ energiaszükségletét.

svejk

Én sem értek hozzá, de az ilyen előadásokra delegálnunk kellene Robsy fórumtársunkat, az majd porrá alázná a feltalálót. :)

RJancsi


keri

Valóban nem, de ez a konstrukció hidraulika szivattyúknál elterjedt, mert ott folyamatosan olajban van.
Belső égésűnél sokkal problémásabb mint a wankel motor, pedig az is elég problémás.
Elméletben persze jól mutat, de egy sima dugattyús motor még mindig jobb ennél. Azok is a maximális hatékonyság határát súrolják már.

keri

Turbós motorok a hülye fogyasztási ciklusra vannak optimalizálva, nem a tényleges hatékonyságra.
Persze lehetne hatékony, de a Prius nem véletlenül használ nagy köbcentis szívó motort.

keri

Az elektromos autó, meg napelemes elmélkedéssel meg nem vitatkozok...higgyétek ezt hogy nem éri meg, és ha kérhetem terjesszétek is....nekem addig lesz jó amíg kevesen használják ki ezek előnyeit. Ha sok a villanyautó, meg a napelem akkor tuti megadóztatják [#hehe]

RJancsi

A napelemeket már adóztatják. Sőt, építési engedély is kell ahhoz, hogy felrakhasd a tetőre. Ha meg nem magad használod fel a megtermelt energiát, külön tortúra mire sikerül az elektromosokkal szerződést kötnöd.
De nyilván tapasztalatból írtad, hogy mennyivel jobban megéri elektromos autóval járni. Írnál róla pár szót? Pl. Mennyibe kerül 1 km? Nem a "netto" áram díja érdekel, hanem az össz-költség, beleértve a jármű árát, az akkupakk amortizációs költségét stb. Tényleg érdekel.

zozo

A Ford is csinál szívó motort, ma is. 5000 ccm, 430 paci V8 motorral. Igaz étvágya is van, de cserébe nagyon szépen duruzsol és brutális dinamikája van. Van részem ülni benne[#wink]