Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Napelem, napkollektor és szélgenerátor. Technika és készítés

Indította rty42, 2025 szeptember 20, 12:58

Előző téma - Következő téma

000000000

Maga az eletromos hálozat a puffer jelenleg nincs jobb kivitelezhetö megoldás sajnos azt takarja nap elemekböl össze kell álitani olyan feszültséget hogy borus idöbe is elinduljon az inverter ez ugy 320...350V dc eröl 12..15db napelem tábla poly + inverter és még velejáró cécó elmüs villanyóra csere jó sok idö (10év feleti) amire egy ilyen beruházás betérül hogy aztán haszon jöjön rata....
Akkus rendszer hallot téma max olyan hegyre mind pl gobi sivatag pár 100km belül nincs civilzácio...

000000000

Magyarország az középkor felé tart ilyen zsarnokságal nem a jövö felé! A sok sötét poltikus végül fekete lyukat üt a kárpát medencébe ez a nagy jövö elörelátásunk szerint....
Csepnyi szikra sincs tovább fejlödni magyar viszonylatba ez elkeseritő és gyalázat....

PSoft

 
És,a részletekről,még nem is tudtok!:)
 
Az egész,egy betontalpfára erősített,aluminiumszögvas keretbe van szerelve.
[#vigyor2]
 

000000000

Nincs gond a savas aksikal sem persze kimondotan munka aksiról lévén szó ennek is csak a trükkje a cellában lévö nagy tisztaságú olom....  

Rabb Ferenc

És hogyan? Sárgaréz facsavarral a műanyag fatiplibe? Mert akkor rendben.

PSoft

 
Neem!
 
A sárgaréz facsavarok a mágneses vezetékeket rögzítik egy vaskarikához.
De mivel a sárgaréz facsavar igen nehezen tekerhető be a vaskarikába,éppen ezért...
Fából van az a vaskarika is.
 

keri

Persze hogy jó, mert nagyon jó a hatásfoka és nem túl érzékeny, mint pl. a LiIon. Vannak olyan ólom akkuk amik 2000ciklust bírnak, ez a LiIon akku képessége is kb...csak sajnos ezek az ólom akkuk többe kerülnek mint a LiIon :D
 
A Varta ciklusálló akkuja viszont csak ~200 ciklust bír. Egy autó indító akku ~80-at.
Persze megfelelő kezeléssel ennél azért tartósabbak, de még mindig nem eléggé.
 
Én azon törtem a fejem, hogy ólomlemezekből rakok össze kádas akkut. Ha elhasználódik csak a lemezt kell cserélni, és újra önteni.

000000000

Panasonic vagy banner néz szét ezeknél munka akkumlátor szinten mi ezeket használtuk napelemes kandeláberekhez....
pl
 
http://akkuforras.hu/spd/LCXB12100P/12V-100Ah-Panasonic-EUROBAT-10-12-eves-varhato-ele" TARGET=_fnew>LC-XB12100P

000000000

Ami még a legfontosabb az a környezeti hömérséglet amiben van akku befolyásolja a kivehetö akku kapacitást...

000000000

Teljesre töltve egy hasonlo pana aksit amit linkeltem egy év mulva elöveszed igyan aban az álapotban lesz amibe hagytad teljes kapacitásra készen mind 1 éve hagytad csak anyira jó ezért ennyi az áruk.... egy autoba lévö mezei akku ilyesmire nem képes...
Egyszerü a válasz az olom amiböl van nagy tisztaságu munka aksinál nincs benne semmi extra trükk vagy extra anyag......

000000000

Panasonic 38Ah 1993-as gyártás.
1996-ban került bele egy Opel Kadett-ba, előtte nem volt használva, nem volt töltve.
Egyből indított gond nélkül.
Ebben ment 3 évig, majd kikerült belőle, mert az autó gazdát cserélt.
Állt az akksi 3 évig, majd hirtelen kellett szintén autóban.
Berak, és indít gond nélkül, szintén nem volt közben töltve.
Még megvan és villany is van benne!
 
Valahogy meg volt csinálva.

000000000

Panasonic is van komersz széria ezek hasonlo árban is vanak más gyártok akkukal hasonlo tudásal!
 De Panasonic kiváló gyártmányol litium aksiai is... (telefonokba ami samsung  régi nokia ericsson voltak csak saját cimkézésel gyártoként de belüröl Panasonic..)

keri

Panasonical jók a tapasztalatok.
Szünetmentesben voltak 5 évet és még 5 évet elmentek napelemen, akkor is azért rosszt be mert kölcsön lett adva egy kitelepülésnél és idióta lemerítette 10V alá.


keri

Tényleg okos, a cég megspórolja a szerverek tárolási költségét. Hozhatnak hozzám is ilyet :)