Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Marómotor és szerszámok

Indította gaben, 2024 április 09, 15:57

Előző téma - Következő téma

ra8nsmk6w

Cseppet sem vagyok érdekes! legalábbis nem ebben az összefüggésben. Egyébként meg nem irtam a szervótopicban azt amit mondtál.

bmejdz9nu

Nem bírok aludni a gondolattól... tudod milyen h. vagyok...[#circling]

000000000

Bocs, lehet, hogy összekevertelek valakivel.
De az biztos, hogy voltak olyan vélemények,
amikor szembeállították a Hobby CNC és
profi ipari megoldásokat. A lényeg, hogy azóta
mintha nem lenne ilyen éles a határ, és ki-ki
eldönti, mit szeretne.
 
 

bmejdz9nu

itt is, a főorsó megoldásnál is ezt kellene követni... megtalálni a középutat... csapágyazás és motor ügyben...

Kristály Árpád

Hallihó! Valamit nem értek....
Lehet, hogy nem volt a kérésem egyértelmű....!
Mindenfélét beszéltek 1 illetve 3-fázis kondis üzem stb.
A kérésem az volt tudja e valaki, hogy lehet a kétfázisú motort
(nem segégfázis mert azt kb 35-éve használtam útóljára)
bekőtni a háromfázisú frekiváltóba!!!!!
 
Állítólag a Kontróltechnikánál tudják valahol Kőbányán!, a Kozma utca környékén!!!!?????
 
Előre is köszönöm!
Hallihó!

yx5zjs8he

Jól mondod Gyula!
Az, hogy egy-két mai ipari alkalmazást megismer valaki (aki műszaki embernek tartja magát) nem hiszem, hogy kárára lenne. Ezek a modern megoldások 3 - 4 év múlva valószínűleg bekopogtatnak a hobby-cnc birodalmába. (10 évvel ezelőtt ki a túró akart magának cnc-gépet építeni?) Létezik egy korlát, amit olcsó, házilag készült eszközökkel nem lehet (sajnos) átlépni. De ugyanakkor gyönyörűség ezeket a határokat gondolkodással, kétkezi munkával, sokszor kínlódással ostromolni. Ez a hobby-cnc lényege (legalább is számomra). Ahhoz, hogy jó műszaki döntéseket lehessen hozni, ahhoz ismeretek, tapasztalatok kellenek. Nem árt a modern (és drága) mai megoldásokat tanulmányozni. A jóra rá kell csodálkozni, a rosszat el kell vetni. Így jutunk előbbre.

4mjnxdwuu

Üdv
mit mondanál a
#967 -re

yx5zjs8he

Trapista!
Érdekes a hiányzó rész, hosszméretben is kívánkozik valami oda? A kétfázisú váltóáramú motornak nincs sok értelme. Nem inkább kétpólusú? A kétpólusú 3 fázisú motorok forognak 50Hz-en 2800 körül. Ha három fázisú a motorod akkor a mért 7 és 11 Ohm nem valami jó hír. A maró-motorok tekercselésébe szoktak tenni egy pici hőkapcsolót vagy termisztort ami túlmelegedéskor a vezérléssel leállítatja a motort. Annak a kivezetése vékonyabb keresztmetszetű.
Lehet, hogy köszörűkorong volt a tengelyén. (azoknak is hasonló csapágyazása van). Passzív hűtésű lehet, a bordákon sugározza le a hőt.(ezért fekete színű)
Hogy miért van hátul is két csapágy: megint csak az orsómerevség. (azok azért nem lötyögnek, kézzel nyomva kb. 15kp erővel húzósan elmozdíthatóak. Ahol a hatásvonalak metszik a tengelyközepet, ott van megfogatva az orsó négy helyen.  
Ha előre teszel 2 tandemet, akkor azokat sima golyóscsapággyal nem tudod előfeszíteni, nem bír el akkora axiális terhelést.

4mjnxdwuu

Üdv. visszafelé
tandem elhelyezéskor csak annyira kell előfeszíteni, hogy a ferde h csapágy ne lógjon, nem??
 
"Elöl "O"-ba épített csapágypár, külső- és belsőgyűrűjük anyákkal egymáshoz húzatva. Ezek veszik fel az axiális terheléseket mindkét irányban. A hátsó csapágyak szintén "O"- beépítésűek, csak radiálisan vezetnek. Belső gyűrűjük összehúzott, a külsők szabadon beállnak a hónolt (!) furatban. "
a hátsó kettőt ferdét erre értettem.
 
Milyen hiányzó részre gondolsz?? ha a tengely elejére, ami 25-ös átmérő, ott egy 2bd-ból álló tárcsa volt (köszörült, mint minden más a motoron)

4mjnxdwuu

Ja 2 db tekercs, 4 kivezetés.

bmejdz9nu

Nagyon jól látod a dolgot !

yx5zjs8he

Trapista
Csinálj egy vázlatot, nem értem hogy akarod. Hátulra a tandem elrendezés, vagy előre?
A hiányzó részt a pajzs és az állórész közti alkatrészre értettem (furatszám és elrendezés sem stimmel)

4mjnxdwuu

Üdv, A pajzs belecuppan a motor testbe.
 de kell egy sík lemez amire a pajzsot felcsavarozod, (beletolva a forgórész) majd a motortestet ráhúzod, ( az illesztés pontos, mert a pajzs belemegy a motorba)aztán a motor testet is odahúzatod a lemezhez.
 
A csapágyelrendezésre,:
 
1. kérdés: a tengely elejére, (a patron befogóhoz) 2 db ferdeh. tandemban, úgy hogy ellenáll a felfelé irányuló erőknek (tehát ha a marót beletolom az anyagba) Tehát valami kis erővel felfelé kell húzatni a tengelyt, hogy ne lógjon, Erre a célra jó-e a sima csapágy??

yx5zjs8he

Így már ok, értem.
Csapágyzáshoz: #998 utolsó mondata érvényes. Esetleg úgy meg lehet kerülni a dolgot, hogy hátra ugyanolyan nagyságú mélyhornyú bakelitkosaras csapágyat teszel, mint amilyen elöl van.

4mjnxdwuu