Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Marómotor és szerszámok

Indította gaben, 2024 április 09, 15:57

Előző téma - Következő téma

dg8n4i8x

Azért azt se felejtsük el, hogy a több csapágy több surlódást ergo több hőfejlődést és zajt is jelent! Amúgy nem véletlenül vannak kenő furatok a ferde hatásvonalú orsócsapágyakban...

bmejdz9nu

A csapágy fúrás nem gond...[#heureka]
A zajra persze allergiás vagyok...
A hőfejlődés télen nem gond... hötőborda... ventilátor... jó bonyolult legyen...[#nyes]
De középre majd "kikopott"  csapágyakat teszek... vagy nem is teszek, mert elég lesz a távolság... szerintem... már a csapágyak részéről...

dg8n4i8x

Na pontosítottam és megrendeltem a befogómat! [#nyes] Holnap vagy holnapután itt is lesz, ára 12500+áfa anyával együtt a szár hossza 140mm. A patronkészlet is megérkezett...
Amúgy ha gondoljátok itt érdeklődhettek:
Móricz Ipari szerszám 9028 Győr Varga Katalin u.42  Tel.:06-96-416-899 vagy06-30-588-3435

dg8n4i8x

Ja ha megyek a befogóért megkérdem az er16-ot is!

bmejdz9nu

Ha jól láttam a Spiral(.at) katalogusban benne van... vagy hasonló...
Engem az ER16-hoz érdekel vékonyabb tengellyel majd...mert a kisebb csapágyak nagyobb fordulatot bírnak...

ra8nsmk6w

Igy is lehet: szerszámváltó, órsóház,kinai csapágy http://www.buildyouridea.com/

bmejdz9nu

Ismerem ezt az oldalt... de ez a dobjuk össsze amcsi módra... hát nem tudom... nem vagyok meggyőzve...

ra8nsmk6w

Igy gondolom én is, de nem akarok sarkos véleményt fogalmazni mert valószinüleg sokaknak még ez a szinvonal is elérhetetlen. A szemlélet viszont... a fickó mindent maga csinál,"tiszta Amerika"

bmejdz9nu

Le a kalappal... csak a szemlélet más...az amcsiknál a tuning és átalakítás hobby a menő... és ha lemegy a pincébe vagyis kimegy a garázsba akkor nem jön vissza üres kézzel...
A németek pont az ellenkezője... akár egy évíg is lent van a pincében... és lehet, hogy üres kézzel jön fel mert nem tudta megcsinálni amit akart... mert olyat akart...

yx5zjs8he

Jó estét mindenkinek!
Eddig csak olvastam a fórumot, de most megosztom a tapasztalaimat veletek. Elég sok faipari CNC marómotorját csapágyaztam már. Ezek szinte kivétel nélkül ferdehatásvonalú golyóscsapágyak voltak. Általában elöl-hátul duplacsapágy, párosított, egyirányba beépítve. Az első és a hátsó csapágyak egymáshoz képest "O"-beépítésben. Ez a hőkompenzációs beépítés. Melegedéskor átmérőben kezdene "fogni" a csapágy, ezt a szintén melegedő főorsó hosszirányú hőtágulása kompenzálja. A csapágyház és az orsó felülete szinte tükrösre van munkálva, a csapágyak kézi erővel szerelhetőek. A csendes futás és a hosszú élettartam a csapágyak előfeszítésének köszönhető. A csapágyak mindig hézaggal készülnek. Egy előfeszítettlen csapágyban a golyók a csapágyhézag miatt egy sokszög pályán pattognak a belső és külső futófelület között. Ez egy zajforrás, azonkívül sok-sok pici ütés a csapágynak. Az előfeszítés lehet méretből adódó (párosított csapágyak külső- és belsőgyűrűinek egymáshoz szorítása szereléskor)és lehet rugóval megoldott. A kenés általában zsírtöltés. A nagy fordulat (16000/min) miatt itt csak spéci zsír hasznáható. (a KLÜBER-nek van ilyen zsírja) Mezei zsírral túlhevülne. Találkoztam már olajköd kenésűvel is. Létezik kerámiagolyós kivitel is, az acélgolyón egy kerámia réteg van. Nem csinál semmi különöset, csak a futófelületről leváló apró acélszemcséket szépen visszavasalja a futófelületbe. Állítólag már akkor is jelentősen nő az élettartam, ha csak egy golyó kerámia.  
A szerelésről: Patika tisztaság (komolyan), konzerváló olajat kimosni a csapágyból (az nem kenőanyag), tiszta levegővel szárítani és zsírozni. A csapágyak élettartamát 70%-ban azok hatások határozzák meg amelyek a kicsomagolásuktól a helyükre kerülésükig éri őket.

bmejdz9nu

Nagyon jókat írtál... szinte idézet az SKF katalógusból mármint az utolsó mondat... és ez valóban igaz lehet...
 
Az elöl-hátul duppla csapágy alatt mit értesz... lehet, hogy furcsa a kérdés...
Mi az az O beépítés?
A feszítés megoldásáról is írhatnál...

ra8nsmk6w

Üdv.
Érdekelne a szimering vagy nem szimering kérdése. Nézegettem néhány fellelhető orsócsapágyazást és nem láttam hagyományos szimeringeket csak valami labirint tömitést.

yx5zjs8he

Holnapra összeszedem magam, teszek fel egy vázlatot, úgy érthetőbb lesz. Mindig labirint tömítést alkalmaznak, igen kis hézaggal (kb. 0,2mm)és általában a labirint terét pici furatokon keresztül folyamatosan fúvatják levegővel, túlnyomás alatt tartják. Így szennyeződés nemigen jut be.  
Ezek főorsók egy egységet képeznek a motorral, tulajdonképpen a főorsóra van szerelve motor forgórésze (hű de rossz levenni). A motor 3 fázisú, frekiváltó űzi, vagy egy becsületes sajátmotoros ventillátorral, vagy pedig keringtetett vízzel hűtik.

bmejdz9nu


bmejdz9nu

Ez is amerikai "Spindel" --- jó is lenne ... csak 1000 USD+Shp.  
Biztos pontos lehet mert a csapágyház is vízhűtéses...
 
http://www.formcutterspecialties.com/100_6669.JPG" border=0>
 
http://www.formcutterspecialties.com/100_6672.JPG" border=0>
 
http://www.formcutterspecialties.com/100_6671.JPG" border=0>
 
New/unused #1 Spindle for Walter CNC Tool Grinder, part #587-223797.