Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Marómotor és szerszámok

Indította gaben, 2024 április 09, 15:57

Előző téma - Következő téma

bmejdz9nu

Na ma is csupa olcsót halottam...
Voltam egy motortekercselő és forgalmazó cégnél...
Egy 3 fázisu kb.300W-es motor 14+Áfa... ez 3000-et tud fordulni... és szerintük max. 100 Hz-ig megy...
Na akkor áttekerik a motort 100 Hz-re... további 14e+Áfa... akkor frekiváltóval 200 Hz-ről tudja a 12.000-es fordulatszámot... garancia nincs mert a motorcsapágyak fémkosarasak... így a 12.000 rpm... lehet, hogy kicsinálja.... +++ frekiváltó... de ettől már oda voltam...  
Úgy néztek rám mint aki a marsutazásra keresne motort... ez ekkora gond?
Milyen megoldású legyen a maró motor? A BF20-ban egyenáramú (tachós) motor van... 1500rpm direkt 3000rpm-ig 1:2 áttétel felfelé, ekkor a hanja sem olyan szép...

dg8n4i8x

Megjött a befogóm az er11-hez! [#nyes][#vigyor] Este ha hazaértem teszek fel képet róla! Tokkal vonóval 13000-be került, van egy kis kedvezményem... Az er16-ra még rákérdezek mert nem volt kéznél és nem volt bent aki a megrendeléseket intézi! Holnap felhívom őket és rákérdeztetek!

4mjnxdwuu

Hali, és mennyi volt a patronok darabja???, és ha tudod kérdezd már meg az ER16-ost 12-es tengellyel.
Köszike.

yx5zjs8he

Feltettem a vázlatot (tajeno mappa)egy főorsó csapágyazásról és a ferdehatásvonalú csapágyak beépítési lehetőségeiről. A csapágyak párba válogatottak (így lehet kapni), a köztük lévő távtartók vastagsága 3-4 mikronra egyforma. A mellső csapágyak fixre szereltek, külső és belső gyűrűjük távtartón keresztül egymáshoz van feszítve. Hogy egyformán vegyék fel a terhelést - na ehhez kell a párosított csapágy! Általában a külső gyűrűjük egy ék alakú jellel össze van jelölve, szereléskor ezt figyelembe kell venni.
A hátsó csapágypár már érdekesebb, ez az úszócsapágyazás. Körben elhelyezkedő nyomórugók feszítik hátra a csapágyakat tartalmazó csészét, ami húzza magával a csapágyak külső gyűrűit. A belső gyűrűk itt is fixre húzottak. Így áll elő a hézagmentesség és a kellő előfeszítés. A pontos csészevezetésről egy golyós hüvely gondoskodik. Az elrendezésből adódóan ez a főorsó nem szereti a húzó-irányú erőket. A balodalon a pneumatikus, ikerdugattyús szerszám lazító van, melynek érdekessége, hogy tehermentesítéses kivitelű, így működéskor nem terheli az orsócsapágyakat. A csapágyak ára a precíziós kivitel és a párosítás miatt magas. (30-as és 40-es furattal a garnitúra volt már 300 lepedő is)

bmejdz9nu

Várom a képeket! Ez ugye 12-es tengelyű?
Már csak HF - miatt a kisebb csapágyak többet tudnak. (min a 20-as az csak 18.000-et)
 
Egyébként megjöttek (+4000-ért kijöttek a manyországból) Az ER25-ös patronkészlet... ez is Made in Taiwan... ez megnyugtató....
 
Egyszer majd csinálni akarok egy precíz esztergát... akkor meg jó lenne ER40 vagy ER50 szet... persze az ER32 sem semmi... de túl nagyok mármint marógéphez... szerintem...
De ez a motordologtól oda vagyok... mi lesz a megoldás...???

bmejdz9nu

Jó ez az orsó rajz... de a párosított csapágyak igen drágák...
Tudnál valamit írni az O és az X elrendezés közötti különbségről? Mikor melyik a jobb? Laikus szemmel mindegynek tünik... persze biztos van különbség.???

yx5zjs8he

Az "X" beépítéssel én még egyszer sem találkoztam. (ettől még létezhet). Az "O" beépítés egyik előnye a már említett hőkompenzáció. A másik előny, hogy sokkal egzaktabb, merevebb a csapágyazás. Gyakorlatilag minél messzebb van egymástól a két metszéspont (a tengelyszimmetria és a hatásvonal metszéspontja) annál jobb. (képzeld el, hogy a rajzon elöl- hátul csak egy - egy csapágy van)  
Léteznek 15,20,40°-os hatásvonalú csapágyak. Ezekkel játszadoznak a tervezők. Nyilván a 40°-os terhelhető axiálisan a legjobban.

4mjnxdwuu

Szia, én azt kérdezném, nem lenne egyszerűbb ha a tengelyen lenne a rugó, miért jó hogy a csapágyfészek mozog????
Ja és ha csak oldalról nyomjuk meg a tengelyt (pl:kontúrmarásnál) nem húzza lejjebb a tengelyt a csapágy "ék-szerű" volta miatt???
Köszike.

ra8nsmk6w

Kösz! Jó látni egy korszerű marótengely csapágyazást.Ha megtennéd, hogy a tapasztalataid alapján egy olyan hobby minimál verziót is felvázolnál ami kivitelezhető és még az elérhető optimum úgy árban mint használhatóságban.

yx5zjs8he

Az "X" beépítéssel én még egyszer sem találkoztam. (ettől még létezhet). Az "O" beépítés egyik előnye a már említett hőkompenzáció. A másik előny, hogy sokkal egzaktabb, merevebb a csapágyazás. Gyakorlatilag minél messzebb van egymástól a két metszéspont (a tengelyszimmetria és a hatásvonal metszéspontja) annál jobb. (képzeld el, hogy a rajzon elöl- hátul csak egy - egy csapágy van)  
Léteznek 15,20,40°-os hatásvonalú csapágyak. Ezekkel játszadoznak a tervezők. Nyilván a 40°-os terhelhető axiálisan a legjobban.

yx5zjs8he

Ebben az elrendezésben a külsőgyűrűt csak balra húzhatod. Álló külsőgyűrű - forgó tengely, mi lenne szegény rugóval? Megoldás lehetne ha a külsőgyűrűk fixek és a belsőgyűrűt nyomnánk rugóval jobbra, de akkor meg a mellső csapágyak  kapnának olyan irányú terhelést, amit kifejezetten utálnak.
Nincs ék-szerű hatás. A futópálya a golyó alatt radiális irányban is megvan, csak asszimetrikus elhelyezkedésű. (sőt az SKF 15 - 20°-os sorozatában a belsőgyűrűn szimmetrikus a futópálya, sima mélyhornyú szerű, csak a külső asszimetrikus) Kontúrmarásnál szinte tiszta radiális erők hatnak, így a csapágynak bírnia kell.
Majd teszek fel másféle elrendezésről is rajzot.
A hobby-verzión én is gondolkodom, ha valami kisül belőle természetesen felteszem.

4mjnxdwuu

Helló.
Én arra gondoltam, ha a bal oldalon lévő csapágy mögötti sárga gyűrű helyére teszel rugót, mint amikor egy anyával van összefeszítve, csak ez rugalmas.

bmejdz9nu

Én azt hiszem ... a két (40fokos) ferde SKF csapággyal oldom meg... a két csapágynak ellégnek kellene lenni?

bmejdz9nu

Szerintem a BF20 főorsó megcsapágyazása jó alap lehet... Rajz:
 
https://cnctar.hobbycnc.hu/VarsanyiPeter/BF20%20marogep%20es%20Tarsai/BF20_foorso_rajza_kicsi.jpg" border=0>
https://cnctar.hobbycnc.hu/VarsanyiPeter/BF20%20marogep%20es%20Tarsai/BF20_foorso_rajza_nagy.jpg" TARGET=_fnew>Nagyobban itt....

bmejdz9nu

Nagy csönd... leírom a dolgot... amit látni vagy tudni a BF20-ról...
Egyenáramú motor tachóval... kétfokozatú
Sebességváltó: 1500-ig és 1500-3000-ig.
MK2 kúp, M10 behúzószárral.
A Z magasság (ez nem látható) nagyoló állásban 200mm felett - itt ezen a szerkezeten csak kb. 50mm...
Beépítettt digitális tolómérő a Z-hez...