Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Marómotor és szerszámok

Indította gaben, 2024 április 09, 15:57

Előző téma - Következő téma

yx5zjs8he

Feltettem egy rugómentes maróorsó csapágyazást (orso2.pdf). Elöl "O"-ba épített csapágypár, külső- és belsőgyűrűjük anyákkal egymáshoz húzatva. Ezek veszik fel az axiális terheléseket mindkét irányban. A hátsó csapágyak szintén "O"- beépítésűek, csak radiálisan vezetnek. Belső gyűrűjük összehúzott, a külsők szabadon beállnak a hónolt (!) furatban.
Ezt könnyű szerelni, a pneumatikus szerszámlazító lebontása után a mellső csapágyház csavarjainak kihajtásával szépen kicsusszan a főorsó csapágyastul.
Ez az orsó axiálisan mindkét irányban egyformán terhelhető. A faiparban vannak olyan aggragátok, amit a főorsó a szerszámtárból szépen felvesz, majd fúrási ill. marási műveleteket tud végezni alulról a lap széle mentén. Na ide ez a csapágyazás való. Hobby-cnc szinten szerintem nincs olyan művelet amihez kell ez a megoldás.
Régebbi gépeken 2db mélyhornyú bakelitkosaras emelt futáspontosságú csapágyat alkalmaztak, a hátsó csapágy külső gyűrűjét hullámos lemezzel (amilyen a villanymotorok hátsó csapágya mögött szokott lenni)feszítették felfelé. Házi körülmények között ez tűnik a legjobban gyárthatónak. Erről is teszek fel majd rajzot.


Kristály Árpád

Hallihó!
s 52 HSC marómotor infokat keresek illetve tapasztalatokat.  
Bekötés....

bmejdz9nu

Az a "Precise" márkájú német HF motorra gondolsz? Amit az iparban gyors maráshoz használnak?

Kristály Árpád

Ühün...!!!!!!!!!!!
 
Alakítsunk klubbot....

bmejdz9nu

Ez a topik most éppen a csapágyazási dolgokkal volt elfoglalva...  
akkor a témánál maradva....
Ebben a motorban 2x2 kerámia csapágy van... az ütési pontossága 2uM... a pontos beállítást a gyárban és fejlesztők azzal tették lehetővé, hogy a hőmérséklet szinte állandó! Azaz 25 fok. Természetesen folyadék hűtéses. Van hozzá egy külső hűtő szerkezet.
A zsírzása - ami gyárilag egy életre van - is speciális lehet...
Raktározás után (ha fektetve volt) 1/2 órát kell járatni 15.000-es fordulaton, további 1/2 órát félfordulaton (azaz 30e prpm) és utánna lehet a teljes sebességgel! Sőt műszakkezdéskor 10 perc járatás fél sebességen....
A felgyorsítás és lassítás a ferkiváltó dolga, ez mindkét esteben 14 másodpercre kell állítani... hát ennyít egy jó csapágyazásról...
Ha cserélni kell a csapágyakat... OTP hitel kategória...

4mjnxdwuu

Szia tajeno
Amit leírtál annak az első fele teljesen hasonlít egy mocira amit nemrég kaptam, még a labirint porvédős rész is, és jelölt bakelit kosaras csapágyak vannak benne, 25-ös tengelyen elöl 2 db ferdeh.. hátul 12-es tengelyen 2 db ferde..  
Azért furcsa mert, a csapágyak jóval többet tudnak mint amit 220V 50Hz-ről tud, / + nincs saját hűtése, a bordák rajta pont kereszben állnak, a motor önmagában még nem használható, mert az első pajzs nincs a motorhoz rögzítve, amire felfogod a pajzsot arra kell felfogni a motortestet,( illesztve van egymásba, de nincs összecsavarozva ) Az egyik tekercse kb 11, a másik 7 Ohm, 4 üveggyöngyös kivezetéssel, 220-ról jól muzsikál, de kell hűteni. 3000-et pörög. Elöl valami tárcsa volt rajta. Esetleg nincs tipped mi a fene lehetett ??? Próbálok képet betenni a mociról.
 
Miért kell hátulra is 2 db csapágyat összefeszíteni, miért nem jó oda 1 db sima, ha úgyis "lötyög" a helyén ???? ???? ??
 
És ha tandemba teszek két csapágyat azt lehet-e (szabad-e )egy sima csapággyal előfeszíteni ????
 
Köszike.

4mjnxdwuu

A forgórész
http://magiist.fpn.hu/Kepek/104-forgo.JPG" border=0>
csapágyház
http://magiist.fpn.hu/Kepek/101-cshaz.JPG" border=0>
moci szemből
http://magiist.fpn.hu/Kepek/102-mszem.JPG" border=0>
oldalról
http://magiist.fpn.hu/Kepek/103-mo.JPG" border=0>
Hátha látta már valaki, és tudja mi ez??

bmejdz9nu

Gőz nincs... de jól néz ki... van valami adat?
Az amcsik most láttam a neten - röhely - szervómotorból csinálnak fortunát... és szíjtárcsával fel... 2x 3 x...

4mjnxdwuu

semmi adat, csak azt tudom hogy 220-ról 3000-t pörög (logikus) Illetve kicsit melegszik. (ez is logikus) de semmi más.

bmejdz9nu

A 2 fáziusú HF motor teljesen jól megy a háromfázisú vezérlővel... de, hogy miért az a kérdés? Ezt így hajtották egy gyárban:
 
A motorban kimérhetően 2 tekercs van...
A motorból kijön egy kék egy barna és két fekete.  
Tekercsek kimérhetőek: a kék-fekete és barna-fekete között, más kapcsolat nincs.
 
A három fázis kimenetre úgy van rákötve: 1. fázis kék, 2. fázis a két fekete, 3. fázis barna...
Az én frekiváltóm: Commander SE 1.5Kw SE2D200150
(1 fázis be - 3 fázis ki.)
http://www.controltechniques.com/ctcomupdate/products/se/se_frame.htm?se_ratings.asp&mainFrame" TARGET=_fnew>Link 1
http://www.emersonclimate.com/images/pdf/COMMSE.pdf" TARGET=_fnew>Commander SE pdf.

bmejdz9nu

Még egy link a frekiváltóról...
http://www.epa-antriebe.de/downloads/commanderseprospekt.pdf" TARGET=_fnew>Németül
http://www.emersonct.com/download_usa/manuals/CommanderSE/CmdSEUsersGuide.pdf" TARGET=_fnew>User Guide - Angol...
 
... Nem lehet, hogy a frekiváltó tudja a fázisokat eltolni és így kialakul a 2 fázis kimenet???
Ezt lehet állítani általában a frekiváltókon? Vagy esetleg ez tudja csak???
A motor teljesen nyugodtan, kiegyensúlyozottan megy... úgy ahogy a nagykönyvben meg van írva...

bmejdz9nu

A német technikai leírás ezzel kezdődik...
(mintha ez lenne a legjobb tulajdonsága...?)  
 
"Vektormessung des motors und autotuning"
 
Tehát a motor mérése és automatikus hozzáállás? Ez a menüben aktiválva van...


4mjnxdwuu